דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ארגון המורים: האוצר מציע הסכם השוחק את שכר המורים ב-3%

הארגון פרסם השבוע למורים פרטים מההסכם שהאוצר מציע, בהם גם חוזים אישיים למורים, קיצור תקופת הפיטורים וסעיפים נוספים הפוגעים בתנאי המורים ובארגון | הארגון דרש תוספת שכר אחידה, אך האוצר הציע חלופה בה מורים חדשים יקבלו 1,500 ש"ח ומורים ותיקים 850 ש"ח

רן ארז, יו"ר ארגון המורים (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
רן ארז, יו"ר ארגון המורים (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ארגון המורים רן ארז פרסם השבוע (שלישי) לחברי ארגון המורים את המשא ומתן בין ארגון המורים למשרד האוצר פרטים בנוגע להסכם שכר חדש למורים המלמדים בבתי הספר העל יסודיים. לדברי ארז תוספות השכר המוצעות על ידי משרד האוצר הן למעשה שחיקת השכר של כ-3%.

במכתב נכתב כי ארגון המורים דורש תוספת שכר של 3,000 שקלים לכלל המורים בין אם הם צעירים או וותיקים. תשובתו של משרד האוצר לדרישה זו היא 1,500 שקלים למורים מתחילים ו-850 שקלים למורים ותיקים. מחלוקת נוספת הנוגעת לשכר היא על הפעימות בהן יינתן השכר, מאחר וארגון המורים דורש שתי פעימות ומשרד האוצר דורש ארבע פעימות.

ארגון המורים סירב לשורה של דרישות ממשרד האוצר, שלפי הארגון היו פוגעות במורים, בהם חוזים אישיים לכלל מנהלי בתי הספר העל יסודיים וחוזים אישיים ל-10% מהמורים, קיצור הליך הפיטורין לחודשיים עד שישה חודשים, הדפסת שעון, ביטול שעות גיל ופגיעה במשרת אם.

מנגד, ארגון המורים דרש מספר שינויים ומשרד האוצר סרב להם, בהם עיבוי גמול ההשתלמות מ1.2% ל1.5% ,הגדלת התקן ליועצים לשלוש ש"ש בכיתה וביטול תקרת ותק בניהול. משרד האוצר הסכים להגדלת הגמול ליועצים חינוכיים בלבד.

פרסום מכתב זה מגיע על רקע מאבק ממושך של ארגון המורים הכולל שביתה בת יום אחד שהתקיימה ביום שלישי השבוע בשכבה י' ועיצומים הכוללים אי קיום מסיבות סיום בכלל השכבות כולל שכבת י"ב ואי יציאה למסעות לפולין, מה שלמעשה מבטל את המסעות אחרי שהוחזרו בתום שלוש שנים של הפסקה.

עיצומים אלו הם בהמשך לעיצומים המתקיימים זה כמה חודשים, וכוללים אי השתתפותם של מורים בפעילויות חוץ ואי השתתפות בוועדות בית ספריות.

בית הדין הארצי לעבודה הוציא בחודש האחרון שלושה צווי מניעה לשביתות ועיצומים עליהם הכריז הארגון: הראשון להימנעותם מהעברת ציוני בחינות מתכונת וציוני המגן לתלמידים שניגשים לבגרות, צו שבמקביל אליו נקבע בהסכמת הארגון ומשרדי החינוך והאוצר שהצדדים ייכנסו למשא ומתן אינטנסיבי בתיווך הממונה על יחסי העבודה במשרד העבודה, רבקה ורבנר. שני צווי מניעה נוספים ניתנו לשביתות עליהן הכריז הארגון, ונומקו על ידי בית הדין בכך שהמשא ומתן בתיווכה של ורבנר עדיין לא מוצה.

הסכם השכר הקודם של מורי התיכונים, שעיגן את רפורמת 'עוז לתמורה', הסתיים בסוף 2021. המשא ומתן החל בפברואר 2022, אולם לדברי ארגון המורים, המייצג את מורי התיכונים שמועסקים בשלטון המקומי ובבעלויות כמו אורט ועמל, לא חלה בו התקדמות משמעותית.

הארגון החל בעיצומים ממאי שעבר, שבתחילה כללו גם אי השתתפות במסיבות הסיום, אך לאחר מספר ימים צומצמו לאי השתתפות בהשתלמויות ומפגשים עם המפמ"רים לקראת הרפורמה במקצועות ההומניים, בהסכמה עם יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס. משרד האוצר הגיש בקשה לצו מניעה נגד העיצומים, אך בית הדין לעבודה דחה את בקשתו.

באוקטובר האחרון הכריז הארגון על עיצומים שכללו הימנעות מפעילויות חוץ וטיולים, במחאה על התקיעות במשא ומתן על הסכם השכר החדש. כעבור חודש סוכם בדיון בבית על הגדלת תקציבי הרווחה של הארגון ל-2022, והפסקה של השביתה לחמישה חודשים, עד סוף מרץ, בהם יתקיים משא ומתן "ענייני ורציף", כך לפי בית הדין.

כעבור חודשיים, לפני תום התקופה שסוכמה ,השבית הארגון את הלימודים בתיכונים ליום אחד במחאה על אי התקדמות המו"מ, וחידש את העיצומים. לאחר מכן השהה הארגון את העיצומים לשבועיים במטרה לתת לשר החינוך החדש יואב קיש ללמוד את הנושא. מאז חזרו המורים לעיצומים שנמשכים עד עכשיו, במסגרתם הם לא התלוו לטיולים ולפעילויות חוץ ולא קיימו ישיבות ועדות בבתי הספר. המורים נמנעו המורים ממתן ציונים בבחינות המתכונת וציוני מגן. כאמור לפני כחודש, לקראת תחילת מועד הקיץ בבחינות הבגרות, עתרו משרדי האוצר והחינוך ומרכז השלטון המקומי וביקשו צווי מניעה כנגד אי מתן הציונים, ובקשתם התקבלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!