דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ההסתדרות לסאן פארמה: הבטיחו את זכויות העובדים עם רכישת תרו

סאן פארמה הודיעה על כוונתה לרכוש את תרו הישראלית ולהפוך אותה לחברה בת פרטית | יו"ר ועד העובדים: "העובדים מוטרדים משינוי מבנה הבעלות ומצפים להידברות פתוחה עם בעלת השליטה, במטרה להבטיח את ביטחונם התעסוקתי וזכויותיהם"

אליעזר בלו, יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה (צילום: אליז אזואלוס)
אליעזר בלו, יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה. "ניתן להגיע להסכמות שיאפשרו ביטחון תעסוקתי לעובדים גם במבנה החדש" (צילום ארכיון: אלבום פרטי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות פנתה לחברת סאן פארמה העולמית – בעלת השליטה בחברת תרו הישראלית, בדרישה לקיים משא ומתן עם נציגות העובדים וההסתדרות, בעקבות כוונתה לרכוש את יתרת מניותיה של תרו ולהפוך אותה לחברה בת פרטית. בפנייה לחברת סאן דורשת ההסתדרות שכל שינוי במבנה הבעלות של תרו ייעשה בשיתוף מלא עם העובדים ונציגותם בדרך שתבטיח את זכויותיהם.

מפעליה של חברת התרופות הישראלית תרו נמצאים בחיפה. לפני כעשור רכשה החברה ההודית סאן חלק ממניותיה של תרו, שנסחרת בבורסה בניו יורק. כעת, על פי דיווחים, מתכננת סאן להשלים את הרכישה ולהיות המחזיקה הבלעדית.

במכתב שהעבירה ההסתדרות באמצעות עו"ד אלי כהן לחברת סאן ולבעליה דיליפ שנאגווי, נטען בין היתר שהעובדים בתרו, שמאוגדים בהסתדרות, מוטרדים מהמהלך הצפוי, במיוחד מאחר שלא הועבר להם כל מידע קונקרטי על ההצעה של סאן ועל ההסכם המתגבש – דבר שישפיע על עתידם וביטחונם התעסוקתי בחברה.

בהסתדרות חידדו שלאורך השנים מאז שנרכשה תרו על ידי סאן פארמה, היה חלקם של העובדים בהגברת התפוקה ובשגשוגה רב מאוד. "העובדים נרתמו למאמץ גם בעתות משבר שידעה החברה והפגינו סולידריות מלאה", נכתב.

ההסתדרות מבקשת שההסכם שייחתם עמה יכיל רשת ביטחון לעובדים, שתכלול בין היתר התחייבות להמשך פעילותה של החברה ולמניעת פגיעה בפעילות בישראל; קיום ההסכמים הקיבוציים הנהוגים; מניעת פיטורים; והקצאת תגמול לעובדים כחלק ממהלך הרכישה וכאות לאמון.

יו"ר מרחב חיפה בהסתדרות משה מזרחי: "אנחנו מאמינים ששיח הגון עם ההסתדרות ועם העובדים יסיר את אי-הוודאות מהשולחן ויאפשר לתרו להמשיך לצמוח".

יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו: "אני קורא להנהלה של חברת סאן להיכנס לדין ודברים עמנו, כדי לשמור על זכויות העובדים ולשפות אותם עקב המכירה המסתמנת. אני מאמין שעם שיח שיתקיים בתום לב, ניתן יהיה להגיע להסכמות שיאפשרו ביטחון תעסוקתי לעובדים גם במבנה החדש".

יו"ר ועד עובדי תרו עדי חיון: "עובדי המפעל מוטרדים מאוד מפני שינוי מבנה הבעלות המתוכנן ומצפים להידברות פתוחה עם בעלת השליטה, במטרה להבטיח את ביטחונם התעסוקתי וזכויותיהם, מתוך הבנה שהעובדים הם הנכס החשוב ביותר במפעל ותרומתם להצלחתו הייתה ותמשיך להיות מכרעת".

מחברות תרו וסאן פארמה טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!