דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אס"א תל אביב ורמת השרון יתמודדו בגמר גביע המדינה, מיכל בין: "הדובדבן שבקצפת לעונה שעברנו"

שתיים מהקבוצות הוותיקות בליגה ייפגשו הערב (20:00) באצטדיון המושבה לקרב ישיר על התואר, אחרי מאבק הישרדות דרמטי בליגה, בסיומו רמה"ש ירדה ללאומית | קפטנית אס"א ת"א: "הכוח שלנו זה שנעבוד הכי קשה בעולם בשביל החברות שלנו לקבוצה"

מיכל בין קפטנית אס"א תל אביב מול רמת השרון (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
מיכל בין קפטנית אס"א תל אביב מול רמת השרון. "אם נמשיך את המומנטום, אנחנו בדרך הנכונה לזכות בגביע" (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אס"א תל אביב ומ.כ.נ. רמת השרון ייפגשו הערב (שני, 20:00, שידור בספורט 5) לגמר גביע המדינה לנשים בכדורגל באצטדיון המושבה בפתח תקווה. בסיומה של עונה לא פשוטה של שתי הקבוצות, ואחרי ירידת ליגה של רמת השרון, מגיעות שתיים מהקבוצות הגדולות והוותיקות בליגה לקרב ישיר על התואר.

אס"א תל אביב החלה את העונה עם שני ניצחונות ושתי תוצאות תיקו, אך משם הדברים נעשו קשים יותר והקבוצה מצאה את עצמה נאבקת בתחתית. "פתחנו את העונה בצורה לא טובה, היו לנו המון הפסדים", אומרת מיכל בין קפטנית הקבוצה בראיון ל'דבר'. "אני חושבת שבעיקר מה שלא עבד זה שהקבוצה הייתה מאוד צעירה, הרבה שחקניות שגדלו בקבוצת הנערות של אס"א וזאת הייתה העונה הראשונה שלהן. אבל בינואר הדברים התחילו להתחבר".

מיכל בין קפטנית אס"א תל אביב (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
מיכל בין קפטנית אס"א תל אביב (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

בדרך לגמר ניצחה אס"א בשמינית הגמר 0:9 את הפועל רעננה. ברבע הגמר 0:2 את בנות נתניה ובחצי הגמר גברה בבעיטות הכרעה 1:3 (1:1 בסיום הזמן החוקי) על הפועל פ"ת. אס"א תנסה למנף את ההצלחה שלה במחזורים האחרונים לזכייה בפעם השישית בתולדותיה בגביע המדינה, כאשר הפעם האחרונה הייתה בעונת הדאבל ב-2018/19.

מ.כ.נ. רמת השרון בהובלת קארין סנדל, ערבה שחף ומיטל שרעבי תנסה לזכות בגביע השני בתולדותיה, לאחר שעשתה זאת בעונת 2017/18. בדרך לגמר ניצחה רמת השרון בשמינית הגמר 1:2 את הפועל ב"ש, ברבע הגמר 1:2 את האלופה מ.ס קרית גת ובחצי הגמר 1:2 את מכבי כישרונות חדרה.

"סיום מתוק לעונה לא פשוטה"

קארין סנדל, קפטנית רמת השרון אמרה במסיבת העיתונאים שנערכה היום לקראת המשחק: "עצוב לרדת ליגה, זה משהו קשה שרוב השחקניות שלנו לא חוו בעבר. אבל הגביע זה הקצפת, מבחינתנו זה סיום מתוק לעונה לא פשוטה".

מיכל בן (מימין) מאס"א תל אביב וקארין סנדל מרמת השרון, במסיבת עיתונאים לקראת גמר גביע המדינה (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מיכל בן (מימין) מאס"א תל אביב וקארין סנדל מרמת השרון, במסיבת עיתונאים לקראת גמר גביע המדינה (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

בסיום העונה, אס"א ת"א ומ.כ.נ רמת השרון הגיעו לפלייאוף התחתון והחלו במאבק משותף ראש בראש על ההישארות בליגה. בחמשת מחזורי הסיום, אס"א הצליחה לעשות את השינוי הנדרש, ניצחה פעמיים את רמת השרון בדרך להבטחת עונה נוספת בליגת העל. לעומת זאת, רמת השרון והפועל ב"ש ירדו לליגה הלאומית.

"היה חוסר אגו מוחלט, כולנו התגייסנו למשימה"

בין מספרת שאחת מנקודות החוזק המשמעותיות של הקבוצה היא חדר הלבשה חזק שנשאר מאוחד גם בזמנים הקשים יותר. "הפסדנו הרבה נקודות שהינו צריכות לקחת, אבל מה שמאחד את אס"א השנה זאת הקבוצתיות והחברות שיש בחדר ההלבשה. זה כוח במיוחד ברגעים מלחיצים וקשים שאת נלחמת על ירידה. איזה כיף שאת יוצאת לקרב עם חברות, זה מה שהחזיק אותנו והשאיר אותנו בליגה".

מה השינויים שעשיתן בפלייאוף התחתון ומה היה התפקיד שלך כקפטנית?
"שינינו פאזה מלחץ וחוסר שקט לביטחון ורוגע. באמת האמנו שאנחנו קבוצה יותר טובה. עוד שינוי משמעותי זה שהבנו מאמנת מנטלית שמאוד עזרה לנו בחודש האחרון ובתור קפטנית זה היה כל הזמן לשמור על הביחד שלנו, לראות שכולן מגיעות למשחקים מוכנות מנטלית. היה חוסר אגו מוחלט, כולנו כקבוצה התגייסנו למשימה".

מה הייתה התחושה בקבוצה כשהבטחתן את ההישארות בליגה?
"באופן אישי זאת הייתה הקלה והמון שמחה. בשלוש השבועות האחרונים זה השפיע לי על כל החיים. הרגשתי שאני צריכה לשים את כל מה שאני מתעסקת בו בצד ומתגייסת להשאיר את אס"א בליגה. המקום של אס"א ת"א הוא לגמרי בליגת העל. ידעתי שאנחנו הולכות להישאר, כי בעיני עם קבוצה כזאת בריאה זה לא יכול להיגמר אחרת".

שחקניות אס"א תל אביב מול הפועל פתח תקווה בחצי גמר גביע מדינה לנשים בכדורגל (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
שחקניות אס"א תל אביב מול הפועל פתח תקווה בחצי גמר גביע מדינה לנשים בכדורגל (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

מה המפתח לניצחון בגמר הגביע?
"לדעתי זה לא שונה מההישארות בליגה. זה פשוט הביחד שלנו. אם ניקח את השחקניות שלנו מול השחקניות של רמת השרון, אני לא חושבת שאנחנו קבוצה יותר טובה. הכוח שלנו השנה, זה שאנחנו נעבוד הכי קשה בעולם, בשביל החברות שלנו לקבוצה. אנחנו גם קבוצה צעירה, אז נצטרך לעבוד על להוריד את הלחץ ולעשות את הכנה המנטלית הנכונה. אם נמשיך את המומנטום, אנחנו בדרך הנכונה לזכות בגביע".

מה זה יהיה בשבילך ובשביל הקבוצה לזכות בגביע לאחר עונה כל כך קשה ומאתגרת?
"הייתה שנה מאוד מאתגרת עם המון ירידות ועליות. התרכזנו בחודש האחרון להישאר בליגה. לזכות בגביע זה יהיה הדובדבן שבקצפת בעונה הזאת ובאופן אישי אין בנות אחרות שהייתי רוצה לזכות איתן בגביע הזה. אני אישית עוד לא זכיתי בתואר ולזכות עם השחקניות האלו, אחרי השנה שעברנו, יש בזה משהו יותר מוערך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!