דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

לאחר שביתה של שבועיים: הסכמות על שכר הסגל האקדמי הבכיר, חזרה ללימודים באוניברסיטאות

ההסכמות אליהן הגיעו משרד האוצר וארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות כוללות תוספות שכר מדורגות לחברי הסגל וקידום מצוינות במחקר ובהוראה

סטודנטים באוניברסיטה העברית (צילום: אוליבר פיטוסי / פלאש 90)
סטודנטים באוניברסיטה העברית (צילום: אוליבר פיטוסי / פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הועדה המתאמת של הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות הכריז היום (שני) על סיום השביתה  בעקבות הסכמות על הסכם שכר חדש בינם לבין ועד ראשי האוניברסיטאות ומשרד האוצר.

ההסכמות כוללות תוספות שכר מדורגות לחברי הסגל, קידום מצוינות במחקר ובהוראה, יציבות במערכת עד לסוף שנת 2027 וכן מענים ממוקדים לסוגיות נוספות.

השביתה החלה לפני כשבועיים במוסדות להשכלה הגבוהה הציבוריים: אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת ת"א, האוניברסיטה העברית, טכניון ומכון ויצמן. השביתה הייתה חלק מהמאבק על הסכם שכר חדש וקדמה לה שביתה בת יום אחד בכלל מוסדות אלו ולאחר מכן לסירוגין בתחילת החודש. הסכם השכר האחרון נגמר ב-2019.

הסגל האקדמי הבכיר הוא אקדמאים עם תואר שלישי ומעלה שעובדים במוסדות הציבוריים להשכלה גבוהה הממומנים על ידי המדינה וכוללים את כל האוניברסיטאות בישראל, למעט אוניברסיטת רייכמן הפרטית. לכל מוסד אקדמי יש ועד משלו לסגל האקדמי הבכיר אך ההסכם הקיבוצי הנעשה מול האוצר וארגון ור"ה הוא זהה עם התאמות למוסדות השונים. הסגל האקדמי הבכיר מיוצג ע" הועדה המתאמת של הסגל הבכיר.

שר החינוך יואב קיש: מברך על ההסכמות בין ות״ת, ור״ה, האוצר וארגוני הסגל על ההסכמות וחזרת ציבור הסטודנטים לשגרת לימודים תקינה. ההסכם הוא צעד נוסף בקידום מצויינות המחקר ויציבות ההשכלה הגבוהה בישראל. ההסכם יחזק את המאבק בבריחת המוחות וקידום המדענים הישראלים המצטיינים. אמשיך לפעול לקדם נושאים אלו.

פרופ׳ יוסי מקורי יו״ר ות״ת: ״אני מברך את כל הצדדים על הגעה להסכמות מהותיות בתחום שכר הסגל הבכיר, הסכמות אשר יכניסו יציבות למערכת ומהוות בשורה אמיתית לחיזוק האקדמיה בישראל באמצעות תוספות שכר משמעותיות, הן לכלל המערכת והן עבור הישגים בתחום המחקר וההוראה, באמצעות הגדלת תוספות המחקר לתחומי החברה הרוח, באמצעות הגדלה הדרגתית של הכספים לשליחויות אקדמיות של חברי סגל צעירים, אפשרות למשוך חברי סגל מצטיינים בתחילת דרכם. אני מאחל למרצים ולסטודנטים המשך שנה אקדמית פורייה ומוצלחת״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!