דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
20.5°תל אביב
  • 12.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 24.1°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 19.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אצלנו בפרקט: נבחרת ישראל תתמודד בפעם השביעית באליפות אירופה לנשים בכדורסל

הנבחרת של שרון דרוקר תעלה מחר (ה', 18:15) למשחק הפתיחה מול בלגיה בהיכל שלמה בת"א, בו ישוחקו שני בתים באליפות | ישראל מגיעה לטורניר אחרי 12 שנות הפסקה, הפעם הראשונה שהשתתפה הייתה ב-1950

נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל (צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל (צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל את הופעתה באליפות אירופה, הנערכת במקביל בישראל ובסלובניה. הנבחרת של שרון דרוקר תעלה מחר (חמישי, 18:15, שידור בספורט 5) למשחק הפתיחה מול בלגיה בהיכל שלמה בת"א. ישראל מארחת שני בתים ואת משחק הפלייאוף לרבע הגמר. כאשר שאר המשחקים, כולל רבע גמר, חצי גמר והגמר ישוחקו בסלובניה.

בטורניר הנוכחי ישראל שובצה לבית מספר 2 עם נבחרות בלגיה, מדליסטית הארד באליפות אירופה האחרונה. איטליה החזקה שזכתה באליפות אירופה הראשונה ב-1938 והעפילה למשחק הפלייאוף אך הודחה ע"י שבדיה עליה ישראל גברה פעמיים במוקדמות אליפות אירופה ונבחרת צ'כיה מולה ישראל תתמודד על המקום השלישי. הצ'כיות זכו באליפות ב-2005, אך בשלושת הטורנירים האחרונים לא עברו את שלב הבתים.

משחקי נבחרת ישראל בכדורסל ביורובאסקט נשים 2023 (גרפיקה: דבר)
משחקי נבחרת ישראל בכדורסל ביורובאסקט נשים 2023 (גרפיקה: דבר)

נבחרת ישראל תציג בטורניר הנוכחי נבחרת מאוזנת, ללא כוכבת אחת מעל כולן. שתי נקודות המפתח של ישראל לטורניר מוצלח יהיו הגנה חזקה ומשחק הקרבה קבוצתי. בסגל הישראלי יש שילוב מצוין בין השחקניות הצעירות ירדן גרזון, גילי אייזנר, דניאל קארש ועדן ציפל, לצמד הישראליות הבכירות הוותיקות מעט יותר עדן רוטברג ודניאל רבר, בנוסף למתאזרחות אליסה בארון, אלכס כהן וג'ני סימס.

בשנתיים האחרונות מאמן את הנבחרת שרון דרוקר. בהובלתו, הנבחרת התגבשה ליחידה לוחמת וניצחה פעמיים בטורניר המוקדמות את נבחרת שבדיה, שהעפילה בשתי האליפויות האחרונות לרבע הגמר.

ירדן גרזון במדי נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל, במשחק הכנה מול גרמניה. מובילת דור ההווה והעתיד (צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל בישראל)
ירדן גרזון במדי נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל, במשחק הכנה מול גרמניה. מובילת דור ההווה והעתיד (צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל בישראל)

במשחקי הכנה ישראל רשמה ניצחונות על גרמניה וסלובקיה במטרה לגבש את הסגל הקיים. בנבחרת מקווים שגם ליאור גרזון תצליח להיות כשירה לטורניר, לאחר שנפצעה במהלך ההכנות.

7 אליפויות אירופה ב-73 שנים

נבחרת ישראל מגיעה לטורניר השביעי בתולדותיה, אחרי 12 שנות הפסקה. הנבחרת הישראלית תנסה להבטיח את הניצחון הראשון של ישראל בטורניר מאז 1991 והעפלה לראשונה לשלב הפלייאוף בטורניר, בתקווה להמשיך להפתיע גם בשלבים המתקדמים יותר בטורניר.

זאת הפעם השנייה שישראל מארחת את הטורניר. ישראל הופיעה באליפות אירופה השנייה, שנערכה ב-1950 בהונגריה, שם סיימה במקום ה-11 מתוך 12 נבחרות, עם ניצחון בכורה על הולנד מול ששה הפסדים.

41 שנה חיכתה הנבחרת עד האליפות אירופה הבאה שלה. הנבחרת הפתיעה בטורניר המוקדמות עם ניצחון 57:86 על ספרד, שזכתה במדליית הארד באולימפיאדת ברצלונה 1992 וסיימה במקום השני בבית המוקדמות. בעקבות ההעפלה ישראל ביקשה וקיבלה את הזכות לארח בפעם הראשונה את הטורניר בישראל.

ענת דרייגור, משחקניות הכדורסל הגדולות בתולדות המדינה (צילום: ויקימדיה)
ענת דרייגור, משחקניות הכדורסל הגדולות בתולדות המדינה (צילום: ויקימדיה)

הנבחרת בהובלת: ענת דרייגור, אורלי קסטן, ולימור מזרחי המשיכה להפתיע עם הניצחון במשחק הפתיחה 90:91 על נבחרת צ'כוסלובקיה סגנית אלופת אירופה 1989. דרייגור הובילה את הנבחרת עם 33 נקודות, שיא לשחקנית ישראלית באליפויות אירופה. זה היה הניצחון האחרון של ישראל מאז בטורניר. ישראל הפסידה בהמשך את שאר חמשת משחקיה וסיימה במקום השמיני האחרון. דרייגור סיימה את הטורניר במקום הרביעי במלכות הסלים של הטורניר, עם ממוצע של 19.6 נקודות.

הטורניר הבא שישראל העפילה אליו היה ב-2003 ביוון. באותו טורניר החל רצף האליפויות ללא ניצחון, לאחר שהפסידה את כל שבעת משחקיה. לימור מזרחי הובילה את הנבחרת עם 18.1 נק' (מקום 4 במלכת הסלים של הטורניר), אורנית שוורץ הוסיפה 11.4 נקודות ולירון כהן בת ה-22 החלה את הפריחה שלה בנבחרת עם 9.3 נקודות, שיחד עם ליעד סואץ קרני הפכו בהמשך לישראליות היחידות ששיחקה ב-4 אליפויות אירופה.

דור הזהב של הנבחרת ישראל החל את דרכו עם העפלה ב-2007. הטורניר כלל אז שש עשר נבחרות וישראל הפסידה את כל שלושת משחקיה בשלב הבתים והודחה מהמשך הטורניר. המשחק הטוב של ישראל היה בהפסד 73:77 ללטביה שסיימה את האליפות במקום ה-4. סואץ הובילה את הנבחרת עם ממוצע של 11 נקודות, לירון כהן 10.7 נקודות ושחקנית צעירה בשם שי דורון עשתה את הבכורה שלה בטורניר עם 7.3 נקודות.

שי דורון במדי נבחרת ישראל בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
שי דורון במדי נבחרת ישראל בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

ב-2009 ישראל העפילה לראשונה לטורניר שני ברציפות שנערך בלטביה. זה היה כנראה הטורניר הטוב ביותר של הנבחרת. ישראל הפסידה בחמש נקודות לבלרוס שסיימה את הטורניר במקום ה-4. במשחק האחרון בשלב הבתים, לירון כהן עם 30 נקודות לכמעט ניצחון על צרפת, האלופה שבדרך. ישראל הובילה במחצית המשחק בשלוש נקודות, אך לבסוף נוצחה 70:73. שי דורון הובילה בטורניר את ישראל עם 18.3 נקודות למשחק (שלישית בטורניר) ולירון כהן סיימה עם 17.7 נקודות (רביעית בטורניר).

נבחרת ישראל המשיכה את הרצף עם העפלה שלישית ברציפות לאליפות אירופה פוליו 2011. הפעם ישראל אכזבה עם שלושה הפסדים בהפרשים גבוהים מול צ'כיה, בלארוס ובקרב על המקום השלישי מול בריטניה שנחשבה לנבחרת ברמה של ישראל. שי דורון הובילה את הנבחרת (13 נק' בממוצע), שכללה בין השאר את קטיה לויצקי, ליעד סואץ קרני, לירון כהן ונעמה שפיר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!