דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מרכז אלומה לטיפול באלימות במשפחה נחנך בבית שמש

זהו מרכז חירום רב תחומי השני מסוגו בישראל, שכולל את כל גורמי הטיפול והמקצוע הרלוונטיים | באירוע נכחו שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי וראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך

חנוכת מרכז אלומה בבבית שמש (צילום: מירי שמעונוביץ', לע"מ)
חנוכת מרכז אלומה בבבית שמש (צילום: מירי שמעונוביץ', לע"מ)
הדס יום טוב

משרד הרווחה והביטחון החברתי חנך היום (רביעי) את מרכז אלומה לטיפול באלימות במשפחה בעיר בית שמש. האירוע נערך במעמד שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי וראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך.

מרכז אלומה מיועד לטיפול באלימות במשפחה מכל סוג (נשים נפגעות אלימות, אלימות כלפי ילדים, פגיעה מינית בתוך המשפחה ועוד), ושוהים בו תחת קורת גג אחת כלל גורמי המקצוע הרלוונטיים לטיפול באלימות במשפחה- עו"ס, שוטרים, בריאות הנפש, סיוע משפטי ועוד. המרכז פועל במתכונת חירום ומעניק סיוע 24/7, וניתן לקבל מגוון טיפולים באופן מידי כמו הערכת מסוכנות, הגשת תלונה, ייעוץ ואף לינת חירום לטווח קצר במידת הצורך.

ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך בחנוכת מרכז אלומה בבבית שמש (צילום: מירי שמעונוביץ', לע"מ)
ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך בחנוכת מרכז אלומה בבבית שמש (צילום: מירי שמעונוביץ', לע"מ)

המרכז בבית שמש הוא השני שנחנך בארץ, לאחר חניכת המרכז בעכו בשנה שעברה. זהו מרכז חירום רב תחומי, ראשון מסוגו בעולם, שמוקם כחלק מהתכנית הבין משרדית למאבק באלימות במשפחה.

מרכז אלומה בבית שמש החל את פעילותו במתכונת של "הרצה" בחודשים האחרונים, ועד כה טיפל ב-186 פניות מרחוק, וב-54 נפגעות ונפגעי אלימות במשפחה שהגיעו לקבל סיוע במרכז. 11 נשים הופנו על ידי המרכז למקלטים לנפגעות אלימות וילדיהם. בהמשך, צפויים להיפתח מרכזים נוספים בראשון לציון ובבאר שבע.

שר הרווחה יעקב מרגי קובע מזוזה במרכז אלומה החדש שנפתח בבית שמש (צילום: הדס יוםטוב)
שר הרווחה יעקב מרגי קובע מזוזה במרכז אלומה החדש שנפתח בבית שמש (צילום: הדס יוםטוב)

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי: "הקמת מרכזי אלומה משקפת את החשיבות הרבה שאנו מייחסים לטיפול בתופעה הקשה של אלימות במשפחה ואת המקום המרכזי שהוא תופס בסדר היום של המשרד. המרכזים האלו מעניקים את המענה ההוליסטי הן הטיפולי והן האכיפתי בכל שעות היממה, וככל שהציבור יכיר אותם יותר, כך אני מאמין שנוכל למנוע פגיעות מיותרות ולעתים למרבה הצער טרגדיות ואסונות. החשיבות שאנו מייחסים למאבק באלימות במשפחה מתבטא גם בתקציב המדינה – דאגתי שכל הסעיפים התקציביים הרלוונטיים לטיפול בתופעה יזכו לתוספת ובסך הכל במשרד מחזק את התכניות השונות בעשרות מיליוני שקלים".

ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך: "שמחנו לארח בעיר בית שמש את שר הרווחה והשירותים החברתיים יעקב מרגי וצמרת במשרד. שתפנו את השר וצוותו בתהליכי הפיתוח בעיר בית שמש בכלל ובעולם הרווחה והשירותים החברתיים בפרט. חנוכת מרכז אלומה זה אירוע מרגש במיוחד. אנחנו חונכים בית שנותן מעטפת בעולם שהעשייה בו היא בבחינת פיקוח נפש. יחד עם משרד הרווחה ושותפים נוספים נמשיך לקחת אחריות על כל עולמות התוכן של הרווחה והשירותים החברתיים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!