דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החברה הערבית

נתניהו בפגישה עם ח"כים מחד"ש-תע"ל על גל הרציחות: יוקם צוות היגוי בראשותי לנושא החברה הערבית

הח"כים הערבים אמרו בתום הפגישה שרה"מ התחייב ליישם את התכניות הקיימות ואלו שנעצרו למאבק בפשיעה | נתניהו: "אנחנו צריכים להסיר מחיצות ולפעול ביחד למגר את הנגע הנפשע הזה" | חברי רע"ם לא הגיעו לפגישה, ודרשו את יישום ההחלטות הקיימות ואת העברת השר בן גביר מתפקידו

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
יניב שרון

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שני), עם חברי כנסת מסיעות חד"ש ותע"ל, במטרה לדון בפתרונות אופרטיביים למיגור גל הרציחות בחברה הערבית. לפי הודעת משרד ראש הממשלה, בפגישה סוכם על הקמת ועדת היגוי למגזר הערבי, לרבות הטיפול בפשיעה, שתפקידה לתכלל את כלל זרועות הממשלה המטפלות בחברה הערבית. בראשות הוועדה יעמוד ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה טרור. ארגוני הפשע הרצחניים, המטילים אימה בחברה הערבית לא מוגדרים טרור, אבל בפועל מטילים מורא על כלל האוכלוסייה". נתניהו הוסיף ש"אנחנו צריכים לשים את הפוליטיקה בצד, להסיר מחיצות ולפעול ביחד למגר את הנגע הנפשע הזה".

חבר הכנסת אחמד טיבי אמר בתום הפגישה כי לא היה קל לקיים את הפגישה, אך חברי הכנסת הגיעו אליה בשל הצור להיאבק בפשיעה. לדברי חברי הכנסת נתניהו התחייב להקים ועדת שרים בראשותו למיגור הפשיעה ולטיפול בגורמי העומק שלה. עוד הבטיח להפעיל את התכניות שנעצרו והתכניות הקיימות למאבק באלימות.

"איננו יוצאים אופטימיים מהפגישה", אמר יו"ר חד"ש איימן עודה, "נטל הוכחה הוא על ראש הממשלה". חברי הכנסת מרע"ם נעדרו מהפגישה כי הממשלה לא התחייבה לקיים את החלטות 549 ו-550, כתנאי לקיום הפגישה.

בזמן הפגישה נודע על רצח נוסף ביישוב ח'וואלד שבגליל, בו נהרג הקורבן ה-91 מאז תחילת השנה.

במסיבת עיתונאים הציגו חברי הכנסת אחמד טיבי ואיימן עודה (חד"ש-תע"ל) את דרישותיהם לקראת המפגש עם ראש הממשלה. הדרישה המרכזית שהציגו השניים היא מינוי פרוייקטור למיגור האלימות והפשיעה מטעם ראש הממשלה ולא תחת השר לבטחון לאומי והקמת ועדת שרים לטיפול בנושא הפשיעה בחברה הערבית. טיבי ועודה הביעו את אי אמונם באיתמר בן גביר, השר לבטחון לאומי.

בן גביר מצידו הודיע שלאחר הערכת מצב שקיים עם המפכ"ל קובי שבתאי החליט למנות פרויקטור, חמישה חודשים אחרי הפסקת פעולתו של הפרויקטור הקודם יואב סגלוביץ', שקטעו מאמץ ממוקד למאבק בארגוני הפשיעה במסגרת תכנית החירום 'מסלול בטוח'.

במסמך הדרישות של חד"ש ותע"ל מופיעה גם הדרישה להחלטת ממשלה חדשה למאבק בפשיעה, הקמת רשות למאבק בפשיעה המאורגנת, פתרון מצוקת הדיור, טיפול בצעירים חסרי המעש, ומאבק בשוק האפור, תכנית הגנה לראשי הרשויות וטיפול ושיקום בפצועים ומשפחות הנרצחים.  

עודה אמר כי אין לו את הפריווילגיה לסרב לפגישה עם ראש הממשלה. "אנו מוכנים להפוך כל אבן על מנת לנצח את הפשיעה". בנוסף קרא לחברי רע"ם להצטרף אליהם ולאחד שורות סביב מספר דרישות עיקריות על מנת להגיע בחזית מאוחדת למפגש עם ראש הממשלה.  

מנגד, ח"כ מנצור עבאס (רע"ם) דרש את ביצוען המלא של החלטות הממשלה 550 ו-549 של ממשלת בנט (תכנית החומש וההחלטה למיגור האלימות). עוד אמר עבאס כי החליט להחרים את המפגש ראש הממשלה, כיוון שהממשלה לא התחייבה לביצוע ההחלטות. בנוסף דורש עבאס את פיטורי איתמר בן גביר והקמת ועדת שרים למיגור האלימות ומעוצה ציבורית שתלווה את עבודתו של הפרוייקטור. במועצה, כך דורשת רע"ם, יהיו נציגי החברה הערבית. 

במכתב שהפנתה סיעת רע"ם לראש הממשלה עלו גם הדרישות להקמת תחנות משטרה בישובים הערביים, מאבק בתופעת דמי החסות, מאבק בארגוני הפשע ומעורבותם במכרזים, שיקום פושעים וטיפול עומק בצעירים חסרי המעש.  

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!