דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

"רוצים לחיות": אוהל מחאה יוקם מול הממשלה בדרישה למיגור האלימות בחברה הערבית

בוועדת המעקב דורשים מהממשלה "לפעול לעקירה משורש של הפשע וכנופיותיו", לאחר זינוק דרמטי במספר הנרצחים | מחמוד נצאר, ממארגני האוהל: "הגיע הזמן שכל החברה הישראלית תתעורר. זה לא רק עניין שלנו"

משפחה וחברים של מוהנד שנרצח בעין מאהל ב-5 במאי השנה, מוחים בשיירת המחאה על האלימות בחברה הערבית (צילום: יהל פרג')
משפחה וחברים של מוהנד שנרצח בעין מאהל ב-5 במאי השנה, מוחים בשיירת המחאה על האלימות בחברה הערבית (צילום: יהל פרג')
יניב שרון

ועדת המעקב של ערביי ישראל תקים מחר (שני) אוהל מחאה בקרית הממשלה בירושלים., במחאה על היעדר הטיפול באלימות בחברה הערבית. האוהל יעמוד עד רביעי השבוע, תחת הסיסמה "רוצים לחיות". לדברי ועדת המעקב, "אנו מאשימים את הממשלה באחריות על ההתגברות הנוראית של האלימות בחברה הערבית. על הממשלה וזרועותיה לפעול לעקירה משורש של הפשע וכנופיותיו".

האוהל יוקם לאחר שבראשון שעבר ארגנו ארגונים ופעילים ערבים שיירת מחאה מאזור הצפון עד לכנסת, במחאה על הזינוק במספר הנרצחים: 80 נרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה בלבד, לעומת 30 בתקופה המקבילה בשנה שעברה. בשבוע שחלף מאז, עלה מספר הנרצחים ל-81.

האוהל יפעל בשעות 10:00-19:00 וייערכו בו מפגשים של נבחרי ציבור ואנשי ציבור, מומחים ואנשי מקצוע ומשפחות שכולות, עם הציבור הרחב, נציגי שגרירויות, אנשי תקשורת ומקבלי החלטות, במטרה לשקף את עומק הבעיה בחברה הערבית ואת אחריותה של מדינת ישראל.

"בישוב שלי בצפון יש כל יום יריות, אנשים מפחדים לצאת לרחוב, לקניות", אומר מחמוד נצאר, רכז הפרויקט למיגור אלימות מטעם הועד הארצי של ראשי הרשויות הערביות.

נצאר וועדת המעקב מזמינים את הציבור לאוהל להזדהות עם מאבקם נגד האלימות והפשיעה. "אנו מזמינים את כל הארגונים שנלחמים נגד אלימות להצטרף אלינו. יגיעו לכאן ראשי רשויות ערביות, חברי כנסת ערבים ויהודים, ארגונים שתומכים במאבק שלנו, אפילו אנשים ממחאות אחרות כאן. הזמנו את ההסתדרות הכללית ואת מרכז השלטון המקומי לתמוך בנו".

"אנחנו נחושים להשמיע את זעקתנו מעל כל במה", אמר מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב, "בשבוע שעבר ארגנו שיירת מחאה ששיתקה את התנועה בצירים מרכזיים בישראל, השבוע נקים את מאהל המחאה, נתחיל לארגן עצרות שבועיות ותוך חודש נארגן הפגנה ארצית המונית. לא ניתן לממשלה ולו רגע של נחת, ונתבע טיפול מיידי בארגוני הפשע, שלא היו מתחזקים ללא העלמת העין וההשלמה של המדינה, שהגיעה אפילו  לשיתוף פעולה איתם  במקרים לא מעטים, לפי דיווחים רבים גם מתוך המשטרה עצמה".

נצאר רואה לנגד עיניו את המחאה נגד הרפורמה המשפטית, כמחאה שיש ללמוד ממנה. "הגיע הזמן שכל החברה הישראלית תתעורר. זה לא רק עניין שלנו אלא של כל החברה. צריך שיתוף פעולה, זה לא קל. אנו דורשים מהממשלה להתערב ולפעול נגד האלימות והפשיעה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!