דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

שר האנרגיה כ"ץ הורה לתת קדימות בחיבור לחשמל לפרויקט מחשב העל של Nvidia

לפי כתב התחייבות שהעניקו היום שר האנרגיה והתשתיות ומנכ"ל חברת החשמל לחברת אנבידיה, חברת החשמל תאפשר את חשמול הפרויקט עד סוף שנת 2024 | כ"ץ: "זוהי הבעת אמון מוחלטת בכלכלה ובחברה הישראלית"

שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ''ץ, מנכ''ל חברת החשמל מאיר שפיגלר ומנכ''ל חברת הבנייה שעובדת עם אנבידיה, עופר פז (צילום: יוסי וייס/ חברת החשמל)
שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ''ץ, מנכ''ל חברת החשמל מאיר שפיגלר ומנכ''ל חברת הבנייה שעובדת עם אנבידיה, עופר פז (צילום: יוסי וייס/ חברת החשמל)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ״ץ הודיע היום (רביעי) שהנחה את חברת החשמל להסדיר את נושא אספקת החשמל לפרוייקט מחשב העל של חברת אנווידיה (Nvidia), העוסקת בתחום הבינה המלאכותית, עד סוף 2024, כדי לוודא את הקמת הפרויקט בישראל.

השר כ״ץ ומנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר, פגשו היום את נציג חברת אנווידיה, עופר פז, והעניקו לו כתב התחייבות, בבסיסו הצהרה שחברת החשמל תאפשר את חשמול הפרויקט עד סוף 2024, וזאת למרות העיכובים בהם נתקלה החברה בחודשים האחרונים מרשויות שונות.

בחודש שעבר הכריזה חברת אנבידיה שתקים בישראל את אחד ממחשבי העל העוצמתיים בעולם בתחום הבינה המלאכותית, בעלות של מאות מיליוני דולרים. המחשב, Israel-1, צפוי להיכנס לשימוש ראשוני עד סוף השנה, וישמש תחילה את אנבידיה לצרכי מחקר ופיתוח ושיתופי פעולה עם התעשייה.

מתוך הבנת חשיבות הפרויקט ותחום הבינה המלאכותית ועל אף המורכבות ולוחות הזמנים הצפופים, חברת החשמל תפעיל את כל אמצעיה ותקנה אפשרות לחשמול הפרויקט עד סוף שנת 2024. כך, הפרויקט יושלם בזמן, תוך הבטחה שחברת החשמל תתמוך לאורך כל הדרך בצרכים שיעלו.

שר האנרגיה והתשתיות, ישראל כ״ץ: ״הצהרתה של חברת אנווידיה כי בכוונתה להקים בישראל את מחשב העל החזק ביותר במדינה, ואחד המובילים בעולם, שיעסוק בתחום הבינה המלאכותית, היא הבעת אמון מוחלטת בכלכלה ובחברה הישראלית. לכן, הנחיתי את כלל הגורמים הרלוונטיים לפעול באופן מידי על מנת לספק לאנווידיה את התשתית הטובה ביותר עבור הפרויקט החשוב הזה – שיקדם את אומת הסטארטאפ כמה צעדים קדימה״.

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל: "למרות המשוכות הרגולטוריות לרבות בתחום התכנון והבניה, עובדי חברת החשמל יעמדו בלוח הזמנים המקורי, וישלימו את תשתית החשמל הנדרשת לשם הזנת הפרויקט בזמן. חברת החשמל מחוייבת לשירות יעיל, איכותי ומקצועי, כחלק מהותי מהבסיס הנדרש לשם הפיתוח הכלכלי וצמיחת המשק בישראל".

רשת החשמל בישראל הינה פקוקה, ומתקשה כיום לקלוט מתקני ייצור חשמל חדשים, וכן חיבורי חשמל חדשים לצרכנים גדולים, בחלק משמעותי מאזורי הארץ. מדובר לא רק בגלל עיכובים בהליכי התכנון, אלא גם בשל עיכובים בביצוע של פרויקטים מאושרים ובשל עיכובים באישור תכנית פיתוח רשת חדשה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!