דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

לאחר חודש של עיצומים: מורות האולפנים יצטרפו להסכם 'אופק חדש'

משרד האוצר הודיע שהסכם השכר של מורות היסודי וחטיבות הביניים יחול על על מורות האולפנים החל מספטמבר, מה שיביא לעלייה בשכרן |עם זאת, המו"מ בין הצדדים טרם הסתיים

מורה באולפן. ארכיון (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
מורה באולפן. ארכיון (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מורות האולפנים ייכנסו להסכם השכר 'אופק חדש' כחלק מהסתדרות המורים בספטמבר הקרוב, כך הכריז היום (רביעי) משרד האוצר. ההכרזה מגיעה לאחר שוועדת העלייה והקליטה בראשות ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) קיימה 11 דיונים בנושא בארבעת החודשים האחרונים.

בחודש שעבר מורות האולפנים והסתדרות המורים החלו בעיצומים, שכללו אי פתיחת כיתות חדשות, אי קבלת קהל, אי קיום טיולים וסיורים, אי קיום מבחנים וחלוקת תעודות. חודש לפני העיצומים, מורות האולפנים החלו בצעדי מחאה שלא בהובלת הסתדרות המורים, שכללו השבתה של האולפנים והתפטרות מחאתית של מאה מורות.

במהלך הקיץ האחרון, בו נערך משא ומתן עם הסתדרות המורים על הסכם קיבוצי חדש, הוחלט לקיים משא ומתן נפרד למורות האולפנים. בין היתר הוחלט שלא יקבלו תוספת של 500 שקלים, שהיא התוספת של חברים בהסכם הקיבוצי שאינם חברים ב'אופק חדש'. למרות הסכמה משרד האוצר כאמור לדברי הסתדרות המורים לא הקצה תקציב להסכם נפרד.

כאשר הושג הסכם 'אופק חדש' לפני מספר שנים, מורות האולפנים לא נכללו בו כי תנאיו הותאמו ללימוד בבתי ספר ובגני הילדים, מה שגרם לכך ששכרם היה נמוך יותר.

עו"ד מאיר אסרף, נציג הסתדרות המורים בוועדה אמר: "אכן יש התקדמות במו"מ ומי שמנהל אותו מטעם הסתדרות המורים זאת המזכ"לית יפה בן דוד. הפערים ניתנים לפתרון, משרד האוצר צריך להגיע לכיוון שלנו. הלחץ של השטח לא יגרום לנו לוותר על הדרישות שלנו לטובת ציבור מורי האולפנים. המשמעות של כניסה למסלול אופק חדש היא עליית שכר מידית".

שירה גרוס, מאגף שכר במשרד האוצר הוסיפה: "אנחנו נמצאים בתהליך של מו"מ ואני לא יכולים לפרט את כל הפרטים, אבל אני כן יכולה להגיד שמדובר על כניסה של כלל מורי האולפנים להסכם אופק חדש החל מספטמבר הקרוב. אנחנו מצפים שבימים הקרובים נגיע להסכמות".

מעוז ביגון מנהל אגף חינוך מבוגרים טען כי חסרים מאה מורי אולפנים כדי "להחזיק את האולפנים ברמה סבירה". בנוסף הוא דיווח כי 60 מורים  ו-8 מנהלי אולפן פרשו במהלך השנה הנוכחית. נכון להיום יש 53 מורים ו32 מנהלי אולפן.

פורר סיכם את הדיון: "סיום משבר האולפנים הוא לא הסוגיה הכלכלית הכי כבדה במדינת ישראל. מדובר בסכום נמוך יחסית ואם יש רצון טוב של כל הצדדים אפשר לפתור את הבעיה בפרק זמן קצר ביותר. הסכם של כ-50 מיליון שקלים הוא לא אירוע משמעותי עבור הממשלה. יש היום מאבק בעולם המפותח על כוח אדם איכותי. כ-1,000 רופאים הגיעו לישראל בגל העלייה הנוכחי, חלקם לא יכולים להתחיל להשתלב בשוק העבודה בגלל קשיי השפה ומחסור באולפני עברית זמינים. מצופה מאגף תקציבים והממשלה לנהל מדיניות. מעבר לערך הציוני של העלייה, צריך שיקול דעת מה המדינה מרוויחה מלימודי עברית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!