חברת המוניות גט תפסיק את הפעלת שירות "גט מהדרין" בירושלים, ותפצה נהגים בעיר בכ-6 מיליון שקלים, זאת בעקבות הסכם שהוגש הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים בתום הליך גישור בתביעה ייצוגית כנגד השירות, שהגישו שלושה נהגים ערבים שעבדו בעיר ב-2020.
שירות "גט מהדרין", שהחל לפעול ב-2015, ואפשר ללקוחות החברה בירושלים להזמין רק נהגי מוניות המצהירים כי הם שומרי שבת. כתנאי הצטרפות אליו דרשה מהנהגים להצהיר ולהתחייב כי המונית שעמה הם נרשמים לא תהיה פעילה בשבת ובמועדי ישראל.
המרכז הרפורמי לדת ומדינה, שייצג את מגישי התביעה, טען כי מדובר בכלי לאפליית נהגים ערבים, וכי "גט מהדרין" הוקם ומופעל ממניע גזעני ומרצון לתת מענה להעדפה פסולה ומפלה של נוסעים המעוניינים שלא לנסוע עם נהג ערבי, שכן אין בסיס הלכתי לדרישה מנהגים לא יהודים להימנע מנסיעה בשבת.
בגט טענו ששירות המהדרין נועד לתת מענה לצורך של מגזר מצומצם בציבור שמבקש להשתמש במוניות שאינן נוסעות בשבת, כשכל נהג שמבקש להצטרף אליו יכול לעשות זאת בכפוף להצהרה. עוד הוסיפה וטענה כי היא מספקת את שירותיה למשתמשים השונים בצורה שוויונית, ללא הבדל של דת, גזע ומין.
הצדדים נכנסו להליך גישור. מטעם המגשר מונה רו"ח מיקי בלומנטל, שותף מנהל במשרד פאהן קנה Grant Thornton Israel. עבודת של המשרד כללה ביצוע בדיקות להיקפי הפעילות לאורך 7 השנים האחרונות וחישובי פוטנציאל הנזק שנגרם לקבוצות הנהגים השונות.
במסגרת ההסכם, כ-2,800 נהגים יקבלו פיצוי של בין 1,000 ל-16 אלף שקלים, שיינתנו בהטבות שונות ובתשלומים מהחברה, ויקבלו מי שביצע ממארס 2015 לפחות נסיעה אחת שנקודת האיסוף שלה בתחומי העיר ירושלים. את הפיצוי יקבלו הנהגים הזכאים בשני אופנים – פטור מדמי שימוש חודשיים או קבלת פיצוי מופחת במזומן.