דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

החרפה בסכסוך העבודה: עובדי משרד החוץ יפתחו בעיצומים, השר אלי כהן הודיע על תמיכתו במאבק

זאת לאחר חודשים ארוכים של הקפאת הסכסוך לטובת ניהול המו"מ על תנאי שכרם | השר כהן כבר הודיע שיקצה 55 מיליון ש"ח לטובת ההסכם, אך באוצר מתנגדים למהלך | כהן: "לאחר שהסוגיות התקציביות סוכמו, קורא למשרד האוצר לסיים את ההתדיינות לאלתר"

המחאה במשרד החוץ: העובדים מפגינים בכניסה למשרד החוץ כחלק מסכסוך העבודה שהוכרז (צילום ארכיון: ועד עובדי משרד החוץ)
תמונות ארכיון. העובדים מפגינים בכניסה למשרד החוץ כחלק מסכסוך העבודה שהוכרז (צילום ארכיון: ועד עובדי משרד החוץ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי משרד החוץ הודיע על כוונתו לשוב לנקוט עיצומים במשרד לאחר חודשים ארוכים של הקפאת סכסוך העבודה במשרד לטובת ניהול משא ומתן.

הבוקר (שני), כינס הוועד אסיפת עובדים ובה הודיע על קיפאון וסחבת במשא ומתן. עובדי המשרד ערכו הצבעה והסמיכו את הוועד לנקוט בעיצומים במשרד עד כדי השבתה מלאה. "כבר חשבנו שזה מאחורינו", אמרו בוועד העובדים, "אבל במשרד האוצר מפרשים את הרצון הטוב כחולשה".

שר החוץ אלי כהן הודיע על תמיכתו בעיצומים וקרא למשרד האוצר להגיע לסיכומים עם העובדים. "עובדי משרד החוץ בארץ ובעולם עושים עבודה מצויינת וההישגים המדיניים אליהם הגענו מדברים בעד עצמם. אני תומך לחלוטין במאבק המוצדק של עובדי משרד החוץ. לאחר שהסוגיות התקציביות סוכמו, אני קורא למשרד האוצר לסיים את ההתדיינות לאלתר"

ההחרפה בסכסוך העבודה מגיעה בתקופה משמעותית, רגע לפני חופשות הקיץ בה אלפי ישראלים צפויים לשהות בחו"ל ועשויים להזדקק לשירותי המשרד. בוועד העובדים ציינו שמאז כניסת שר החוץ אלי כהן (ליכוד) לתפקידו, חל שיפור במערכת יחסי העבודה במשרד שסערו בתקופת קודמו לפיד; והוסיפו שהתנהלו מגעים ברוח טובה בין נציגי העובדים וההנהלה עם התקדמות משמעותית בסוגיות מרכזיות.

שר החוץ אף הודיע בהרמת כוסית במשרד בחג הפסח כי בכוונתו להקצות כ-55 מיליון שקלים מתקציב המשרד לטובת ההסכם. עם זאת, ועל אף פעילות נחושה של השר מול האוצר, לטענת העובדים, המשא ומתן חוזר ונתקע בשל סחבת שנוקט משרד האוצר, ללא פתרון באופק.

עובדי המשרד מתלוננים כבר מספר שנים על שחיקה מתמשכת בתנאי השכר והשירות שלהם, ועל הפרת הסכמי שכר שנחתמו עימם בעבר. כעת מאשימים בוועד את אנשי האוצר ברצון להכשיל את השיחות ובמסמוס של ההבנות המרכזיות שכבר הושגו.

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר: "זוהי עת למעשים ולא לדיבורים. ההחלטות שהתקבלו באסיפת העובדים מחייבות את וועד העובדים ואנו נפעל בהתאם למחויבות שלנו כלפי עובדי משרד החוץ. אנו בפתחם של עיצומים וחלילה שביתה במשרד, שיכולים להימנע אם יתעשתו כלל הגורמים הרלוונטיים שאמורים להיות חתומים על ההסדר. נזכיר כי אנו דורשים את הפסקת ההעסקה הפוגענית במשרד ושחיקת זכויות העובדים העומדים בחזית העשייה הדיפלומטית וממלאים את תפקידם במסירות רבה. לא נוכל להחריש עוד מול הפגיעה המתמשכת. על כל המעורבים והנושאים באחריות הישירה והעקיפה לשים סוף לסחבת ולפתור את המשבר".

עו"ד אופיר אלקלעי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה: "עובדי משרד החוץ המסורים הם כוח המגן של מדינת ישראל בעולם, הגיע הזמן שנדע להוקיר אותם כראוי".

שר החוץ אלי כהן: "עובדי משרד החוץ בארץ ובעולם עושים עבודה מצויינת וההישגים המדיניים אליהם הגענו מדברים בעד עצמם. אני תומך לחלוטין במאבק המוצדק של עובדי משרד החוץ. לאחר שהסוגיות התקציביות סוכמו, אני קורא למשרד האוצר לסיים את ההתדיינות לאלתר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!