דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.7°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 20.1°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 26.9°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ישראל עלתה לשמינית גמר המונדיאליטו אחרי ניצחון דרמטי 1:2 על יפן

נבחרת ישראל עד גיל 20 הפכה פיגור 1:0 ועלתה לשלב הבא, משערים של רוי נאווי (76) ועומר סניור (90+1) | החבורה של אופיר חיים תפגוש ביום שלישי בחצות את אוזבקיסטן ותנסה להמשיך את המסע החלומי

רוי נאווי חוגג את שער השוויון של ישראל מול יפן במונדיאליטו (צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
רוי נאווי חוגג את שער השוויון של ישראל מול יפן במונדיאליטו (צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

המסע החלומי יימשך. נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 סיימה את שלב הבתים במונדיאליטו עם ניצחון ענק 1:2 על יפן, שהעניק לה את הכרטיס לשמינית הגמר באליפות העולם בכדורגל עד גיל 20, המתקיימת בארגנטינה. את שני השערים ישראל הבקיעה כשהייתה בחיסרון מספרי, לאחר שרן בנימין הורחק בדקה ה-68.

החבורה של אופיר חיים הגיעה כאנדרדוג למשחק, כשרק ניצחון יכול היה להביא אותה לשלב הבא. ישראל סיימה עם הפסד מול קולומביה ותיקו מול סנגל במשחקים הקודמים, בעוד יפן ניצחה את סנגל והפסידה לקולומביה.

מהלך המשחק

לאורך המחצית הראשונה היפנים נראו טוב יותר מהנבחרת הישראלית. מספר בעיטות של היפנים ונוכחות גבוהה ברחבה הישראלית, לצד הגנה חזקה של יפן, הקשו על ישראל לצאת להתקפות משמעותיות. בדקה הראשונה של תוספת הזמן במחצית הראשונה יפן תרגמה את הלחץ לשער יתרון, לאחר שכדור גובה הגיע לראשו של מצוקי, הוא העביר לאיסה סקאמוטו והאחרון נגח פנימה 1:0 ליפן.

את המחצית השנייה ישראל פתחה טוב יותר והגיעה למספר איומים על השער, אך הם לא הצליחו להכניע את השוער היפני. חילוף כפול בדקה ה-61 שינה את מהלך המשחק בשני הכיוונים. רן בנימין ועומר סניור נכנסו במקום אחמד סלמן ואל-ים קנצפולסקי. בנימין קיבל כרטיס צהוב 4 דקות אחרי שנכנס, וכרטיס צהוב נוסף 3 דקות לאחר מכן, מה שסיים את ההופעה בת 7 הדקות שלו.

המשחק התלהט ומספר כרטיסים צהובים נשלפו בדקות שלאחר מכן. אופיר חיים ערך חילוף כפול נוסף והכניס את רוי נאווי וחמזה שיבלי במקום תאי עבד ואריאל לוגסי בדקהה-72. החילופים השתלמו לאחר שבדקה ה-76 עילי מדמון בעט ריבאונד מבעיטה חופשית לראשו של המחליף רוי נאווי, שנגח את הכדור פנימה 1:1 ב-10 שחקנים.

דווקא החיסרון המספרי העניק לבחורים בלבן-תכלת מוטיבציה, ובדקה ה-91 התקפה נפלאה של ישראל הצליחה לחדור את ההגנה היפנית הצפופה, כאשר סתיו למקין עבר שחקן יפני, הכניס כדור קצר לדור תורג'מן, שמסר בעקב לעומר סניור, והקשר הטרי לא התבלבל והכניע את קימורה. 1:2 מדהים לישראל.

שחקני נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 חוגגים יחד עם הצוות בסיום הניצחון על יפן והעלייה לשמינית גמר המונדיאליטו (צילום: דוברות ההתאחדות לכדורגל)
שחקני נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 חוגגים יחד עם הצוות בסיום הניצחון על יפן והעלייה לשמינית גמר המונדיאליטו (צילום: דוברות ההתאחדות לכדורגל)

בעקבות הניצחון הסנסציוני, ישראל תפגוש את אוזבקיסטן במשחק שמינית הגמר שייערך ביום שלישי בשעה 00:00 (שעון ישראל). אוזבקיסטן עלתה מהמקום השני בבית א' עם ארגנטינה, גואטמלה וניו זילנד.

״לפעמים נגמרות המלים אל מול רגעים היסטוריים של לב גדול, כישרון ואמונה שהכל אפשרי עד לרגע האחרון", אמר בתום המשחק יו״ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ. "גאווה עצומה לצוות המקצועי והלוגיסטי, לשחקנים, לכדורגל כחול-לבן ולמדינת ישראל. סגנית אלופת אירופה, נבחרת ישראל שלנו, רשמה הישג אדיר נוסף. בוני, אופיר וחבורת הפלא שלנו רשמו פרק מפואר בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי ויהיו חלק מרכזי בעתיד שלו. אושר גדול ושמחה עוד יותר גדולה הלילה״.

הרכבים

ישראל: צרפתי; פיינגולד, למקין, ישראלוב, רביבו; סלמן (סניור, 61), מדמון, קנצפולסקי (בנימין, 61), עבד (נאווי, 72), לוגסי (שיבלי,72); תורג'מן (עדרי).

יפן: קימורה; טאקיי, צ'אלסה, טנאקה, טאקהאסי (פוקוי, 81); מצוקי, סנו (קומאטה, 90), יאמאן, אבה (מצודה, 81), מצומרה (קיטנו, 90); סקאמוטו (פוקודה, 75)

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!