דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הממשלה תקדם חובת ייצוג הולם לאנשים עם מוגבלויות בחברות ממשלתיות

הצעת החוק כוללת הצבת יעד העסקה של 5% אנשים עם מוגבלות משמעותית ומנגנון העברת מידע לשם בחינת רמת העמידה | שר העבודה יואב בן צור: "צמצום פערי התעסוקה בין הקבוצות השונות היא משימה לאומית חשובה"

מתוך קמפיין ההסתדרות לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות (צילום: דוברות ההסתדרות)
מתוך קמפיין ההסתדרות לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות (צילום: דוברות ההסתדרות)
הדס יום טוב

ועדת שרים לחקיקה אישרה אתמול (ראשון) לקריאה ראשונה הצעת חוק שתחייב ייצוג הולם לאנשים עם מוגבלות בחברות ממשלתיות ובחברות בת ממשלתיות.

החוק המוצע מציע להוסיף לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות תקנות שעניינן ייצוג הולם בחברות ממשלתיות וחברות בת ממשלתיות שבהן 100 עובדים ומעלה. התקנות כוללות הצבת יעד העסקה של 5% אנשים עם מוגבלות משמעותית, מנגנון העברת מידע לשם בחינת רמת העמידה, חיוב לנקיטת פעולות מסוימות כאשר אין עמידה ביעד וסמכויות אכיפה למקרה שבו לא ננקטו פעולות אלו.

את הצעת החוק מקדמים סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין, השר לשיתוף פעולה אזורי ושר במשרד המשפטים דודי אמסלם ושר העבודה יואב בן צור.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין: "התיקון לחוק אותו הבאנו היום לאישור ועדת השרים לחקיקה, כך שחברות ממשלתיות יחוייבו להעסיק אנשים עם מוגבלות, מהווה בשורה גדולה וצעד חשוב שיגביר את שילובו של ציבור גדול זה במעגל התעסוקה. אני מצפה שהליכי החקיקה יקודמו בכנסת באופן מהיר. אני משוכנע שהעברת החוק תפתח אפשרויות תעסוקה חדשות רבות בפני אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות.

השר לשיתוף פעולה אזורי ושר במשרד המשפטים, דודי אמסלם: "מדובר בנושא קרוב לליבי, אותו אני מלווה שנים רבות, עוד בשבתי כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת. אני חושב שיש לנו כאן הזדמנות לתקן עוול היסטורי ולשפר ולקדם אנשים עם מוגבלות – מעשה ראוי, נכון ומוסרי. כולי תקווה שאכן התיקון לחוק יביא איתו בשורה טובה לכל אותם אנשים ובני משפחותיהם, והם יוכלו להשתלב ביתר קלות בחברות הממשלתיות וחברות בת ממשלתיות״.

שר העבודה, יואב בן צור: ״כאיש רווחה וחינוך עשרות שנים, פעלתי רבות לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה. צמצום הפערים בשוק התעסוקה בין הקבוצות השונות בחברה היא משימה לאומית וחשובה. עתידנו כחברה חזקה, מוסרית ומאוחדת תלוי ביכולת שלנו לדאוג בראש ובראשונה לאוכלוסיות מוחלשות דרך שילובן בחברה. מוגבלות אינה מגבלה ולכל אדם יש את הפוטנציאל להצליח להשתלב בעבודה ובחברה".

"משרד העבודה בראשותי פועל ללא לאות לזהות את חסמי השתלבות בתעסוקה ולספק מענים מגוונים שיאפשרו פרנסה מכובדת לכל אדם. שינוי חקיקה זה מהווה נדבך נוסף לקידום אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה ואני מברך על כך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!