דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

בימאית הסדרה ילדי בית העץ: "לא רוצים לייצר בועה לילדים ולהתעלם מהמצב בארץ"

הבימאית והתסריטאית, שירילי דשא: "השליחות של הסדרה היא לצאת החוצה ולעודד ילדים לעשות כמה שיותר בשביל החברה שמסביבם" | העונה ה-7 תעלה לאוויר ב-4 ביוני בתאגיד השידור כאן11

שירילי דשא (צילום: ויטלי פרידלנד)
שירילי דשא (צילום: ויטלי פרידלנד)
אורן דגן

העונה השביעית של סדרת הילדים "ילדי בית העץ", תעלה לאוויר ב-4 ביוני בתאגיד השידור כאן11. בעונה החדשה, ימשיכו גיבורי הסדרה לפעול בתנועת הנוער יב"ה (ילדי בית העץ) שהקימו, כשהם כבר מגובשים וקרובים זה לזה.

"בעונה החדשה יש לנו 7 ילדים, והיא תתרכז בסיפורים של הילדים המיוחדים האלה", אומרת בימאית הסדרה שירילי דשא, שכתבה את התסריט יחד עם רועי שגב. "בעונה הנוכחית התנועה כבר מגובשת, יש לנו 7 חניכים ו-4 מדריכים והפרקים ייגעו ביחסים שלהם בתוך עצמם ובאתגרים שהתנועה מציבה בפניהם".

אלו אתגרים למשל?
"יש פרק שנקרה 'עשר אגורות'. הרעיון הגיע מפרויקט אמיתי שיזמה השחקנית רוני הדר (טלילה בסדרה) שנקרא "האוצר האבוד" שבו ילדים מרחבי הארץ אוספים עשרות אגורות שהם מוצאים במקומות נסתרים בבית, מביאים אותם לבנק שתורם את הכסף לעמותות שונות. החניכים בסדרה גם עושים מבצע איסוף בגדים גדול ובכלל מתרכזים בתרומה לקהילה".

העונה החדשה נוגעת גם באקטואליה הישראלית?
"כשעובדים על סדרה כזאת, אי אפשר להתעלם מהמצב בארץ. לפחות אנחנו, לא רוצים לייצר בועה ולהתעלם מהסוגיות שרלוונטיות לילדים היום. השתדלנו תמיד לגעת כמה שאנחנו יכולים בדברים להתעסק בדברים שנחשבים נפיצים ולפצח אותם לילדים שיחשבו איך הם יכולים להתמודד עם זה.

"בפרק שנקרה 'השבת' מארגן המדריך צ'ופי (יונתן לנדסמן) טיול ביום שבת. החניכה אחינועם (הילה דוד) היא דתיה ולא יכולה להשתתף. הטיול מכניס את הקבוצה לדילמה והם מדברים מה עושים? איך מתמודדים עם פעילות שנוגדת את האמונה והערכים של אחת החניכות".

השחקנים התחברו לדילמות הללו?
"בוודאי. הילה, שמשחקת את אחינועם לא דתיה, אבל יש במשפחה שלה פלג מאוד גדול של בני דודים שהם דתיים, היא מאוד קשורה אליהם ואוהבת אותם והיא מכירה את הדילמה הזאת מהבית".

ילדי בית העץ בכאן חינוכית (צילום: פיני סילוק, באדיבות תאגיד השידור הציבורי כאן)
ילדי בית העץ בכאן חינוכית (צילום: פיני סילוק, באדיבות תאגיד השידור הציבורי כאן)

הסדרה שמבוססת על פרויקט מוזיקאלי שיצרו האחים רן ויאיא כהן אהרונוב, ממשיכה גם לייצר שירים חדשים שיצטרפו למופע שרץ כבר 6 שנים ברחבי הארץ. "המוזיקה הייתה קודם", אומרת דשא, "קיבלנו את השירים של האלבום הראשון וממנו גזרנו את העונה הראשונה. וככה זה ממשיך, גם בעונה הנוכחית".

הסדרה יוצאת בעצם מהטלוויזיה לקהל.
"ממש בשבועות האחרונים, התבשרנו שיש שני חבר'ה מתוקים שעובדים בפארק הלאומי ברמת גן שהחליטו לפתוח ארגון נוער ולקרוא לה יב"א. אז הסדרה ממש עוברת מהטלוויזיה לחיים.

"אנחנו גם גדלים יחד עם השחקנים. כרגע בעצם יש בסדרה 3 דורות ואנחנו מאוד אוהבים את זה, זה מאוד משפחתי ויוצר חברויות בין ילדים שיש ביניהם פערי גילאים. זה מאוד חשוב ולגיטימי שפתאום יש חברויות בין ילדים בכיתה ו עם ילדים יותר גדולים מהם. זה דבר שאנחנו מאוד רוצים לעודד אותו. יש הרבה בתי ספר שמבקשים מילדים בכתה ו' לחנוך ילדים צעירים מהם והם מכירים את הדבר הזה שאני עדיין ילד אבל גם מבוגר קטן".

"אמרנו שאם תהיה תנועת נוער שהלב שלה הוא מעשים טובים זה מאוד ישמח אותנו והנה זה מתגשם ומבחינתנו זאת השליחות של הסדרה, לצאת החוצה ולעודד ילדים לעשות כמה שיותר בשביל החברה שמסביבם".

העונה החדשה של ילדי בית העץ תשודר החל מ- 4 ביוני, בימי ראשון עד רביעי, בשעה 15:30 ב- כאן חינוכית ובדיגיטל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!