דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מנהל ומשגיח בישיבה מואשמים בגרימת מוות ברשלנות של תלמיד

מנהל ישיבת 'חכמה ודעת' ומשגיח בישיבה מואשמים בגרימת מותו ברשלנות של התלמיד שמעון הלר ז"ל במהלך טיול בנחל פרת, לפני שנתיים | לפי כתב האישום, הטיול לא אושר על ידי הגורמים, לא היה אישור הורים כנדרש ולא בדיקה של מיומנות השחייה של התלמידים | השניים מואשמים גם בשיבוש מהלכי משפט

נחל פרת (צילום ארכיון: יוסי זליגר/פלאש90)
נחל פרת (צילום ארכיון: יוסי זליגר/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום לבית משפט השלום בירושלים נגד מנהל ישיבת "חכמה ודעת", נחמן אדרי והמשגיח, נחמן גולדבלום, על גרימת מוות ברשלנות של שמעון הלר, בן ה-15 שטבע למוות בנחל פרת בטיול של הישיבה לפני כשנתיים. השניים הואשמו גם בשיבוש הליכי משפט.

לפי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד אילן אקוקה, בבוקר ה-5 באפריל 2021 יצאו כ-50 תלמידים מהישיבה ואנשי צוות מטעמה לטיול. שמעון הלר ז"ל הצטרף בבוקר הטיול למרות שלא נכלל ברשימות ולא היה עם אישור הורים. גם בהמשך הנאשמים לא דרשו אישור הורים, ולא ביררו את יכולות השחייה שלו.

במהלך הנסיעה ועם הגעת הקבוצה לבריכת הנקיק – שעומק המים בחלקה מגיע עד ל-4 מטרים, אמר המדריך שרק מי שיודע לשחות יכול להיכנס לבריכה כי מדובר במים עמוקים. בשלב זה, לפי כתב האישום, הנאשמים לא וידאו שהתלמידים יודעים לשחות ברמה מספקת לבריכה כה עמוקה, למרות שהם מודעים לעובדה שאין מציל במקום.

מכתב האישום עולה שהנאשמים לא השגיחו על התלמידים באופן רצוף כנדרש ובשלב מסוים התחיל הלר לטבוע ולצעוק בקול ותלמידי הישיבה התחילו לצעוק גם הם. מטיילים נוספים ניסו לצלול ולהציל את הלר, ביניהם גם המדריך, אבל גולדבלום ניגש אליו והבהיר לו שרק מי שיודע לצלול ייכנס למים, וזאת כדי שלא ייגרם נזק נוסף.

המדריך ניגש לאדרי ושאל אותו אם להזעיק חילוץ. אז, אמר למדריך שהוא הסתבך בגלל שלא מדובר בקבוצה פרטית אלא בקבוצת תלמידים שנדרש לגביה אישור טיולים. המדריך הזעיק כוחות הצלה וחילוץ ובמקביל המשיכה קבוצת המטיילים לנסות לחלץ את הלר, ללא הצלחה. רק יחידת החילוץ שהגיע למקום, חילצה את הלר כשהוא מחוסר הכרה, פינתה אותו לבית החולים, שם נקבע מותו.

שיבוש תהליכי החקירה מגיעים לאחר התקרית: לפני שעזב את המקום לגמרי, אמר אדרי למדריך כי הוא משמש כמורה בכיר בישיבה וחושש שייוודע כי מדובר בישיבה, ובעקבות זאת, אמר לו כי גולדבלום יישאר איתו בקשר כנציג הקבוצה. גולדבלום הודיע למדריך כי המנוח לא הביא אישור לטיול מההורים וביקש ממנו לרשום את מספר הטלפון שלו ולשמור אותו בשם שלו ולמחוק את מספר הטלפון של אדרי.

המדריך סירב למחוק את מספר הטלפון של אדרי, ובעקבות זאת ביקש גולדבלום מהמדריך לרשום את מספר הטלפון של אדרי על שמו. בנוסף, בזמן בו מסר המדריך עדות לשוטר שהיה במקום, גולדבלום ביקש מהמדריך לשמור על זכות השתיקה. בהמשך לכך, בזמן שקבוצת הישיבה שהתה במקום בו החלו את המסלול, כשהמשטרה כבר נכחה במקום, נטש אדרי את המקום והתייצב לחקירה רק שבוע לאחר מכן.

כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות של גרימת מוות ברשלנות, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!