דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הורים יפגינו ברחבי הארץ למען הרחבת חוק המצלמות לבני 6-3 ולחינוך המיוחד; הסתדרות המורים מתנגדת

מטה המאבק למען הילדים דורש גם לבטל את האיסור על מצלמות אונליין, להרחיב את החובה לשמור את התיעוד ל-60 יום, להוסיף מצלמות שמע, להטיל סנקציות פליליות על מי שמוחקת, לא שומרת או מכבה מצלמות, ולתת מסך צפייה למנהלי מעונות | הסתדרות המורים: "זאת לא רק פגיעה אנושה בפרטיותם של הגננות, הצוות המקצועי והילדים בגן, אלא גם אמצעי הפחדה כלפי הגננות"

גן ילדים (צילום: מיכאל גילעדי/פלאש90)
גן ילדים (צילום: מיכאל גילעדי/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מטה המאבק למען הילדים יערוך היום (שלישי) בכמה מוקדים הפגנות למען הרחבת חוק המצלמות. המטה קורא להרחיב את חוק המצלמות לגני הילדים בגילי 6-3 ולחינוך המיוחד.

נוסף על כך, דורש המטה לבטל את האיסור על מצלמות אונליין, להרחיב את החובה לשמור את התיעוד ל-60 יום, להוסיף מצלמות שמע, להטיל סנקציות פליליות על מי שמוחקת, לא שומרת או מכבה מצלמות, ולתת מסך צפייה למנהלי מעונות.

ההפגנות יתקיימו ב-20:00 במרכז חורב בחיפה, בצומת הקאנטרי בעפולה, בכיכר הבימה בתל אביב, ברחבת היכל התרבות באשקלון, ברחבת המשכן לאומנויות הבמה בבאר שבע וברחבת המוזיאון באילת.

חוק התקנת מצלמות לשם הגנה על פעוטות במעונות יום לפעוטות, שמכונה 'חוק המצלמות', נחקק ב-2018. החוק החוק מתייחס לפעוטות בגילי לידה עד 3, ומחייב כל מעון ששוהים בו 7 פעוטות או יותר להתקין מצלמות במעון. מעונות עם פחות מ-7 פעוטות, מעונות שיקומיים או מעונות ש-70% מהורי הפעוטות בהן מתנגדים להתקנת מצלמות פטורים מהתקנת מצלמות.

המחאה החלה בעקבות הגשת כתב אישום נגד מנהלת מעון אילנה קובר ב-380 פעוטות באילת. קובר הייתה מנהלת מעון לפעוטות, והתעללה לכאורה בפעוטות בני חצי שנה עד 3, ולכן לא ברור למה המקרה הפך לסמל המאבק.

שר החינוך יואב קיש ויו"ר הסתדרות המורים יפה בן דויד מתנגדים לרעיון. "נושא המצלמות בגנים הוא מורכב ורגיש מכל הבחינות", אמר קיש. "זה לא הזמן להצהרות לתקשורת בנושא. כפי שעדכנתי בשבוע שעבר, במשרד החינוך מתבצעת עבודה לתיקון חוק המצלמות לגיל לידה עד 3, ועל כך נעדכן באופן מסודר".

דעתה של בן-דויד נחרצת יותר. "זאת לא רק פגיעה אנושה בפרטיותם של הגננות, הצוות המקצועי והילדים בגן, אלא גם אמצעי הפחדה כלפי הגננות, דבר שיגרום לירידה ניכרת באיכות ההוראה ויוביל כבר בטווח הקצר למחסור חריף בגננות. אם ממשלת ישראל רוצה להעמיק את הקיים בגיוס גננות למערכת החינוך הציבורית, שתואיל בטובה לעצור יוזמות חקיקה הזויות שפוגעות באופן ישיר בכל הגורמים במערכת.

"כדי להקנות חינוך ברמה גבוהה בגיל הרך נדרשת לא רק השכלה פדגוגית וניסיון, אלא גם מרחב חינוכי בטוח לגננות ולילדים. הסתדרות המורים לא תעמוד מנגד, ולא תפקיר את הגננות לניסיונות חקיקה פופוליסטיים. ננקוט את כל הצעדים העומדים לרשותנו לבלימת הפגיעה החמורה".

לעומת זאת, יו"ר הקואליציה ח"כ רון כץ (הליכוד) הצהיר בשימוע של קובר שהקואליציה תרחיב את חוק המצלמות לילדים בני 6-3. "פעם אחר פעם אנחנו נמצאים במעמד הזה לצד הורים נפגעי עבירה שמגלים שעולמם חרב עליהם והתעללו ביקר להם מכל. אנחנו בנקודת זמן שצריכים לטפל במניעה. אנחנו נציע הצעת חוק לתיקון חוק המצלמות, נאפשר להורים לגיל לידה עד 3 צפייה אונליין, נחייב בגילי 6-3 הצבת מצלמות, ונאפשר להורים פעם בחודש לדגום את המצלמות, כי הפיקוח של משרד החינוך לא עומד בעומס".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!