דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ההסתדרות: "המצב החברתי בישראל מעולם לא היה קוטבי, מסוכן ובעייתי כפי שהוא עכשיו"

בנאום בכנס הרצליה אמר ארנון בר-דוד: "הבאתם את ישראל ממדינה שבה כולם צריכים להיות שווים, לאסופת שבטים שבה כל אחד דואג לשבט שלו ולקהל שלו" | הוא קרא לעצירת החקיקה המשפטית אם לא יהיו הסכמות בבית הנשיא: "בשביל שני שופטים מפרקים מדינה שלמה?"

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בכנס הרצליה (צילום: גלעד קוולרצ׳יק)
יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בכנס הרצליה (צילום: גלעד קוולרצ׳יק)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר הערב (שלישי) בנאומו בכנס הרצליה כי ״המצב החברתי בישראל מעולם לא היה קוטבי, מסוכן ובעייתי כפי שהוא עכשיו. ממדינת כל אזרחיה ישראל הופכת למדינת כל שבטיה״.

בר-דוד הוסיף: ״אני רוצה לאמר לכם שאני 30 שנה איש ציבור, מייצג עובדים. מעולם המצב החברתי במדינת ישראל לא היה קוטבי, מסוכן ובעייתי כפי שהוא עכשיו. אנחנו הופכים, בלשון הווה מתמשך, ממדינת כל אזרחיה למדינת כל שבטיה. שבט החילונים, שבט החרדים, שבט המתנחלים, שבט הייטקיסטים, השמאלנים, המזרחיים, האשכנזים וכו' וכו'. ירדנו מהפסים? אני שואל אתכם – האם אנחנו במו ידינו מפרקים את המפעל הציוני? את האתוס הציוני? את התשתית שעליה נבנתה מדינת ישראל?״.

״מה היו אומרים עכשיו הרצל, בן גוריון, בגין – אם היו באים לכאן ל-24 שעות ביקור?״, תהה יו״ר ההסתדרות. ״הם היו אומרים שירדנו מהפסים. לכאן הבאתם את מדינת ישראל? לבוקה ומבולקה הזו? לשבטיות הזו? ממדינה שבה כולם צריכים להיות שווים, לפי מגילת העצמאות, בלי הבדל דת, גזע ומין, לאסופת שבטים שבה כל אחד דואג רק לשבט שלו ולקהל שלו. במקום ערבות הדדית, שוויון, אחריות חברתית שעליה הוקמה המדינה הזו״.

״אנחנו מקבלים חברה מקוטבת עם פערים הולכים וגדלים״, הוסיף היו״ר. ״במקום להשקיע בתשתיות, בחיבורים, בללכת קדימה – חזרנו לכספי החלוקה של תקופת היישוב הישן. ומי עושה את זה? האנשים, הפוליטיקאים. אנחנו במו ידינו הורסים את מה שבנינו ואנחנו נלחמים עליו מאז הקמת המדינה. זה הרס הציונות״.

בר-דוד אמר כי ״תמיד עניין אותי מה חושבים על מדינת ישראל בחוץ, בעולם. זה תמיד העסיק אותי. אנחנו לא מדינה רגילה. קמנו יש מאין על בסיס מסויים. אם לא נהיה צודקים – אז לא נהיה. כי אתה לא יכול להיות לבד. יש עולם מסביב. ואתה לא יכול להביא לפה סט ערכים שלא מקובל היום באף מקום בעולם. אני שואל את עצמי היום – איך רואים אותנו בעולם? ואני אומר לכם שרואים אותנו בדיוק כפי שאנחנו נראים ואפילו גרוע יותר. אני מדבר עם ראשי איגודים מקצועיים, יהודיים! מארה"ב. עם ראשי קהילה יהודיים בארה"ב ואירופה. הם אומרים לי – השתגעתם שם בישראל? נפלתם על הראש?״.

״קצרה היריעה מלפרט את התחומים עליהם אחראים השרים והמשרדים השונים״, המשיך יו״ר ההסתדרות. ״שום דבר לא מנוהל ולא מתקדם. הכל תקוע בגלל שכולם עסוקים בשרידות אישית, בשרידות הממשלה ובמהפכה המשפטית-משטרית המיותרת לחלוטין. המהפכה הזו קורעת את החברה הישראלית מבפנים לגזרים. בשביל שני שופטים מפרקים מדינה שלמה? מישהו ירד מהפסים. צריך לעצור את החקיקה. אנחנו נמצאים ברגע האמת. אי אפשר יותר. אני רואה מה קורה ברחובות. זה מפלג את העם. אנשים כבר בטירוף. כל דבר קטן אנשים רוצים לשבות ולהשבית".

לפני כחודשיים הכריז בר-דוד על שביתה כללית במשק, בשיתוף ראשי המגזר העסקי וראשי הרשויות המקומיות, בדרישה לעצירת החקיקה של הרפורמה המשפטית וקיום משא ומתן לפשרה מוסכמת. שעות ספורות לאחר מכן הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על עצירת החקיקה והחלו שיחות הפשרה בבית הנשיא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!