דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

פרס אקו"ם למפעל חיים יוענק ליזהר אשדות ורמי קליינשטיין

עוד זכו בפרסים: פאר טסי על אלבום השנה, פול טראנק וג'ימבו ג'יי על שיר השנה, ופרס תגלית השנה לזמרת אודיה. פרס אקו"ם ליצירה הישראלית המושמעת ביותר יוענק ליוצרי השיר "לך לישון" של הזמרת אנה זק | טקס הענקת הפרסים יתקיים ב-9 ביולי

זוכה פרס מפעל חיים, רמי קליינשטיין (צילום: אורית פניני)
זוכה פרס מפעל חיים, רמי קליינשטיין (צילום: אורית פניני)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היוצרים יזהר אשדות ורמי קליינשטיין, יקבלו את פרס אקו"ם על מפעל חיים. כך הוכרז היום (חמישי). טקס חלוקת הפרסים לשנת 2023-2022, שיתקיים זו השנה ה-66, יתקיים ביום ראשון 9 ביולי באולם הסינרמה בסינמה סיטי בגלילות. בהנחיית יאיר ניצני.

פרסים מיוחדים מטעם דירקטוריון אקו"ם על תרומה למוזיקה ולתרבות הישראלית יוענקו ליוצרת והזמרת אסתר שמיר ולמפיק המוזיקלי לואי להב. בין מקבלי הפרסים הנוספים למוזיקה פופולרית: אסתר שמיר, לואי להב, אבי אבורומי, אודיה, אנה זק, מתן דרור, פאר טסי, פול טראנק, ג'ימבו ג'יי ותמר יהלומי.

פרס ע"ש נעמי שמר על מפעל חיים יוענק ליזהר אשדות. מנימוקי השופטים: "אשדות, מוסיקאי מלחין, מבצע, גיטריסט, מפיק ומעבד מוסיקאלי ומבכירי המוסיקאים והיוצרים בארץ, מוסיקה מאז ומעולם הייתה נדבך חשוב ובלתי נפרד בחייו".

יזהר אשדות (צילום: אוהד רומנו)
יזהר אשדות (צילום: אוהד רומנו)

אשדות היה מהראשונים לשלב שימוש במחשבים, מכונות תופים וסיקוונסרים בעבודה שלו ויצר צליל ייחודי וחדשני שהפך אותו לאחד מהמפיקים המבוקשים בישראל. הוא הפיק מוסיקאלית אין ספור אלבומים ושירים ביניהם את אלבומי הזהב והפלטינה של אדם, בועז שרעבי, דויד ברוזה, עופרה חזה ,החברים של נטאשה ,מיכה שטרית, האשם תמיד ועוד. עבד גם עם שלמה ארצי, אסתר שמיר, מני בגר אבי טולדנו, דני בסן, נתנאלה, מוניקה סקס, הראל סקעת, רונה קינן, קורין אלאל.

לצד פועלו כמפיק החל יזהר בשנות התשעים את קריית הסולו המצליחה שלו. בין השירים הגדולים של יזהר- "מה תאמרי", "במרחק נגיעה מכאן", "זמן קסם", "צלו של יום קיץ", "נועה של הים", "מלך שלך", "איש השוקולד", "בכל פעם שאני מתאהב", "תן לי קצת ממך", "הירושימה שלי", ועוד.

עוד כתבו השופטים: "בנוסף להיותו של אשדות מוסיקאי ויוצר בולט, הוא חדשן טכנולוגי בקנה מידה עולמי. חברות מחשבים ומוסיקה מבקשות את דעתו בקשר למוצרים חדשים שהן עומדות להוציא ושמו יצא לכל עבר כמעורר השראה".

"שיריו הפכו לפסקול וחלק בלתי נפרד מההוויה הישראלית בכל בית"

רמי קליינשטיין יקבל את פרס על מפעל חיים על שם אהוד מנור. מנימוקי השופטים: "קליינשטיין, הטביע את חותמו בכל תחום במוזיקה הישראלית, כזמר, מלחין, פסנתרן, מעבד ומפיק מוזיקלי". קליינשטיין הוציא כ-20 אלבומים. והלחין להיטים רבים: מתנות קטנות, תפוחים ותמרים, ימי התום, כל מה שתרצי, בוא הביתה, אני חיה לי מיום ליום, אין כמוה, אהביני, שרה ברחובות, עניין של זמן, על הגשר הישן, צעיר לנצח ועוד כל כך הרבה.

"שיריו הפכו לפסקול וחלק בלתי נפרד מההוויה הישראלית בכל בית", ציינו השופטים. "אין ספק כי התרומה של רמי למוסיקה הישראלית היא אדירה עם מאות שירים שכתב והלחין לעצמו, לריטה ולאחרים".

זוכים נוספים: פרס הישג השנה לשיר ע"ש משה וילנסקי יוענק ל"סתלבט בקיבוץ" של פול טראנק וג'ימבו ג'יי; פרס הישג השנה לאלבום ע"ש עוזי חיטמן יוענק לפאר טסי ואיתן דרמון על האלבום "רדיו שטח"; פרס הישג השנה לתגלית ע"ש ענבל פרלמוטר יוענק לאודיה; פרס הישג השנה למחברת ע"ש יוסי בנאי יוענק לתמר יהלומי; פרס הישג השנה למלחין ע"ש סשה ארגוב לאבי אבורומי; פרס הישג השנה למעבד ע"ש יאיר רוזנבלום יוענק למתן דרור.

הזוכים בפרסים נבחרו על ידי ועדת שיפוט, בה היו חברים: מוקי, זאב נחמה, גיא מזיג ואהרון פררה מכאן ג'.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!