דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

הסכם קיבוצי / נחתם הסכם קיבוצי לסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות

בהסכם השכר החדש הוסדרו תנאי הפנסיה של המרצים הבכירים, צומצמו הפערים בין ותיקים לחדשים וניתן תגמול על הכנת קורסים מקוונים. ח"כ יוסי יונה מפציר במל"ג: "להגיע במהירות האפשרית לפתרון המשבר העמוק עם חברי הסגל הזוטר"

סטודנטים באוניברסיטה העברית. צילום ארכיון: אביר סולטן/ פלאש 90
סטודנטים באוניברסיטה העברית. צילום ארכיון: אביר סולטן/ פלאש 90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אמש נחתם הסכם קיבוצי חדש בין משרד האוצר, ועד ראשי האוניברסיטאות, ות"ת ונציגי הסגל האקדמאי הבכיר באוניברסיטאות.

"מדובר בהסכם שכר חשוב. לצד השקט שהוא מביא למערכת ההשכלה הגבוהה, הוא זורע זרעים להעצמת המצוינות האקדמית ולשיפור יכולת הגיוס של האוניברסיטאות", אמר הממונה על השכר (בפועל), יוסי כהן. "ההסכם הינו לתקופה של שש שנים, ובכך יתרום לשקט ביחסי העבודה, ליציבות המערכת וליכולתה לתכנן ולהשקיע לטווח ארוך."

תוקף ההסכם הינו רטרואקטיבית משנת 2014 ועד לשנת 2020, וכן הוא מעניק תוספת שכר בשיעור כולל של 9% על פני התקופה. כמו כן ינתנו חלק מתוספות השכר בסכום קבוע לחברי הסגל בכל הדרגות, באופן התורם לצמצום פערי השכר ומתגמל את הסגל האקדמי הצעיר בתחילת דרכו האקדמית במידה ניכרת, ומסייעת לאוניברסיטאות לגייס ולקלוט אנשי סגל נוספים.

במסגרת הסכם השכר הוסדרו תנאי הפנסיה התקציבית באוניברסיטאות, ונקבע מנגנון לעדכון הקצבאות, בדומה ליתר הגמלאים, בפנסיה תקציבית במגזר הציבורי. כמו כן, בוטלו חריגות בפנסיה בהיקפים ניכרים.

יו"ר ות"ת, פרופ' יפה זילברשץ, מסרה "אני שמחה על השגת ההסכם עם הסגל הבכיר – שהוא המשאב החשוב ביותר של המערכת האקדמית בישראל, הסכם שמבטיח את תמרוץ המצוינות האקדמית במחקר ובהוראה. בהסכם נקבעה לראשונה באופן ברור הזיקה בין העשייה המחקרית לשכר חברי הסגל. ההסכם לשש שנים מעניק ביטחון ויכולת לרכז מאמצים בקידום המוסדות והמחקר וההוראה בהם".

סטודנטים ביום פתיחת שנה באוניברסיטת העברית. (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
סטודנטים ביום פתיחת שנה באוניברסיטת העברית. (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

במקביל לחתימת הסכם השכר, נקבעו סדרים לחיזוק המנגנונים לעידוד מצוינות אקדמית בהוראה ובמחקר, כך שהתשלום למענק אקדמי יותנה בפעילות מחקרית משמעותית. תתאפשר קבלת מענק בגין הצטיינות בהוראה והכנת קורסים מקוונים, וכן בגין קידום קשרי האקדמיה עם המגזר הציבורי והתעשייתי; התגמול לחברי סגל בגין זכייה במענקי מחקר משמעותיים תעודכן באופן המעודד מצוינות מחקרית.

גלעד ארדיטי, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל מסר כי מבחינת הסטודנטים, "ההסכמות בין המדינה לסגל הבכיר הן הסכמות חשובות מאוד. בראשן, לראשונה, יתגמלו מרצים על איכות ההוראה ולא רק על איכות המחקר. זה שינוי מערכתי בתפיסה של האקדמיה הישראלית, שמפנימה שדרך העברת הידע לדורות הבאים היא לא פחות חשובה ממחקר, ואלו הסכמות שבסופו של יום מיטיבות עם הסטודנטים הנוכחיים והעתידיים ועם מערכת ההשכלה הגבוהה".

גם ח״כ פרופ׳ יוסי יונה בירך על ההסכם ואמר: ״כעת על המל״ג להגיע במהירות האפשרית לפתרון המשבר העמוק עם חברי הסגל הזוטר. חברי הסגל הזוטר, הנושאים בחלק משמעותי של נטל ההוראה באוניברסיטאות ובהם גם תלוי עתידה של העשייה האקדמית, סובלים שנים ארוכות מהיעדר ביטחון תעסוקתי ומתמודדים עם איום תמידי של פיטורים מידיים. פתרון המשבר וחתימת הסכם עם הסגל הזוטר הוא אינטרס לאומי וחברתי מהמדרגה הראשונה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!