דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שר החינוך תקף בחריפות את יו"ר ארגון המורים, והודיע שיפעל עם הנהגת ההורים ל"מאבק בעיצומים"

במכתב למורי התיכונים כתב השר יואב קיש שיו"ר הארגון רן ארז "שואף להחריף את המשבר", בעקבות התקיעות במשא ומתן על הסכם שכר חדש | יו״ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף: "תומכים בדרישות המורים להעלות את שכרם, אבל מתנגדים בכל תוקף לעיצומים"

שר החינוך יואב קיש ויו"ר ארגון המורים רן ארז (צילומים: פלאש 90)
שר החינוך יואב קיש ויו"ר ארגון המורים רן ארז (צילומים: פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

שר החינוך יואב קיש האשים את יו"ר ארגון המורים רן ארז ב"התנהלות בחוסר תום לב ובפגיעה ישירה בתלמידים ובעובדי ההוראה", עקב התמשכות העיצומים של הארגון הכוללים אי מתן ציונים והשבתת המסעות לפולין. קיש כתב את הדברים במכתב שנשלח היום (ראשון) לציבור המורים בתיכונים, במקביל לתחילת שיתוף פעולה עם הנהגת ההורים הארצית ומועצת התלמידים הארצית נגד העיצומים.

לדברי קיש, הוא פועל לפתרון המשבר במשא ומתן על הסכם השכר החדש למורים. קיש פנה למורים על רקע העיצומים ההולכים וגוברים, וחשש במשרד החינוך כי הארגון ישבית את פתיחת שנת הלימודים תשע"ד.

למרות שבית הדין לעבודה אישר למורים את המשך קיום העיצומים, ונשיאת בית הדין העירה לנציגי הממשלה על התקדמות איטית מצידם במשא ומתן, שר החינוך בחר לתקוף דווקא את ארגון המורים. זאת בשונה משרת החינוך הקודמת, יפעת שאשא ביטון, שבמהלך המאבק על שכר מורות היסודי, החט"ב והגננות התייצבה לצד הסתדרות המורים ונאבקה בדרישות האוצר לצמצם את התוספות שיינתנו למורים.

קיש נפגש עם יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף, ויו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית רן שי, במטרה לדון "בפגיעה של עיצומי ארגון המורים בתלמידים", ובגיבוש "דרכי פעולה למניעת פגיעות חוזרות בתלמידים בשנת הלימודים הבאה". לפי הודעת שר החינוך, אחת הפעולות שעלו היא ההצעה להצטרף למהלך משפטי להחזרת תעודות הסיום לתיכוניסטים ולאפשר שימוש בציוני המגן של מסיימי י"ב.

יו״ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, אמר בתום הפגישה: "אנחנו תומכים בדרישות המורים להעלות את שכרם, אבל מתנגדים בכל תוקף לעיצומים שפוגעים בתלמידים ובתלמידות. שנת הלימודים מסתיימת, אבל הפגיעה בתלמידים נמשכת. אנו נילחם בכל כוחנו בכדי שתלמידי התיכונים יקבלו ציונים ותעודות. איננו יכולים לקבל שמתקיימים מבחנים שלא מוחזרים ותלמידים ותלמידות לא יודעים במה הם צריכים להשתפר.

יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, רן שי אמר בתום הפגישה: "כבר תקופה ארוכה שהתיכוניסטים בהובלת מועצת התלמידים והנוער הארצית נאבקים, מוחים ושובתים כדי לעצור את העיצומים הקשים ולשפר את שכר המורים שלנו. אנו מודים לשר החינוך יואב קיש על השותפות המלאה לחיזוק מערכת החינוך יחד עם התלמידים ולמען דור ההווה והעתיד. כמו כן, בכוונתנו להצטרף למהלך משפטי להחזרת תעודות הסיום לתיכוניסטים ולאפשר שימוש בציוני המגן".

"הנחיתי להקים צוות בהובלת מנכ"ל משרד החינוך אשר אמון על קידום התהליך מול משרד האוצר וארגון המורים", תיאר קיש במכתב את תהליך המשא ומתן ומעורבותו בו. "לאורך כל המו"מ הייתי מעורב באופן אישי, מתוך אמונה ורצון להגיע תוך זמן קצר להסכם שכר המשקף את עבודתכם המקצועית, המחויבת והמאומצת".

"אני רואה בפתיחתו של הסכם השכר הזדמנות חשובה לשיפור גובה שכר המורים ותנאי עבודתם", כתב קיש. "אלה מהווים תנאי חשוב לשימור איכות המורים והמנהלים הפועלים במערכת במסירות אין קץ וכן תנאי חשוב לגיוס מורים חדשים ואיכותיים. בתוך כך קידום הישגי התלמידים, פיתוח מיומנויות הלמידה, טיפוח המצוינות, צמצום הפערים וצמיחתה של מערכת החינוך."

"לאחרונה הבנתי שיו"ר ארגון המורים רן ארז שואף להחריף את המשבר ולמנוע את פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד וזאת למרות ההצעה שהעביר האוצר", האשים קיש, והוסיף כי הוא תומך בהצעתו של האוצר, שכן היא "מבוססת על עליית השכר כפי שנקבע בתקדימים של הסכמי ההסתדרות, הסתדרות המורים ולאחרונה גם עם הסגל האקדמאי", כתב במכתב, "הסכם השכר הינו היעד אשר נמצא בראש סדרי העדיפויות שהצבתי וזאת מתוך הכרה בתפקידכם המשמעותי והמכריע בעיצוב פני דור העתיד בישראל" סיכם שר החינוך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!