דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מאות הפגינו מול ישיבת הממשלה בדרישה להמשך העלייה מאתיופיה

זאת לאחר שבתקציב המדינה שאושר בשבוע שעבר לא תוקצב המשך העלייה מאתיופיה, מה שמשאיר אלפי יהודים שמחכים לעלות | מנהל מטה המאבק: "מי יודע מי עוד ימות ולא יספיק לזכות באיחוד המשפחות עד שהממשלה תיסגר על עצמה"

מפגינים מול ישיבת הממשלה בדרישה להמשך עליית יהודי אתיופיה (צילום: אלהובל אבווקט)
מפגינים מול ישיבת הממשלה בדרישה להמשך עליית יהודי אתיופיה (צילום: אלהובל אבווקט)
יהל פרג'

מאות משתתפים בהפגנה בדרישה להמשך העלייה מאתיופיה. ״כל הישראלים יודעים שבלי ההורים אי אפשר לחיות״, אמר אלהובל באווקט, שאימו ממתינה באתיופיה.

כ-250 מפגינות ומפגינים מחו הבוקר (ראשון) בירושלים מול ישיבת הממשלה בדרישה להמשך העלייה מאתיופיה. המפגינים, שבני משפחותיהם ממתינים שנים במחנות בגונדר ובאדיס אבבה, נשאו את תמונות קרוביהם וצעקו ׳די לאפלייה׳.

מפגינים מול ישיבת הממשלה בדרישה להמשך עליית יהודי אתיופיה (צילום: אלהובל אבווקט)
מפגינים מול ישיבת הממשלה בדרישה להמשך עליית יהודי אתיופיה (צילום: אלהובל אבווקט)

רק בשבוע שעבר אושר תקציב המדינה, בתוכו תקציב משרד העלייה והקליטה. אך בשונה מהשנים הקודמות, המשך העלייה מאתיופיה לא תוקצב. בתגובה מטעם המשרד שנמסרה ל'דבר' נאמר שהנושא נמצא בבחינה של השר ושל בכירי המשרד.

ההצהרה על בחינה מחודשת של התהליך נעשית למרות החלטה שקיבלה ממשלת נתניהו בשנת 2015, שקובעת ש"הבאת יתרת יוצאי זרע ישראל מאתיופיה בהתאם להחלטה זו תחל בתוך 120 ימים ממועד החלטת הממשלה ותימשך לתקופה של עד חמש שנים".

על פי ההערכות, נמצאים במחנות בגונדר ובאדיס אבבה מגיע ל-13 אלף יהודים אתיופים שמחכים לעלות לישראל במשך שנים. הפעילים מוחים על כך, שבניגוד לעלייה מתפוצות אחרות שהוסדרה במהירות, העלייה מאתיופיה כרוכה תמיד ברשימות, בקומבינות, "מבצעים" ובלחץ מאסיבי, וגם בממון רב של יהדות ארצות הברית.

מפגינים מול ישיבת הממשלה בדרישה להמשך עליית יהודי אתיופיה (צילום: מטה המאבק)
מפגינים מול ישיבת הממשלה בדרישה להמשך עליית יהודי אתיופיה (צילום: מטה המאבק)

"תפסיקו לשחק בחיים של אנשים", מבקש זרפו גברה, שמתגורר עם סבתו מאז שעלה לישראל לפני שנים, ואמו ממתינה באתיופיה. "כל דקה שאנחנו בלי המשפחות שלנו מישהו יכול למות, שנים שלא התראינו. למה כל הכאב הזה נמשך עד עכשיו?"

"אחרי שחיכיתי 15 שנים, עליתי ב-2017", מספר באווקט לדבר. "הייתי במרכז קליטה בצפת כמעט שנתיים, ועכשיו אני גר עם אשתי ושני הילדים בקריית ים, ועובד כמלגזן. אימא שלי ועוד אחים ממתינים בגונדר. למה שלא יביאו לנו אותם, אני לא יודע. החיים קשים בלי ההורים, בלי משפחה קרובה. כל הישראלים יודעים שבלי ההורים אי אפשר לחיות. ממש קשה".

סורפל עלמו מנהל מטה המאבק: "לאחר הבטחות הבחירות הרבות, כעת במבחן המציאות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר העלייה אופיר סופר חייבים להחליט האם הם לצד יוצאי אתיופיה בישראל, או נגדם. האמירה של שר הקליטה שהוא 'לומד וחוקר את הנושא' חצי שנה לאחר הקמת הממשלה, ושבע שנים מאז ההחלטה שקיבל נתניהו בנושא ושטרם יושמה במלואה, היא מקוממת. אם ממשלת ישראל היתה מתנהלת מהר יותר בנושא העלייה, אבי ז"ל היה זוכה לפגוש את בנותיו. מי יודע מי עוד ימות ולא יספיק לזכות באיחוד המשפחות עד שהממשלה תיסגר על עצמה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!