דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ז'אק כהן

פרידה / השחקן ז'אק כהן הלך לעולמו בגיל 86

כהן, שהיה חבר בקבוצת התיאטרון "המעגל" שהיוותה את הגרעין המייסד של תיאטרון החאן, היה מוכר במיוחד בזכות תפקידו בסדרת הטלוויזיה המצליחה "המסעדה הגדולה". שרת התרבות מירי רגב ספדה לו: "הדמויות שגילם בחן ובכישרון ייחודי יישארו בזיכרון התרבותי שלנו לעד"

ז׳אק כהן (צילום: מתוך יוטיוב).
ז׳אק כהן (צילום: מתוך יוטיוב).

שחקן התיאטרון, הקולנוע והטלוויזיה, ז'אק כהן, הלך הלילה (חמישי) לעולמו בבית החולים קפלן, בעקבות סיבוכים של דלקת ריאות, והוא בן 86 במותו. הלווייתו תיערך היום בשעה 13:00 בבית העלמין במושב ביצרון. כהן מוכר בין היתר בזכות תפקידו בסדרת הטלוויזיה "המסעדה הגדולה" ובשנים האחרונות בזכות פרסומות החומוס הידועות ("חומוס עושים באהבה או לא עושים בכלל").

בתו דניאלה דדון ספדה לו בעמוד הפייסבוק שלה: "אבא שלי, אהוב יקר. היית אור גדול בחיים שלי. לא יכולתי לבקש אבא טוב יותר. יהי זכרך ברוך".

כהן נולד באלכסנדריה שבמצרים. בשנת 1935 עלה עם משפחתו לארץ ישראל וגדל והתבגר בירושלים. בשנת 1954 החל לשחק בלהקת חובבים ובשנת 1967 נמנה עם קבוצת תיאטרון "המעגל", בהנהגתו של פיליפ דיסקין, שהיוותה את הגרעין המייסד של תיאטרון החאן. מאז השתתף כהן בהפקות מרובות בקולנוע, בטלוויזיה ובבמות התיאטרון. מוכר במיוחד תפקידו בסדרת הטלוויזיה המצליחה "המסעדה הגדולה", בה גילם את דמותו של אבו ראמי, בעל מסעדה ערבי ירושלמי. ב–1988 השתתף בהצגה "חתונה במסעדה הגדולה" עם שאר שחקני הסדרה. תפקידו כאבו ראמי פרסם את כהן במדינות ערב רבות, שבהן שודרה הסדרה וזכתה להצלחה רבה.

בשנת 1999 צילם סרט תיעודי קצר, "ז'אק כהן – ילדות בירושלים המנדטורית", שבו חזר למחוזות ילדותו בירושלים המנדטורית. בשנה זו עבר עם אשתו חיה משכונת בית הכרם בירושלים להתגורר בבית שבו נולדה במושב ביצרון.

שרת התרבות מירי רגב ספדה לשחקן שהלך לעולמו: "כמה עצוב הבוקר הזה. ישראל נפרדת בחיבוק מז'אק כהן, יליד מצרים, אחד מגדולי השחקנים שלנו. ז'אק כהן הוסיף לתרבות שלנו ניחוחות של טעם מזרחי משובח ויהיה חתום לעד על סדרות הטלוויזיה והסרטים הישראליים, שאנו כל כך אוהבים. אנחנו נפרדים מאמן גדול שליווה את ישראל, צמח לידה והיה לאחד מבניה הטובים. נפרדים מז'אק, אבל הדמויות שגילם בחן ובכישרון ייחודי יישארו בזיכרון התרבותי שלנו לעד. אוהבים ומתגעגעים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!