דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הת-חדשות ניוזלטר מאי 2023

מבצע 'מרתון לדרכון' של רשות האוכלוסין: "המאמין בבלתי יאומן יבצע את הבלתי אפשרי"

עובדי רשות האוכלוסין וההגירה התגייסו למבצע 'מרתון לדרכון' שנועד לגשר על הפערים שנוצרו בתקופת מגפת הקורונה | יו"ר מועצת העובדים ברשות מספרת איך בוצעה המשימה תוך דאגה לזכויות העובדים

אנשים בתור בלשכת פלורנטין של רשות האוכלוסין וההגירה (צילום: אסף צבי)
אנשים בתור בלשכת פלורנטין של רשות האוכלוסין וההגירה (צילום: אסף צבי)

זו נקודת ההתחלה של משימת 'מרתון לדרכון'. רשות האוכלוסין וההגירה היא הרשות היחידה שמטפלת בכלל האזרחים במדינה מרגע לידתם ועד פטירתם, ובכלל הזרים הנכנסים והשוהים במדינה, בין אם מדובר בעובדים זרים, מומחים, אמנים, משפחות ועוד. 'מרתון לדרכון' הוא לא סתם עוד משימה, זו משימה שנולדה כתוצאה מהצורך לצמצם את הפערים שנוצרו בעקבות מגפת הקורונה, אחרי שבשנתיים האחרונות בוצעו אינספור ניסיונות לצמצום פערים ולמציאת פתרונות.

קיימנו סיעור מוחות ושקיפות בקרב נציגות העובדים, והבהרנו שתהליך זה מחייב הירתמות של כלל המנהלים. אף שאנחנו לא אוהבים את השינוי – השינוי הכרחי ונדרש. היה ברור לכולם שאנחנו הולכים לקראת מהלך קיצוני, וכל זאת כדי להעניק שירות לאזרחים, לשפר את תדמית הרשות שנפגעה ויצרה תופעת שיימינג בלתי מוצדקת כלפי הרשות ועובדיה. המטרה למול עינינו היא להחזיר את הארגון להנעה, לעסוק בדברים החשובים שעל השולחן.

המשימה התחילה בחששות גדולים מצד כלל המעורבים, תיאומי ציפיות, היערכויות לכל מגוון התרחישים החיצוניים והפנים-ארגוניים. כל עובדי הארגון ערים לעובדה שככל שנושא זה לא יטופל, הארגון עומד על קנו ולא מתפתח. עם זאת, לא כל שינוי יתקבל ויובן. ההבנה בסוגיות פרט לפני הטמעת השינוי הייתה הבסיס להתחלת התהליך. הבנו שיש לשמר את שכר העובדים שאופי עבודתם השתנה, במקביל לצורך לתגמל את העובדים שיידרשו לתגבר ולבצע נוסף על עבודתם השוטפת גם משימה לא שלהם. נציגות העובדים ידעה מי העובדים שהיא מייצגת, מה כוחם ועוצמתם. ידענו שהעובדים יירתמו לכל משימה נדרשת והכול יתבצע באהבה ובמקצועיות רבה. תפקידנו כמועצה לראות את מכלול הדברים לחיוב ולשלילה.

מערכת יחסי העבודה המיוחדת שנרקמה בין נציגות העובדים, הנהלת הרשות והסתדרות עובדי המדינה – היתה המפתח להצלחת התהליך. שיתוף הפעולה המוצלח והפורה בין יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי ומנכ"ל הרשות אייל סיסו הביא לקידום המהלך המהיר

לאחר שסוכמו העקרונות, החל דברור לנציגות העובדים על ההסכמות, היכן הפערים ואיך מתקדמים. התמודדות עם מחלוקות ודעות שונות אתגרו, והיכולת להבין חיזקה את התהליך, שכן המטרה של כלל המעורבים הייתה זהה, שיש לסיים את ההכפשה של הארגון והעובדים ולבצע מעשה שירעיד וישנה את כללי המשחק, ולגרום להתחלה חדשה ולהנעת תהליכים.

מערכת יחסי העבודה המיוחדת שנרקמה בין נציגות העובדים, הנהלת הרשות והסתדרות עובדי המדינה היא המפתח להצלחת התהליך. שיתוף הפעולה המוצלח בין יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי ומנכ"ל הרשות אייל סיסו הביא לקידום המהלך המהיר יחד עם אוזן קשבת מכלל הגורמים, הרצון המשותף והעמידה ביחד הבשילו לדברור אחיד מול עובדים, שסייע לקדם את המטרה ולהפגין עוצמה, קולגיאליות, שייכות, וגאוות יחידה כשכולנו חדורי מטרה לבצע את המשימה בצורה הכי מקצועית ושירותית שיש, ולשמור על העובדים שלא יישחקו ולא ייפגעו בשכרם.

כעת כשאנו בעיצומו של התהליך, ולאחר סיורים ביחידות השונות, אני גאה בעובדי הרשות על ההתמודדות הבלתי מובנת, על הסבלנות והסובלנות, על המקצועיות והרצון לסייע לכל אזרח. היכולת העצמית ללמידה ארגונית להכשיר עובדים בזמן הקצר, ועל הקולגיאליות שעולה מהשטח. ניתן לומר שאנחנו עומדים ביעדים שהוצבו, שיתוף הפעולה והסנכרון בזמן אמת בין כלל המעורבים ושיקוף התהליכים לעובדים מחזקים את המעורבות ותחושת השייכות של כלל העובדים למשימה.

עובדי רשות האוכלוסין וההגירה (בהם עובדי מדינה, סטודנטים ומיקור חוץ) הוכיחו שוב שאין על עובדי הרשות, ושבזמן משימה כולנו ביחד כובשים את המטרה. זו ההזדמנות שלי להודות לכלל שותפיי לדרך, נציגי מועצה, ועדים ארציים ומקומיים, שלמרות האתגרים שעלו המשיכו לחזק ולדחוף, לאופיר אלקלעי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, שהיה זמין בכל עת, להנהלת הרשות וגם לנציגי האוצר, שבכל שעה היו זמינים לחידודים והבהרות, למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה אייל סיסו, ולשר הפנים משה ארבל, על היציאה למרתון ועל השותפות למען אזרחי מדינה ישראל. וכמובן, לכלל עובדי רשות האוכלוסין וההגירה שהוכיחו שוב שכוחנו באחדותנו היא הרבה יותר מעוד סיסמה.

הכותבת היא יו"ר מועצת העובדים ברשות האוכלוסין וההגירה

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!