דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החברה החרדית

הרב גרשון אדלשטיין, מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הלך לעולמו בגיל 100

אדלשטיין, שסבל ממחלת לב, חש ברע בימים האחרונים ופונה בשבועות לבית החולים מעייני הישועה, שם נפטר | רבבות צפויים להשתתף במסע הלוויה שיצא ב-15:30 מהיכל ישיבת פוניבז' בבני ברק

הרב גרשון אדלשטיין, מנהיג הציבור החרדי-ליטאי (צילום ארכיון: משה כהן / פלאש 90)
הרב גרשון אדלשטיין, מנהיג הציבור החרדי-ליטאי (צילום ארכיון: משה כהן / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הרב גרשון אדלשטיין, מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הלך לעולמו הבוקר (שלישי) בגיל 100. אדלשטיין, שסבל ממחלת לב, פונה לבית החולים מעייני הישועה במהלך חג השבועות לאחר שחש ברע. הוא נפטר בבית החולים.

הרב אדלשטיין, מנהיג הציבור הליטאי, נחשב בחייו למנהיג המשפיע ביותר בציבור החרדי. במשך שנים רבות הוא כיהן כראש ישיבת פוניבז' בבני ברק, ובשנים האחרונות כיהן כנשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה ונשיא ועד הישיבות.

רבבות צפויים להשתתף במסע הלוויה של הרב שיצא בשעה 15:30 מהיכל ישיבת פוניבז' בבני ברק, דרך רחובות רבי עקיבא וחזון איש בעיר. גבעת הישיבה תהיה סגורה לקהל והתחבורה הציבורית ורכבת ישראל יתוגברו החל מהשעה 12 מכל רחבי הארץ.

 

הרב גרשון אדלשטיין, מנהיג הציבור החרדי-ליטאי (צילום ארכיון: משה כהן / פלאש 90)אדלשטיין נולד ב-1923 בעיירה שומיאץ במערב רוסיה, בסמוך לגבול עם בלארוס לשושלת רבנים מוכרת, כשאביו כיהן כרב העיר. בשנות חייו הראשונות בברית המועצות למד בסתר תורה. ב-1934 עלה לארץ ישראל והתגורר ברמת השרון. שנה לאחר עלייתם נבחר אביו של הרב אדלשטיין, הרב צבי יהודה אדלשטיין, לרב העיר.

עם הקמת ישיבת פוניבז' ב-1944, אביו של הרב אדלשטיין מונה לאחד ממייסדיה, והוא עצמו נמנה בין ששת תלמידיה הראשונים. ב-1948 נישא לרחל דיסקין, לה היה נשוי 54 שנים.

ב-2000 הוא מונה בפועל לתפקיד ראש הישיבה, במקביל לשני רבנים נוספים – הרב ברוך דב פוברסקי והרב שמואל מרקוביץ. מאז 2003 היה הרב אדלשטיין חבר במועצת גדולי התורה של מפלגת דגל התורה.

הרב גרשון אדלשטיין (צילום: יעקב נאומי/פלאש90)
הרב גרשון אדלשטיין (צילום: יעקב נאומי/פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "עולם התורה, וכמוהו עם ישראל כולו, איבדו היום תלמיד חכם ומנהיג דגול – את נשיא מועצת גדולי התורה וראש הישיבה, הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל, שכל חייו היו קודש. אני דואב על לכתו מאיתנו, ואני שולח את תנחומיי העמוקים לבני משפחתו".

"זכיתי להיפגש עם הרב לפני חודשים אחדים, והאור שקרן מעיניו מלאות התבונה והחוכמה היהודית הותיר בי חותם בל-יימחה. החשיבות של הנחלת מורשת ישראל לילדי ישראל בקעה ממעמקי נפשו. הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל נפטר כמה ימים לאחר שקראנו בתורה את פרשת 'נָשֹא', הנפתחת במילים: "נָשֹׂא אֶת רֹאשׁ בְּנֵי גֵרְשׁוֹן גַּם הֵם לְבֵית אֲבֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם". שמו הטוב יינשא בפי כל – בדור הזה ובדורות הבאים. יהי זכרו ברוך".

שיא המדינה יצחק הרצוג ספד לו: ״יחד עם המוני בית ישראל בארץ ובעולם אני כואב את פטירתו של מרן ראש ישיבת פוניבז הגאון הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל.הרב אדלשטיין היה מנהיג רוחני בעל שיעור קומה עצום שגדלותו בתורה וביראה השפיעה על דורנו ותשפיע לדורות קדימה. תפיסתו התורנית-יהודית שמצאה את ביטויה לא אחת בעקרונות החינוכיים שאותם הורה לרבים – ראתה את העם ולא פחות מכך את האדם. זה אובדן גדול לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו. תנחומים למשפחתו, תלמידיו ומוקיריו. יהי זכרו ברוך.״

שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף מסר: "יחד עם כל בית ישראל, תלמידיו הרבים ומוקירי זכרו, אני מבכה מרה את הסתלקותו לגנזי מרומים של מרן הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל ראש ישיבת פוניבז' ונשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה. הרב זצוק״ל היה חטיבה אחת של תורה ויראת שמים, לחם בעוז למען קודשי ישראל ושמירת השבת, שריד לדור דעה שזכה להעמיד רבבות תלמידים וקיבל כל אדם שחילה את פניו לעצה ולתבונה בסבר פנים יפות. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!