דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

החוק שאוסר עבודת בני נוער באתרי בנייה הוארך בחמש שנים נוספות

האיסור נחקק ב-2017, בעקבות מותם של שישה נערים בתאונות באתרי בנייה | בהסתדרות הנוער העובד והלומד ובמועצה לשלום הילד קראו להפוך אותו לחקיקה קבועה | רן כהן ממנהל הבטיחות במשרד העבודה: ״עובדים על מעטפת רגולטורית שלמה לאתרי הבנייה"

אתר בנייה בנתיבות (צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90)
אתר בנייה בנתיבות (צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

החוק האוסר כניסת ועבודת בני נוער באתרי בנייה הוארך בחמש שנים נוספות עד יולי 2028, לאחר שאושר היום (שני) בוועדת העבודה והרווחה בכנסת. בהסתדרות הנוער העובד והלומד ובמועצה לשלום הילד קראו להחיל את האיסור באופן קבוע.

האיסור על כניסת נוער לאתרי בנייה ועבודה בהם נחקק ב-2018, בעקבות מותם של שישה נערים בתוך שנתיים בתאונות בניין, ובעקבות חקיקתו נעצרה התופעה. אלא שהחוק הוגדר כ'הוראת שעה' וצפוי היה לפקוע ביולי הקרוב. כעת, בהתאם להצעת משרד העבודה, הוארך תוקפו של החוק עד יולי 2028.

"לפני 2018 המצב החוקי בישראל היה דומה לכל יתר העולם – מותר היה להעסיק בני נוער באתרי הבנייה, אבל תוך מגבלות כמו נשיאת משקלים ועבודה עם חומרים וכלים מסוכנים", אמר רן כהן מנהל תחום בכיר במנהל הבטיחות במשרד העבודה. "בישראל היה רצף תאונות טרגיות בגללו הרגשנו שאנחנו חייבים לאסור באופן חריג ומוחלט על עבודת בני נוער עד שנסיים את יתר המעטפת הרגולטורית באתרי הבנייה שעליה אנחנו עובדים בימים אלה ממש". לדבריו, לאור העובדה שהתקנה הקיימת צפויה הייתה לפוג בחודש הבא, החליטו לבקש את הארכת התקנות בחמש שנים נוספות.

עו"ד יעקב אביד מהסתדרות הנוער העובד והלומד, הארגון היציג העוסק בזכויות בני נוער במקומות העבודה, הבהיר כי הארגון סבור שיש להפוך את הוראת השעה להוראת קבע – וזאת לאור העובדה שהתקנות הוכיחו עצמן כתקנות מצילות חיים שסייעו לעצור את תופעת בני הנוער הנהרגים באתרים – שהם מקומות העבודה המסוכנים במשק הישראלי. לדבריו הצטרפה גם עו"ד נועם וילדר מהמועצה לשלום הילד.

גם עו"ד ישראל אסל מהפורום למניעת תאונות עבודה הצטרף לקריאה להפוך את החוק לקבוע והוסיף: "יש לעניין גם זווית ביטוחית. הפוליסה של מרבית הקבלנים אינה מכסה נזק שקורה במסגרת עבודת נוער. פוליסה שמכסה בני נוער דורשת לרכוש בפוליסה רכיב נוסף. אפשר לעשות זאת, אבל על פי רוב זה לא נעשה".

לשאלת יו"ר הועדה, ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) מדוע ביקש משרד העבודה את הארכת התקנות בחמש שנים – השיב רן כהן כי לא רצו לקבע את החוק באופן חריג לחקיקה הקיימת בעולם בנושא, מבלי לבדוק את נחיצות המהלך, ועל רקע הכוונה להציג בקרוב תקנות חדשות להסדרת האחריות על הבטיחות באתרי הבניה. על אף קריאת הארגונים האמונים על זכויות בני הנוער להפוך את החקיקה לקבועה, אישר אייכלר, שהיה חבר הוועדה היחיד שנכח בדיון, את הארכת התקנות לחמש שנים נוספות בלבד, בהתאם לבקשת המשרד.
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!