דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מדריך / בלי אסרו חג, ועם גשר בין יום כיפור לסוכות: פורסם לוח החופשות החדש במערכת החינוך

משרד החינוך פרסם את לוח החופשות לשנת תשפ"ד, שבו ייושם לראשונה ההסכם עם הסתדרות המורים לשינויים בחופשות | לתלמידים יתווסף יום לימודים אחד, אותו יקבלו המורים ביום לבחירתם | עד שיושגו סיכומים עם ארגון המורים, הלוח אינו תקף בתיכונים

ילדים בדרך לבית הספר (צילום: אור גואטה)
ילדים בדרך לבית הספר (צילום: אור גואטה)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

משרד החינוך פרסם את לוח החופשות של שנת הלימודים הבאה, התשפ"ד, שכולל לראשונה לימודים בשלושת ימי ה'אסרו חג' שלאחר חופשות סוכות, פסח ושבועות, וכן בל"ג בעומר. מנגד, ההסכם כולל לראשונה תוספת 'גשר' של שלושה ימי חופשה בין יום כיפור לחופשת סוכות.

שינויים אלו הם תוצאת הסכם השכר של משרד החינוך עם הסתדרות המורים, שנחתם בתחילת השנה הנוכחית. לפי ההסכם, לשנת הלימודים נוספו שני ימי לימודים, אותם המורים אמורים לפי ההסכם לקבל כימי חופשה לבחירתם. בפועל, בשנה הקרובה יתווסף בחינוך היהודי יום לימודים אחד בלבד, מכיוון שיום הלימודים הנוסף הוא תענית אסתר (היום הראשון של חופשת פורים) שחל השנה בשבת.

השינויים יחולו על גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, ובשלב זה אינם תקפים לבתי הספר התיכוניים. זאת מכיוון שההסכם שנחתם הוא עם הסתדרות המורים, המייצגת את עובדי ההוראה בגני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים. עם ארגון המורים שמייצג את מורי התיכונים, עדיין מתקיים משא ומתן.

כיוון שנכון לפרסום הלוח השינויים אינם תקפים לעובדי הוראה בתיכונים, הם יוצרים חוסר בהירות לעובדי ההוראה שעובדים בבתי ספר על יסודיים שש שנתיים, ומלמדים גם בחטיבת הביניים וגם בתיכון. אם לא יושג הסכם עם ארגון המורים עד תחילת שנת הלימודים הבאה, על מורים אלו יחולו שני לוחות חופשות שונים.

המשרד פרסם גם את לוח החופשות לחינוך הערבי והדרוזי. לוח החופשות לחינוך החרדי עדיין לא פורסם.

השינויים בלוח החופשות

חופשה ארוכה בין יום כיפור וסוכות: חופשה של שבועיים, מערב יום כיפור עד שמחת תורה ברצף, מ-24 בספטמבר עד 7 באוקטובר 2023. עם זאת, לראשונה יתקיימו לימודים ביום האסרו חג של סוכות (כ"ג בתשרי, יחול ב-8 באוקטובר 2023). כלומר, במקום 12 ימי חופשה בתקופה זו (כולל שבתות) שביניהם שלושה ימי לימודים, יהיו 14 ימי חופשה ברצף.

חופשת פורים תקוצר (אך בשנה הקרובה, השינוי לא יורגש): בהסכם עם הסתדרות המורים נקבע שיום תענית אסתר, שהוא היום הראשון של חופשת פורים, יהיה יום לימודים, כך שהחופשה תהיה יומיים במקום שלושה. אך השנה, יום תענית אסתר (י"ג באדר, יחול ב-23 במרץ 2024) חל בשבת, ולכן הסדר זה יחול בפועל רק בשנים הבאות. החופשה עצמה תתקיים בימים ראשון-שני, 24-25 במרץ 2024.
לפי המנהג, כאשר יום תענית אסתר חל בשבת, הצום מוקדם ליום חמישי שלפני כן, אך גם במקרים דומים בשנים עברו התקיימו לימודים ביום חמישי שאליו הוקדם הצום.

חופשת הפסח תקוצר ביום: חופשת הפסח תתקיים מ-14 באפריל עד 29 באפריל 2024, ולראשונה יתקיימו לימודים ביום האסרו חג של פסח (כ"ב בניסן, יחול ב-30 באפריל 2024). כלומר, החופשה תתקצר מ-17 ימים (כולל שבתות) ל-16 ימים.

לימודים בל"ג בעומר: לראשונה ל"ג בעומר (י"ח באייר, יחול ב-26 במאי 2024) יהיה יום לימודים.

חופשת שבועות תקוצר ביום: חופשת חג השבועות תתקיים ב-11-12 ביוני 2024, ולראשונה יתקיימו לימודים באסרו חג שבועות (ז' בסיוון, יחול ב-13 ביוני 2024). כלומר, החופשה תקוצר מ-3 ימים ליומיים.

חופשות ראש השנה וחנוכה יתקיימו כרגיל: 3 ימים בראש השנה, מ-15 עד 17 בספטמבר; ו-7 ימים בחנוכה (כולל שבת), מ-10 עד 15 בדצמבר.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!