דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
17.4°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 17.4°תל אביב
  • 18.1°חיפה
  • 17.1°אשדוד
  • 16.8°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 17.7°טבריה
  • 17.0°צפת
  • 17.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

יו"ר נעמת: "המתווה להרחבת רישיונות נשק יפגע בנשים״; בן גביר: ״מהלך הכרחי״

יושבת ראש ארגון הנשים הגיבה לחשיפת פרטי המתווהלהרחבת התבחינים לקבלת רישיון נשק, והזהירה: ״עלולה לעלות בחיי אדם ונשים בפרט״ | השר לביטחון לאומי: ״מהלך מציל נפשות שיאפשר לתת מענה מהיר לאירועים״

יו"ר נעמת חגית פאר (צילום: יונתן בלום)
יו"ר נעמת חגית פאר (צילום: יונתן בלום)
הדס יום טוב

יו"ר נעמת, חגית פאר, התבטאה בעקבות חשיפת פרטי המתווה של השר לביטחון לאומי להרחבת התבחינים לקבלת רישיון נשק, והזהירה כי המהלך יפגע בנשים נפגעות אלימות. ״איך בדיוק הצפת הרחובות בעוד עשרות אלפי כלי נשק, תוך הקלה במתן האישורים הדרושים- תפחית את האלימות ותגביר את המשילות?", שאלה פאר. "התכנית הזאת עלולה לייצר כאוס גדול אף יותר ולהגביר את האלימות".

"מדובר במהלך שעלול להגביר את הסיכון לאלפי נשים בישראל שחיות במעגל האלימות", טענה פאר, "אנו קוראות לרה״מ ולקבינט שלא לקבל החלטה נמהרת לפני שהסוגיה הזאת מקבלת מענה ולפני שישמעו את עמדת גורמי המקצוע. יש למצוא פתרון שלוקח בחשבון את ההגנה על אותן נשים. זו נראית תכנית שלא רק שלא תשפר את הבטחון האישי של אזרחי ואזרחיות ישראל, אלא עלולה לעלות בחיי אדם ונשים בפרט״.

פאר אמרה את הדברים בעקבות פרסומו של איציק סבן ב"ישראל היום" הבוקר, על פיו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה לבצע שינוי בתבחינים לקבלת רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי, שיאפשר לכל בעל תעודת לוחם, לחיילי ישיבות ההסדר ולמתנדבי מד"א להוציא רישיון לשאת כלי ירייה ללא צורך בתבחין נוסף. הרפורמה המתגבשת תביא, לפי הערכת המשרד לביטחון לאומי, לכך שיהיו עוד כ־30 אלף בני אדם שיישאו נשק חם אישי. 

נכון להיום, על אזרח המבקש להוציא רישיון לנשיאת כלי ירייה לעמוד בתנאי סף בסיסיים: אזרחות או תושבות קבע בישראל במשך שלוש שנים לפחות, בן 27 שנים לפחות או בן 21 אחרי שירות צבאי או לאומי, ולעבור בחינת עבר פלילי במשטרת ישראל ומבחנים בריאותיים, ובנוסף עליו לעמוד בתבחינים נוספים- אלה צפויים להתרחב משמעותית.. 

בין השאר, במסגרת הרפורמה של בן גביר יעודכן תבחין "שירות בכוחות ביטחון", ויורחב לכלל יוצאי הצבא המחזיקים בתעודת לוחם, בניגוד למותר היום- הכשרת רובאי 07 בלבד, וכל אזרח ישראלי מעל גיל 21 אשר סיים שירות צבאי מלא וזכאי לתעודת לוחם, יוכל להגיש בקשה לקבלת רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי עד עשר שנים מתום שירותו הסדיר או עד עשר שנים מתום שירות מילואים. 

עדכון תבחין נוסף יאפשר למתנדבי מד"א בעלי ותק של שנה לפחות, העומדים בתנאי הסף, להוציא גם הם רישיון לנשיאת כלי נשק ללא צורך בעמידה בתבחין נוסף. יעודכן גם תנאי הסף להגשת בקשה לקבלת רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי לחיילים ששירתו כבני ישיבות ולחיילים קרביים ששוחררו לפני השלמת השירות הסדיר, שכיום לא עומדים בתנאי "תום שירות צבאי כהגדרתו בחוק". על פי העדכון, יוכלו חיילים משוחררים אלה להוציא רישיון נשק כל עוד הם עומדים בשלושה תנאים מצטברים: בני מעל 21, שירות כלוחם בצה"ל במשך שנה לפחות ושהם מתגוררים, עובדים או לומדים ב"יישוב זכאי".  

על פי הפרסום, הרפורמה הלכה למעשה כבר החלה: בארבעת החודשים האחרונים ניתנו 11,393 רישיונות חדשים, 280% יותר ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2022 (בה ניתנו 4,054 רישיונות חדשים בלבד) וזינוק של 450% ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2021 (בה ניתנו 2,049 רישיונות חדשים). 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס לעדכון ואמר: ״מהלך הכרחי זה מציל נפשות ויאפשר לתת מענה בזמן אמת ולהציל חיים". בחשבון הטוויטר שלו כתב: "היעד: בתוך תקופה קצרה עוד כ-30,000 בעלי נשקים ברחובות, המטרה: מענה מהיר בזמן אמת והצלת נפשות״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!