דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

"מעל מחצית מהטרנסיות בישראל ויתרו על טיפול רפואי מחשש לאפליה"

מנכ"לית ארגון מעברים, רותם שורק, הציגה נתונים בדיון בכנסת לפיהם מקרי האלימות נגד האוכלוסיה הטרנסית במערכת החינוך זינקו ב-400% | ח"כ יוראי להב הרצנו: "ההסתה המכוערת נגד הקהילה נובעת ממסדרונות הממשלה"

יו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת, ח״כ פנינה תמנו שטה בדיון על מצב אוכלוסיית הנשים הטרנסיות בישראל (צילום: נועם מושקוביץ׳, דוברות הכנסת)
יו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת, ח״כ פנינה תמנו שטה בדיון על מצב אוכלוסיית הנשים הטרנסיות בישראל (צילום: נועם מושקוביץ׳, דוברות הכנסת)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כמחצית מהנשים הטרנסיות עברו תקיפה וכ-57% מהן הדירו עצמן מטיפול רפואי מחשש להתקל באפליה ובחוסר רגישות, כך דיווחה מנכ"לית ארגון מעברים רותם שורק לוועדה לקידום מעמד האישה בדיון שנערך היום (שלישי) לציון חודש הגאווה. עוד הוסיפה שורק כי ״הקהילה הטראנסית נמצאת מתחת לקו העוני במספרים עצומים״.

יו״ר הוועדה ח״כ פנינה תמנו שטה (יש עתיד) אמרה: ״לכל אדם יש את הזכות לחיות בביטחון ובאופן חופשי. לעבוד בכבוד ולהגשים חלומות. אנחנו כחברה צריכים להיות מחויבים לתת את ההגנה לכל טרנסג׳נדרית לחיות בחופשיות עם הזהות שלה".

"זאת הקבוצה הכי פגיעה גם בקהילה הגאה ובחברה הישראלית", אמר ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד). "יש אפליה בחינוך ורווחה ועל גבי אותה אפליה קשה וממסדית יש טרנד שמיובא מאמריקה עם אידאולוגיה רעילה מאוד של גורמים קיצוניים שמתכוונים למחוק טרנסים והם מגדירים אותם 'כפרוגרסיביות מטורללת'. יש סגן שר שקיבל תקציבי עתק להפיץ את המשנה השטנית שלו. היום ההסתה המכוערת הזאת נובעת ממסדרונות הממשלה והיא בושה. המטרה שלנו שטרנסים וטרנסיות יוכלו לחלום ולרדוף אחר החלומות שלהם. אם בממשלת השינוי הלכנו כברת דרך – היום אנחנו רואים רגרסיה".

"גם במערכת החינוך נערים ונערות נתקלים בהמון בעיות. אנו רואים עלייה של 400% במקרי האלימות כלפי האוכלוסייה הטרנסג'נדרית ביחס לשנה שעברה וכל אחד מנבחרי הציבור צריך לדעת שלמילים שלו יש משמעות", הוסיפה ח"כ מירב כהן (יש עתיד). "כששר אומר ׳שאני הומופוב גאה׳, זה עלול לגרום לזה שאדם יקבל מכות בתל אביב. החוקים שמתכוונים לחוקק מתיר את דמם של חברי הקהילה ויום יום אנו מקבלים תלונות ואנשים לא מרגישים בטוחים במדינה שלהם״.

לינור אברגיל, מנכ"לית עמותת טרנסיות ישראל התייחסה לחוק להפללת לקוחות זנות ואמרה: "בוועדה הזאת השתיקו הרבה טרנסיות עובדות מין שרצו לקבל שיקום, אכיפה וזכויות. החטא היחיד של נשים טרנסיות זה שהן מבקשות להשתלב בחברה הישראלית כאחת האדם. הטיפול בנשים טרנסיות הוא טיפול בעוני. אסור שבשנת 2023 טרנסיות יהיה שווה ערך לפדופילים וסוטים. תקרות הזכוכית כבדות עלינו מאוד. די לדבר מעלינו ולחוקק חוקים אנטי להט"בים".

יואב אנקרי משרד הרווחה והביטחון החברתי: "יש בתוכנית שלנו יותר ממאה עו"סים ברשויות המקומיות שמתמחים בנושא אוכלוסיית הלהט"ב. אם מישהי טראנסית נמצאת במצוקה היא יכולה להתקשר לקווי הקשב שלנו. בשנת 2021 פנו באמצעותנו 3,000 פונות לארגון 'מעברים'. התקציב שלנו קרוב ל-30 מיליון שקל בשנה לנושא עם רכיב של כ-7 מיליון על העו"סים״. שורק ציינה שמתוך 100 עו"סים רק ארבע הם ייעודיים לטרנסים.

ח"כ שרון ניר (ישראל ביתנו) אמרה: "עצם העובדה שאנו מתכנסים לדון בנושא – זה כבר מעיד שאנחנו כחברה במצב לא טוב. היא צריכה לעבור פאזה כדי שנשים טראנסיות יזכו לשוויון הזדמנויות ולצערי אנו עדיין רחוקים משם". ח"כ מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד): "אני כחברת כנסת הרבה פעמים מתביישת בנציגי הציבור בבית הזה שמדירים אוכלוסיות שלמות. אני רוצה לחיות בחברה ליברלית וכאישה אני חווה הדרה אז אני לא יכולה לדמיין מה אתן עוברות. אני מקווה שבדור הבא זה לא יהיה עניין או נושא שבכלל מדברים עליו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!