דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.4°תל אביב
  • 14.0°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 11.3°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מאמן נבחרת אורוגוואי: "ישראל נבחרת נועזת שאין לה מה להפסיד, אף אחת לא פייבוריטית"

את הדברים אמר מרסלו ברולי לשליח 'דבר' בגביע העולם עד גיל 20, לקראת חצי גמר המונדיאליטו הערב (ה', 20:30) | לאורוגוואי יהיו 14 שחקני שדה כשירים בלבד | בפיפ"א הודיעו שהשופט יהיה חוסה סאנצ'ס מרטינס הספרדי, ששפט 4 פעמים ב'קלאסיקו'

נבחרת אורוגוואי עד גיל 20 (צילום: AP /Gustavo Garello)
נבחרת אורוגוואי עד גיל 20. מתמודדים עם מספר פציעות לקראת חצי הגמר מול ישראל (צילום: AP /Gustavo Garello)
ריקרדו סטיון
ריקרדו סטיון
עיתונאי ספורט, מסקר ב'דבר' את משחקי גביע העולם בכדורגל
צרו קשר עם המערכת:

נבחרות הכדורגל עד גיל 20 ישראל ואורגוואי ייפגשו הערב (חמישי, 20:30, שידור בכאן11) בחצי גמר המונדיאליטו, באצטדיון לה פלאטה בבואנוס איירס. שתי הנבחרות עושות את ההכנות האחרונות שלהן לקראת המשחק שיקבע מי תעלה לגמר גביע העולם.

"ישראל היא הנבחרת הכי חזקה שהתמודדנו עד כה", אומר מרסלו ברולי, מאמן אורוגוואי, לשליח 'דבר' במונדיאליטו. "מעבר לכל, יש לה שתי איכויות: אין לה מה להפסיד והיא מאוד נועזת. במשחק מול ברזיל ראינו שהשחקנים לא מפחדים להניע כדור, והשער השלישי (של דור תורג'מן) מוכיח את זה, לכן עלינו להילחם על כל כדור. אין כאן פייבוריטית".

ה'לה סלסטה' מתמודדים עם מספר פציעות, מה שעלול להשפיע לרעה על ניהול המשחק שלהם מול הישראלים של אופיר חיים. שחקן הנבחרת לוסיאנו רודריגס ייעדר מהמשחק, וכך גם מתיאס אבלדו, מטיאו פונטה ואנדראס פרארי.

לקבוצה יהיו 14 שחקני שדה כשירים בלבד למשחק מול ישראל. אורוגוואי ניסתה לרשום שוער מחליף אחד כשחקן הגנה, אבל פיפ“א לא אישרה להם.

השופט חוסה מריה סאנצ'ס מרטינס, בחילופי דברים עם שחקן ברצלונה גאבי (צילום: AP/Joan Mateu)
השופט חוסה מריה סאנצ'ס מרטינס, בחילופי דברים עם שחקן ברצלונה גאבי (צילום: AP/Joan Mateu)

בפיפ"א הודיעו שהשופט במשחק יהיה חוסה סאנצ'ס מרטינס הספרדי, שנחשב לאחד הבכירים בספרד, אחרי ששפט ארבע פעמים ב'קלאסיקו' בין ברצלונה לריאל מדריד.

אופיר חיים: "אורוגוואי מעצמת כדורגל, נעשה הכל בשביל להיות בגמר"

בצד הישראלי לוקחים את המשחק בכובד משקל ועם אמונה שאפשר ללכת עד הסוף בטורניר. עם זאת, בנבחרת עדיין מודעים ליחסי הכוחות הנוטים לטובת הנבחרת הדרום אמריקאית.

"הניצחון על ברזיל היה גדול, זה ברור לכולם, אבל באנו מההתחלה עם אמונה שנגיע רחוק", אמר היום המאמן אופיר חיים במסיבת העיתונאים. "לא יהיה פשוט, הם פייבוריטים, אבל אנחנו מגיעים עם ביטחון תמיד וכך יהיה גם במשחק הזה. אורוגוואי מעצמת כדורגל שכל שנה מייצרת אינספור שחקנים, אבל לא נרים ידיים. מכבדים אותם, אבל נעשה הכל בשביל להיות בגמר".

דור תורג'מן חוגג את המהפך של ישראל מול ברזיל ברבע גמר המונדיאליטו (צילום: AP/Ricardo Mazalan)
דור תורג'מן חוגג את המהפך של ישראל מול ברזיל ברבע גמר המונדיאליטו (צילום: AP/Ricardo Mazalan)

"שתי הנבחרות יגיעו עם רצון אדיר, אבל אני לא מוכן להפסיד ברצון, נחישות והקרבה, שם זה לא יקרה. אם נפסיד בכדורגל אז אין מה לעשות", הוסיף המאמן הישראלי. "יש לנו גב של מדינה שלמה, נעשה הכל כדי לספק כמה רגעי אושר שאפשר. אנחנו יודעים מה החזקות שלהם, גם מה החסרונות, אבל נצטרך לעשות את ההתאמות כדי להעפיל לגמר ואנחנו רוצים מאוד".

בלם הנבחרת, סתיו למקין, הוסיף: "הניצחון על ברזיל היה אחד הרגעים הגדולים בקריירה שלי. כבר לא מסתכלים על זה, מתכוננים לחצי הגמר. אנחנו באמת רוצים להודות לכל האוהדים שבאים, גם מי שתומך בארץ. זה חודר לנו ללב ועוזר בטורניר, אם ימשיכו לבוא נדאג לשמח את כולם. באים חד משמעית לנצח, אנחנו נבחרת מספיק טובה, לא מתכננים לעצור כאן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!