דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.2°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.2°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 20.3°באר שבע
  • 29.3°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 15.0°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

"מיצוי ומצוינות": משרד החינוך הציג את תכנית העבודה לשנת תשפ"ד

המטרות שהוצגו לתכנית הן חיזוק ההון האנושי, למידה רלוונטית, קידום יעילות ואפקטיביות ושוויון הזדמנויות | שר החינוך יואב קיש: "הצבתי יעד ליצירת יציבות במערכת החינוך, שתוביל לצמיחה"

שר החינוך, יואב קיש (צילום ארכיון: דוברות משרד החינוך)
שר החינוך, יואב קיש (צילום ארכיון: דוברות משרד החינוך)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

משרד החינוך הציג השבוע את תכנית העבודה השנתית, "מאסטרטגיה לפרקטיקה – יציבות, גמישות וצמיחה", מתוכה נובע גם הנושא השנתי לשנת הלימודים הבאה, 'מיצוי ומצוינות'.

התכנית כוללת חמש מטרות, מהן נגזרים יעדים. המטרות הן חיזוק ההון האנושי, למידה רלוונטית, שיפור תחושת המוגנות, קידום היעילות והאפקטיביות. ושוויון הזדמנויות, ממנו נובע גם הנושא השנתי של מיצוי ומצוינות.

"הבחירה בנושא זה מעבירה לכל תלמידה ותלמיד במערכת החינוך את המסר להשקיע, להתאמץ ולעודד את התלמידים לפעול מתוך הנעה פנימית וטבעית המקדמת אותם ומובילה להצלחה ולצמיחה", נכתב בהודעה הרשמית על הנושא השנתי. "המצוינות תאפשר לכל תלמידה ותלמיד להתחבר למקורות הכוח שלהם, למצות את הפוטנציאל הטמון בהם ולקדם את תחומי העניין שלהם".

שר החינוך יואב קיש אמר כי "מצוינות אישית היא המנוף לשדרוג מערכת החינוך של מדינת ישראל, שכן היא מביאה לידי ביטוי את היתרונות של כל תלמיד ותלמידה באופן ייחודי ונותנת להם כלים ייעודיים להצלחה ולמיצוי יכולותיהם"

מנכ"ל המשרד אסף צלאל הוסיף: "המצוינות האישית נוגעת בכל אחד ואחת מתלמידי מערכת החינוך, כיוון שהיא אינה נמדדת ביחס לזולת, אלא ביחס לתלמיד עצמו, לפוטנציאל האישי שלו ולאופן שבו הוא חותר להשגת מטרותיו ולמתן ביטוי ליכולותיו האישיות."

לכל מטרה בתוכנית יש יעדים. במטרה העוסקת בשוויון הזדמנויות מבקשים במשרד החינוך להגיע לצמצום הפערים הלימודיים בשפת האם , חיזוק המצוינות האישית ולמידה עצמאית באמצעות פלטפורמות דיגיטליות והרחבת האסדרה על מערך החינוך מגיל לידה עד שלוש.

למטרה העוסקת בחיזוק ההון האנושי הוצבו היעדים של הרחבת ההון האנושי, שיפור תחושת הרווחה האישית של צוותי חינוך, וקידום מצוינות בהוראה. היעדים העוסקים במטרה של למידה רלוונטית כוללים הטמעת מתווה הבגרויות הגמיש, שילוב בינה מלאכותית בתהליכי ההוראה וההערכה של התלמידים, וקידום זכאות אקדמית לתלמידי החטיבה העליונה.

ביעדים של המטרה העוסקת בשיפור תחושת המוגנות הוצבו צמצום תופעת החרם ויתר תופעות האלימות במערכת החינוך ובמטרה העוסקת בקידום היעילות והאפקטיביות הוצבו יעדי גיבוש מנגנונים להתייעלות משרד החינוך והעמקת הגמישות הניהולית של מנהלי בתי הספר.

על התוכנית אמר קיש: מערכת החינוך חוותה טלטלות רבות בשנים האחרונות. עם כניסתי לתפקיד הצבתי יעדים ברורים, בהם יצירת יציבות במערכת החינוך, שתוביל לצמיחה ותאפשר לנו לקדם את מערכת החינוך כולה. התוכנית המוצגת לכם מבוססת על יעדים אלו. אתם, אנשי החינוך, נושאים את השפעותיה של שגרה לא יציבה גם היום: אתם פוגשים ילדים שעולמם התערער לחלוטין, הזקוקים עתה לעוגן משמעותי. אני מאמין כי תוכנית הפעולה הזו תאפשר לנו ליצור מערכת חינוך טובה יותר, מכילה יותר, תומכת יותר וחזקה יותר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!