דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ד' באייר תשפ"ד 12.05.24
19.4°תל אביב
  • 13.1°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 22.9°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 12.6°צפת
  • 18.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שרית אחמד שקור, בת 18 מכיסרא שבגליל, נרצחה; בעבר אוימה על רקע נטייתה המינית

אחמד שקור היא הקורבן ה-99 מאלימות ופשיעה בחברה הערבית מתחילת השנה | יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר: "האובדן הטרגי מוכרח לזעזע את מערכות הרווחה והאכיפה בישראל כדי לספק ללהט"ב בחברה הערבית ביטחון אישי מלא"

שרית אחמד (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
שרית אחמד (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שרית אחמד שקור, נערה בת 18 מהיישוב כיסרא בגליל המערבי, נרצחה היום (שישי) בסמוך לכניסה לירכא. אחמד השתייכה לקהילת הלהט"ב, ואוימה בעבר על ידי אחיה עקב נטייתה המינית. לפי דיווח ב-ynet, שניים מאחיה הורשעו בעבר בגין אותם איומים, ונידונו למאסר. עוד דווח שהיא שהתה במקלט לנשים נפגעות אלימות בעקבות האיומים.

אחמד נורתה מטווח קצר בזמן שהיתה בנסיעה ברכב, על ידי אדם שנמלט מהמקום ועדיין לא נתפס. המשטרה פתחה בחקירת האירוע. לפי מגן דוד אדום, בשעה 17:00 התקבל דיווח על פצועה מאירוע אלימות בכביש 8544 סמוך לכניסה לירכא. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי, ופינו אותה למרכז הרפואי 'לגליל' בנהריה עם פציעה חודרת במצב אנוש תוך כדי החייאה, שם נקבע מותה.

אחמד היא הקורבן ה-99 מאירועי אלימות בחברה הערבית מתחילת השנה, מספר שגדול פי 3 מהתקופה המקבילה בשנה שעברה.

חובש בכיר במד"א, חסיב שחאדה, סיפר: "הפצועה שכבה על הכביש כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפציעה חודרת בגופה. הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה לבית החולים תוך פעולות החייאה כשמצבה אנוש". מהמרכז הרפואי נמסר ש"אל המרכז הרפואי הובאה נערה כבת 15 מאזור ירכא עם פצעי ירי, במצב אנוש ותוך פעולות החייאה מתקדמות. למרבה הצער נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותה".

"לספק ללהט"ב בחברה הערבית ביטחון אישי מלא"

בסוף השבוע הזה חוגגת הקהילה הגאה את המצעד בת"א בשלל מסיבות ואירועי גאווה, והרצח הנורא של שרית אחמד מביא גורם ללהט"ב מהחברה הערבית לחששות כנים לבטחונם. יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, התייחסה להירצחה ואמרה כי "זה יום עצוב לקהילה הגאה ולציבור הישראלי כולו". לדבריה, "האובדן הטרגי מוכרח לזעזע את מערכות הרווחה והאכיפה בישראל כדי לספק ללהט"ב בחברה הערבית ביטחון אישי מלא. רבים ורבות מחברי הקהילה הגאה בחברה הערבית חיים את חייהם בארון, בפחד ונתקלים באיומים על חייהם". פאר קראה למשטרה "לברר ביסודיות את נסיבות האירוע. המציאות הקשה הזאת לא יכולה להימשך".

האגודה למען הלהט"ב תפעיל את קו הקשב ללהט"ב בשפה הערבית, בית אל-מים, במספר 077-5466359 ובווטסאפ 054-8732110.

צעירה דרוזית כתבה ברשת החברתית בעקבות הרצח: "לצערי הרב, אני מכירה ושומעת מקרוב סיפורים של החברים.ות הלהט״בים.ות שלי (הברחות מבתים מחשש לרצח, החלפת מגורים בתדירות גבוהה) וזה לא מפתיע אותי אך עדיין מזעזע אותי. כששמעתי על המקרה, חשבתי על החברים הלהט״בים שלי ומצאתי את עצמי עם דמעות בעיניים מתקשרת לשאול לשלומם. אני מזועזעת. ואני מפחדת עליהם, תמיד קיים הפחד ממה שיעלה בגורלם, אבל היום הוא התעצם".

חברת הכנסת לשעבר איבתיסאם מראענה הודיעה על הפגנת מחאה בעקבות הרצח, שתיערך מחר (שבת) בשעה 10:00 ברחבת תיאטרון הבימה בתל אביב.

יום של הפגנות ומחאה, לאחר שחמישה נרצחו ביפיע

הרצח אירע יום לאחר שחמישה בני אדם נרצחו בכפר יפיע הסמוך לנצרת במכון לשטיפת רכב, על רקע סכסוך בין משפחות פשיעה, ואדם נוסף נורה למוות סמוך לכפר קאסם. בעקבות אירוע הירי ביפיע התקיימו היום הפגנות ביישובים הערביים, וועדת המעקב הכריזה על יום שביתה. המשטרה עצרה 18 חשודים בעקבות האירוע.

בשני השבוע נפגשו חברי כנסת מסיעת חד"ש-תע"ל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע העלייה באירועי האלימות. רה"מ הודיע שיקים ועדה בראשותו שתעסוק בענייני החברה הערבית, וכן על החזרת תכנית החירום 'מסלול בטוח' שהחלה בממשלה הקודמת.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!