דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

בית"ר ירושלים מחזיקת גביע המדינה בכדורגל, אלפי אוהדים פרצו למגרש ומנעו את הנפת הגביע

שערים של ניקולאסקו (37) פריידיי (76) ושועה (95) סידרו לחבורה של אבוקסיס 0:3 גדול על מכבי נתניה וגביע ראשון למועדון מאז 2009 | המשחק הופסק לזמן רב בשל השלכת אבוקות, והנשיא הרצוג פונה עקב פריצת האוהדים למגרש בזמן חלוקת המדליות: "צריך לייצר בדחיפות פלטפורמה להתכנסות ולקבלת החלטות תקיפות"

אוהדי בית"ר ירושלים פורצים אל הדשא בסיום גביע המדינה באצטדיון סמי עופר (צילום אורן בן חקון/פלאש90)
אוהדי בית"ר ירושלים פורצים אל הדשא בסיום גביע המדינה באצטדיון סמי עופר (צילום אורן בן חקון/פלאש90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בית"ר ירושלים היא מחזיקת גביע המדינה, לראשונה מאז 2009. חניכיו של יוסי אבוקסיס ניצחו הערב (שלישי) 0:3 את מכבי נתניה בגמר שנערך באצטדיון סמי עופר בחיפה. ניקולאסקו חתם מבצע שהחל בפעולה מבריקה של שועה (37), שבהמשך הוסיף בישול לפריידיי המחליף (76), ירדן שועה חתם את התוצאה עם פנדל בדקה ה-95.

עם סיום המשחק פרצו אלפי אוהדים לכר הדשא וגרמו למהומה גדולה ולדחיית טקס ההנפה. הנשיא הרצוג פונה מכר הדשא. אוהדים שפרצו למגרש שרפו את רשתות השערים על מנת לקחת מהם חתיכה, חלק מהם אף גנבו מדליות המיועדות לשחקנים. המשטרה הודיעה כי תזמן את מנהל האירוע לשימוע. יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ יביא לדיון את הקמת ועדת בדיקה חיצונית לבחינת האירוע בישיבת הנהלת ההתאחדות.

הכאוס והאלימות במשחק התחילו עם שריקת הפתיחה, כשנזרקו אבוקות לדשא מצד אוהדי בית"ר ירושלים והשופט גל לייבוביץ' עצר את ההתמודדות עד הדקה ה-7. בעקבות האבוקות מאחורי השער של איתמר ניצן, נוצר חור ברשת השער, דבר שהצריך את עובדי המגרש לתקן מספר דקות את הרשת. גם לאחר שער היתרון של יון ניקולאסקו בדקה ה-37 הקהל הבית"רי זרק אבוקות לדשא.

בעקבות הניצחון, בית"ר ירושלים הבטיחה השתתפות בשלב המוקדמות השני של הליגה האזורית (הקונפרנס ליג) כבר מחודש יולי, יחד עם הפועל באר שבע ומכבי תל אביב. מכבי נתניה תסתפק בגביע הטוטו ובמחמאות, ותישאר בעיקר עם תחושת פספוס על עוד הפסד בגמר.

הנשיא הרצוג: "למגר את התופעה הזו ככל שניתן"

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "ברכות לבית״ר ירושלים על הזכייה בגביע המדינה. לצערי, המשחק ייזכר בסימן האבוקות שהפסיקו את המשחק, זריקת חפצים מהיציע וכניסת אוהדים למגרש. יחד עם מאות אלפי הצופים והאוהדים, נשיא המדינה ואנוכי ראינו איך האלימות הורסת את החוויה הספורטיבית. לא אנוח ולא אשקוט עד שהאלימות במגרשים תיפסק".

אבוקות שנזקו לדשא בגמר גביע המדינה בין מכבי נתניה לבית"ר ירושלים (צילום אורן בן חקון/פלאש90)
אבוקות שנזקו לדשא בגמר גביע המדינה בין מכבי נתניה לבית"ר ירושלים (צילום אורן בן חקון/פלאש90)

״באנו אתמול, לחגיגה של כדורגל, רצינו לראות כדורגל איכותי באחד מאירועי השיא של העונה. הכדורגל באמת היה מצויין, והראה כישרון ומחויבות ומשחק קבוצתי וספורטיביות", אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג. "למרבה הצער אירועי הסיום של המשחק היו חמורים, כי אוהדים פרצו למגרש ופוצצו את המעמד המשמח כך שלא היה ניתן להעניק את הגביע. חבל שאוהדים מחוייבים לקבוצתם, מלאי גאווה, שחיכו 14 שנים לקבל גביע, לא זכו לאקט הכל כך סימבולי והחשוב הזה. האלימות הזו ליוותה את מגרשי הכדורגל לכל אורך העונה, ויש להתייחס אליה בחומרה רבה".

הרצוג נתן רוח גבית ליו"ר ההתאחדות ולשר הספורט. "אני מברך על עמדתו התקיפה של שר התרבות והספורט מיקי זוהר ויו"ר ההתאחדות שינו זוארץ. אני סומך את ידי על החלטות ההתאחדות לכדורגל, ומאמין שצריך לייצר בדחיפות פלטפורמה להתכנסות ולקבלת החלטות תקיפות, יחד עם ההתאחדות, משרד התרבות והספורט, המנהלת, גורמי השיטור, האבטחה וכמובן המערכות המשפטיות הרלוונטיות – כדי למגר את התופעה הזו ככל שניתן, זה מסוכן ומאוד לא ספורטיבי.״

גמר גביע המדינה בין מכבי נתניה לבית"ר ירושלים באצטדיון סמי עופר (צילום אורן בן חקון/פלאש90)
גמר גביע המדינה בין מכבי נתניה לבית"ר ירושלים באצטדיון סמי עופר (צילום אורן בן חקון/פלאש90)

הרכבים

בית"ר ירושלים: מיגל סילבה; אבישי כהן, אוראל דגני, גרגורי מורוזוב, אורי דהן; טרזי לומא, דן עזריה (עד יונה, 60), אופיר קריאף; דנילו אספרייה, ירדן שועה, יון ניקולאסקו (פרד פריידיי, 64).

מכבי נתניה: איתמר ניצן; עידו וייר, פלאמן גלבוב (יובל שדה, 62), רז שלמה, נאסים וואמו; בוריס אינו, אביב אברהם, איתן אזולאי (עמרי גנדלמן, 62); פטריק טוומאסי, סטניסלב בילנקי, עוז בילו (איגור זלאטנוביץ', 62).

החבורה מנתניה של רן קוז'וק חיפשה תואר גדול ראשון מאז האליפות האחרונה ב-1983. היא הדיחה בדרך לגמר שלוש קבוצות מליגת העל, כולל את האלופה מכבי חיפה – עם 1:2 בלתי נשכח בסמי עופר. הדרך של הירושלמים לגמר הייתה מעט יותר קלה, אבל לשם כך היו צריכים לנצח 1:3 את מכבי ת"א בחצי הגמר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!