דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חקלאות

מחאת החקלאים / מאות חקלאים מפגינים בחמישה צמתים ברחבי הארץ

זאת בדרישה כי הממשלה תעצור את המדיניות הפוגעת בחקלאות ולאמץ במקומה צעדים שיתמכו בענף. ראש המועצה האזורית הגלבוע: "זהו לא מאבק רק למען הצלת החקלאות, זהו מאבק להצלת ההתיישבות בישראל"

מאות חקלאים בליווי טרקטורים ומשאיות יצאו הבוקר (ראשון) להפגנות בחמישה צמתים, תחת הכותרת "שמים את החקלאות על סדר היום הלאומי". החקלאים דורשים כי הממשלה תעצור את המדיניות הפוגעת בחקלאות ולאמץ במקומה צעדים שיתמכו בענף. חקלאי צפון הנגב ביטלו את השתתפותם במחאה.

מחאת החקלאים
מחאת החקלאים

מאות חקלאים בליווי טרקטורים ומשאיות, יצאו מוקדם יותר היום, בשיירה איטית מצומת אגמון החולה לכיוון צומת הגומא. משם המשיכו לחסום את צומת הכוח. במקביל, חסמו כ-200 חקלאים את צומת חפר. בצומת יקנעם הפגינו כ-300 חקלאים אליהם הצטרפו  קרוב ל-50 טנדרים וטרקטורים.

בהפגנת בצומת חפר השתתפו גם ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני), מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן, מזכיר התנועה הקיבוצית ניר מאיר, מנכ"ל התאחדות מגדלי בקר לחלב אביתר דותן, ראש מועצה אזורית מנשה אילן, וראש מועצת שדה ראש מועצה אזורית מנשה וראש מועצה אזורית עמק חפר רני אידן.

"החקלאות הגיעה לנקודת זמן בה היא חייבת להיות מאוחדת ונחושה על מנת להיאבק על המשך קיומה. זהו יעד לאומי ואינטרס קיומי למדינה" אמר ברושי, "אנחנו נמצאים ערב אישור תקציב דו-שנתי, והמשימה היא להבטיח מדיניות ברורה, ודאות ויציבות לחקלאים ולחקלאות כולה. אם לא נקבל תשובות מספקות, תוך ימים, לשאלות המרכזיות נצטרך לנקוט בצעדים חסרי תקדים – כולל השבתת מזון"

בדרום הארץ, התכנסו כמאה מפגינים בצומת עין יהב. המפגינים הביאו עימם סחורה חקלאית והסבירו לעוברים ולשבים על מצב החקלאות בישראל. בצומת יטבתה נסעו למעלה מעשרה טרקטורים בשיירות איטיות בשני הכיוונים. למקום הגיעו גם כמאה מפגינים .

מחאת החקלאים
מחאת החקלאים

"החקלאות היא נכס כלכלי ואסטרטגי בכל מדינה. אספקת מזון טרי וזמין היא בעלת חשיבות מיוחדת בעיקר בישראל" אמר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, "120 שנים של פיתוח, מיומנות והישגים המוכרים בכל העולם, עלולים לרדת לטמיון בגלל מדיניות ממשלתית צרת אופקים וקצרת רואי ובורות. פגיעה בחקלאות היא פגיעה בתשתית האקולוגית של המדינה. ייקור מחירי המים יגרום להרס החקלאות".

עובד נור, ראש המועצה האזורית הגלבוע, אמר כי "זהו לא מאבק רק למען הצלת החקלאות, זהו מאבק להצלת ההתיישבות בישראל. בראש מעיינינו עומדת הדאגה לחקלאים ולתושבי הפריפריה. אלפי אנשים המנסים לשרוד בתנאים קשים. אלו הם אנשים מופלאים, ציונים, חרוצים ויצירתיים, שהפכו למטרה של מדיניות שיטתית, מסוכנת ומטעה המובילה את החקלאות וההתיישבות בעקבותיה- לכיליון! לא נרשה זאת, ולא נרשה לפקידי האוצר להמשיך במדיניות שטחית ומסיתה".

חקלאי צפון הנגב – לא משתתפים בהפגנת החקלאים

הפגנה נוספת אמורה הייתה להתקיים בצומת גילת, שבמועצה האזורית מרחבים. אך ראש המועצה שי חג'ג', הודיע לתושבי האזור באגרת השבועית "סוגרים שבוע במרחבים", כי החליט לבטל את ההפגנה בגילת.

"במדינת ישראל יש חקלאות מפוארת ומתקדמת. החקלאים מתמודדים עם לא מעט אתגרים" כתב חג'ג', "בעניין מחירי המים, בשנה האחרונה אנחנו פועלים כדי לשנות את העוול ההיסטורי שנעשה לחקלאים. חקלאים שגרים באזור הצפון משלמים מחיר נמוך מאוד, ואילו חקלאי צפון הנגב, למשל, משלמים פי שמונה מהם! אי אפשר לעשות חקלאות בעלויות האלה וחלקות פשוט מתייבשות".

אנחנו דורשים מחיר אחיד לכולם, כמו שכל אזרחי המדינה משלמים מחיר אחיד לחשמל" הוסיף, "פעלנו מול הגורמים הרלוונטיים, והגענו למתווה שמוסכם על רוב החקלאים בארץ, והוא יאושר במהלך החודש".

את ההפגנה, לדבריו, ביטל כי "יש מי שמבקשים לבנות את המתווה מחדש, או לדחות בשנה, מה שוודאי לא נסכים לו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!