דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

35 ארגוני סיוע לאנשים עם מוגבלות דורשים להעלות את שכר העובדים: "יש נטישה מסיבית"

הארגונים בהם אלווין ישראל ואלו"ט פנו ליו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) בדרישה לכנס דיון חירום, ואיימו בסנקציות | הדרישה המרכזית: השוואת השכר והתנאים לשכר תטמכות החינוך (סייעות) בחינוך המיוחד, בעקבות העלאתו על ידי ההסתדרות

הוסטל של עמותת א.ב שיקום (צילום: עמותת א.ב. שיקום)
הוסטל של עמותת א.ב שיקום (צילום: עמותת א.ב. שיקום)
הדס יום טוב

35 ארגונים המספקים שירותים לאנשים עם מוגבלות שלחו אתמול (חמישי) מכתב ליו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), והתריעו על משבר חמור בכוח אדם בעמותות. הם דרשו לכנס דיון חירום בוועדה, ואיימו בהפעלת סנקציות: "אנו דורשים לזמן את כל הנוגעים בדבר לפני שתהיה נטישה נוספת ומסיבית של עובדים, שאם לא כן ובהעדר פתרון, יאלצו הארגונים להחריף את הצעדים עד כדי השבתה של המסגרות".

הדרישה המרכזית של הארגונים היא השוואת שכר המדריכים והעובדים לשכר תומכות החינוך (סייעות) בחינוך המיוחד, בהתאם להסכם החדש שהושג עם ההסתדרות. הארגונים, שהתאגדו לפני כשבוע למטה מאבק של ארגונם המפעילים מסגרות דיור, תעסוקה ופנאי התומכים באנשים עם מוגבלות, כוללים בין השאר את אלווין ישראל, האגודה לבריאות הציבור, כיוונים, אלו"ט, פורום פת, ופורום מצליח ועוד.

לטענת הארגונים, קיים חוסר של 33% לפחות במצבת כוח האדם ביחס לתקן שקבע מנהל המוגבלויות בשרד הרווחה, ושהמחסור החמור ביותר הוא במדריכים ומטפלים. בארגונים מייחסים זאת לשכר הנמוך בתחום, הקרוב לשכר המינימום. עוד הדגישו בארגונים שהמחסור משפיע על כ-12 אלף בוגרים הנעזרים בשירותי התעסוקה, כ-18 אלף הנעזרים במערך הדיור וכ- 7,500 ילדים ונוער הנעזרים בשירותים שונים.

מטה המאבק דורש להשוות את התנאים של המדריכים והמטפלים במסגרות היום, התעסוקה, מרכזי היום והמסגרות המשלימות בחינוך, לתנאים של תומכות ותומכי החינוך במסגרות החינוך המיוחד, שעלו לאחרונה עקב הסכם המסגרת שנחתם בין האוצר להסתדרות, כך ששכר הבסיס בענף יהיה 8,000 שקלים בחודש. עוד דורש המטה מענק התמדה שנתי בגובה 8,000 שקלים, מענקי חגים ופגרת קיץ, תוספות ותק, קרן השתלמות ומענק חתימה לעובדים חדשים. למדריכים והמטפלים במערך הדיור דורש המטה העלאת שכר ל-44 שקלים לשעה, מענק התמדה שנתי, תוספת ותק, קרן השתלמות ומענק חתימה.

כדי להעלות את שכר העובדים בעמותות, המדינה תידרש להעלות את הסכום שהיא משלמת להן עבור שירותיהן, מאחר שהעובדים אינם מועסקים ישירות על ידי המדינה. על פי רוב העמותות מתקשרות עם המדינה באמצעות מכרזים בהם יש תמחור מינימלי של העסקת העובדים, וכדי לזכות בהם נדרשת העמותה לחסוך בהוצאות. הגדלת התשלום לעמותות תצטרך לגלם את העלייה בשכר, ולהתבטא במכרזים עתידיים.

"עובדינו, שהתגייסו לתמוך באנשים עם מוגבלות ולעסוק בעשייה חברתית ומשמעותית, ראויים להתפרנס בכבוד", כתבו העמותות ליו"ר הוועדה אייכלר, "כמי שפועלים מתוך אחריות ודאגה לילדים ובוגרים עם מוגבלות, אנחנו דורשים מכם לזמן אותנו בדחיפות לשולחן הדיונים, ולמצוא פיתרון ותקציבים להפעלת המסגרות והשירותים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!