דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

"פוש להיפ הופ האמיתי": טדי נגוסה ויובל ניאזוב יופיעו בפסטיבל VAV באשדוד

הפסטיבל מתקיים זו השנה השביעית, ויופיעו בו כמה מהשמות הבולטים במוזיקה הישראלית לצד אמנים מקומיים | נגוסה: "אשדוד לקחה את זה קדימה, זה היפ הופ לא מתפשר" | ניאזוב, ממארגני הפסטיבל: "אני רוצה להראות לנוער שאפשר לחלום ולהגיע לאן שירצו"

יובל ניאזוב, 'דודא', בהופעה (צילום: ניר אמיתי)
יובל ניאזוב, 'דודא', בהופעה (צילום: ניר אמיתי)
יהל פרג'

"אני תושב ויליד אשדוד, ואני מתעסק, שומע ואוהב היפ הופ מאז שאני זוכר את עצמי. העולם הזה נכנס לי לוורידים", מספר יובל ניאזוב, המוכר בשם הבמה 'דודא', אחד ממארגני פסטיבל ההיפ הופ האשדודי VAV שייערך בשבוע הבא באשדוד. הפסטיבל קרוי VAV על שם רובע ו' בעיר, שמוכר בסצינה כחממה עירונית לראפרים.

זו השנה השביעית לפסטיבל, הממומן לגמרי בידי עיריית אשדוד, ובנוסף להופעות המעולות, יש אירועי אמנות רבים: מופע לייב גרפיטי, תחרויות ברייקדאנס, פלאש מוב ענק, תחרות סטודיואים, הכול בחינם.

ניאזוב, מעבר להיותו ראפר ויוצר, שהיה צלע מהצמד 'מבוא הדודאים', הוא גם מהמפיקים והיוזמים של הפסטיבל. השיחה איתו נערכת באמצע בדיקת סאונד: "תנמיך רגע אחי", הוא אומר לאחד הנגנים, ומספר על האוירה ומה שצפוי השנה: "השנה המיקום של הפסטיבל חם יותר ומרכזי יותר בעיר. באופן כללי הווייב הוא משפחתי – אמהות ואבות מגיעים עם הילדים"

ניאזוב, יעלה הפעם ללא שותפו לשעבר ל'מבוא הדודאים' אלמוג גוזלן, עם שירים מאלבום הסולו החדש. גם סטטיק, עדן דרסו, פלד, יסמין מועלם, אקו וטדי נגוסה יופיעו.

יובל ניאזוב, 'דודא', בהופעה (צילום: ניר אמיתי)
יובל ניאזוב, 'דודא', בהופעה (צילום: ניר אמיתי)

"זו הפעם השנייה שאני מופיע שם", אומר ל'דבר' טדי נגוסה, מהראפרים העסוקים בישראל. "בפעם הקודמת זה היה אירוח אצל דודא, ועכשיו זה הופעה שלי, שזה מגניב. אשדוד אימצה בתוכה את כל האלמנטים של ההיפ הופ – הגרפיטי, הברייקדאנס, ולקחו את זה קדימה. זה היפ הופ לא מתפשר, לא מלוקק שמגיע לקונצנזוס או למיינסטרים בתחפושת של משהו אחר".

"בתקופה של שב"ק וסבלימינאל, היו 500 אוהדים. עכשיו יש בכל מקום הפקות היפ הופ"

אי אפשר לדבר בתקופה האחרונה על היפ-הופ וראפ ישראלי בלי להזכיר את המופע המדובר של טונה ורביד פלוטניק, שני היוצרים שניצבים בחזית של הסצנה בתקופה האחרונה. עם ובלי קשר, יש עשרות יוצרות ויוצרים חדשים שנכנסים יותר ויותר למיינסטרים.

גם ניאזוב וגם נגוסה משווים את השנה האחרונה להתפוצצות הגדולה הקודמת של הסצינה, אי שם בשנות ה-90 כשכולם נשאו עיניים לשב"ק ס' ולסאבלימינאל. "בשנה האחרונה יש הרבה יותר אמנים, יש הרבה יותר ראפרים וראפריות", מתלהב ניאזוב. "בתקופה של שב"ק וסבלימינאל, היו 500 אוהבים ואוהדים, עכשיו יש בכל מקום הפקות היפ הופ במזרחית, ומה לא?"

טדי נגוסה (צילום: עמית בן נון)
טדי נגוסה (צילום: עמית בן נון)

"אלו צרות של עשירים – זה שיש הצפה של היפ הופ לא אומר שכל ההיפ הופ טוב או אמיתי", אומר נגוסה. "פסטיבל VAV נותן פוש להיפ הופ האמיתי, נאמן למקורות. צריכה להיות התחדשות, ג'יי זי של היום זה לא ג'יי זי של פעם".

"הנה יש מקום לחלום"

נגוסה לא מודאג מההצפה הזו, להיפך. "בהיפ הופ אין כזה דבר צפוף, כי זו אמנות שבאה לאחד, לשים אנשים ביחד בסוף", הוא אומר. "טונה ורביד הביאו את האותנטיות שלהם, זה הכרטיס היחיד שיש להם, כמו שצריך. אין אצלם התנחמדות, וזה הציב אותם בטופ. יש דור שלם שלומד מזה, משכלל את זה, ומפתח סיי משלו".

"אני בעיקר רוצה להראות לבני הנוער שאפשר לחלום ולהגיע לאן שירצו. לאמנות הזאת יש כוח, והוא בא לידי ביטוי ביכולת להתבטא", מספר ניאזוב על המוטיבציה העמוקה שלו לפסטיבל, "ההורים שלנו רוצים שנלך ללמוד ונדאג לעצמנו, נהייה עורכי דין, טייסים – ואין מקום לחלומות שלנו, אז הנה יש מקום לחלום".

 פסטיבל VAV יתקיים בתאריכים  6-8/6/23 ברובעים ו' והסיטי באשדוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!