דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הגדלה של השכר הפנסיוני והאש"ל: הסכם קיבוצי בחברת התעופה צאלנג' איירליינס

ההסכם יחול על 45 טייסי וטייסות החברה, העוסקת בשינוע מטענים בכל רחבי העולם | יו"ר איגוד עובדי התחבורה עו"ד אייל ידין: "ההסכם מחזק את הביטחון התעסוקתי של הטייסים, משפר את שכרם ודואג לרווחתם"

חתימה על הסכם קיבוצי בחברת צאלנג' איירליינס (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימה על הסכם קיבוצי בחברת צאלנג' איירליינס (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת חברת צאלנג' איירליינס (ישראל) וועד העובדים בחברה, חתמו אתמול (שלישי) על הסכם קיבוצי ל-45 טייסי וטייסות החברה, העוסקת בשינוע מטענים בכל רחבי העולם. ההסכם משמר את ההישגים הכלכליים והארגוניים שנכללו בהסכם הקיבוצי הראשון שנחתם בחברה בשנת 2019, ומעגן שורה של הסכמות חדשות שמשפרות את זכויות העובדים. תוקפו של ההסכם החדש הוא עד לדצמבר 2025.

במסגרת ההסכם, הוגדל שכר הבסיס של העובדים, הוגדל היקף המשרה המובטחת, הועלו גובה השכר הפנסיוני וגובה תשלום האש"ל, להם זכאים העובדים. כן הוקנתה זכאות למענק פרישה לטייסים שייצאו לגמלאות, בהתאם לתנאים עליהם הסכימו הצדדים, כמפורט בהסכם. תוספות השכר מכוחו של ההסכם, ישולמו לעובדים באופן רטרואקטיבי החל מיום מה-14 בספטמבר 2022. בנוסף, הצדדים הסכימו על תשלום מענק התמדה חד פעמי.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה עו"ד אייל ידין: "לאחר מו"מ ארוך ואינטנסיבי, אפשר לברך על המוגמר. ההסכם מחזק את הביטחון התעסוקתי של הטייסים, משפר את שכרם ודואג גם לרווחתם לאחר שנים של עשייה.  ברצוני להודות לכל הצדדים שלקחו חלק במו״מ. הישגי ההסכם הם הוכחה נוספת לחשיבות האיגודים המקצועיים בהגנה ושמירה על העובדים".

מנכ"ל  איגוד עובדי התחבורה עו"ד רועי בליטנטל: "ההסכם שנחתם בין איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, ועד העובדים והנהלת החברה, מביא בשורות כלכליות משמעותיות לטייסי החברה. אנו מלאי תקווה כי ההסכם יהווה נקודת מפנה ביחסי העבודה בין הצדדים. אני מבקש להודות למנהלת חטיבת התעופה, עו"ד קרן קלפר, אשר הובילה את המשא-המתן, ולברך את יתר המעורבים בהידברות שאפשרה להסכם לקרום עור וגידים. הסכם זה שומר על כושר התחרות העסקי והמשך התפתחותה של החברה, בלי להתפשר על הבטחת תנאי העסקה ראויים לטייסים".

מנהלת חטיבת התעופה באיגוד עובדי התחבורה, עו"ד קרן קלפר: "חתימת ההסכם הקיבוצי של טייסי צ'אלנג', היא תחילתה של דרך חדשה של שיתוף פעולה והידברות בין נציגות העובדים להנהלה. אחרי מאבק ארוך וקשה, הצליחו הצדדים להגיע להסכמות, אשר משפרות באופן משמעותי את תנאי העבודה של העובדים. אני מברכת את ועד העובדים וההנהלה על הגעה להסכם הוגן ומיטיב. אין לי ספק שמדובר בצעד חשוב ובונה אמון שיחזק את מערכת יחסי העבודה ויתרום להמשך הצמיחה של חברה".

יו"ר ועד עובדי חברת צאלנג' איירליינס (ישראל), דניאל רוברטס: "בשנה האחרונה ידענו עליות ומורדות אך נכונו להם. החתימה שלנו מהווה אבן דרך ומסמנת רוח של שיתוף פעולה, הבנה ונכונות להתקדם בהגשמת יעדי החברה המשותפים לכולנו. אני מברך על ההסכם שפותח פרק חדש במערכת יחסים זו. אני מבקש גם להודות לכל השותפים לדרך שעשו לילות כימים בהביאנו לקו הסיום – לשאר חברי הוועד, הטייסים שסייעו לוועד, ליועצת המשפטית שלנו עו״ד יעל רובינשטיין, ולחטיבת איגוד עובדי התחבורה ובמיוחד לעו"ד קרן  קלפר ועו"ד ומאיה פרנקו".

את המשא ומתן על ההסכם ליוו גם אחראית תחום הסכמים קיבוציים בלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי עו"ד מאיה פרנקו, מנהל מחלקת הסכמים קיבוציים באגף כלכלה ומדיניות אומרי זינגר;  ראש מחלקת דיני עבודה במשרד מטרי, מאירי וכט ושות' עו"ד יעל רובנישטיין (מטעם הוועד), סמנכ"ל ארקיע-אינטרנשיונל דניאל גאנם וחברי הוועד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!