דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שליחי אמזון ונהגיה בארצות הברית שובתים לראשונה: "הבטיחות שלנו קודמת לכול"

עובדי החברה בפאלמדייל, קליפורניה, דורשים מהחברה לדון איתם בתנאי העסקתם | בין השאר, טוענים נהגי החברה שהם נאלצים לעבוד בתנאי חום קיצוני, ונאבקים על הזכות לסרב למשלוחים לא בטוחים

טנדר אמזון (צילום: AP Photo/David Zalubowski)
טנדר אמזון. "בחום הקיצוני הטמפרטורות בתוך הטנדר יכולות להגיע ל-57-54 מעלות" (צילום: AP Photo/David Zalubowski)
הדס יום טוב

84 נהגים ושליחים של אמזון שובתים היום (ראשון), לאחר שהנהלת החברה סירבה לדון עם נהגי משלוחים ושליחים שמחו על תנאי העסקתם במתקן של החברה בפאלמדייל, קליפורניה. מדובר בפעם הראשונה שנהגי אמזון בארצות הברית יוצאים לשביתה, לפי הודעת ארגון הנהגים הגדול בארצות הברית טימסטרז.

הנהגים, שעובדים עבור חברת השליחויות DSP שאמזון עובדת איתה, התאגדו בסוף אפריל ודרשו מאמזון לנהל עמם משא ומתן על חוזה עבודתם, לאחר שכבר עשו משא ומתן עם DSP, שהכירה מרצון באיגוד.

חוזה הנהגים עם DSP מבטיח שכר גבוה יותר, הגנה מפני החום הקיצוני של הקיץ בקליפורניה, ואת הזכות לסרב למשלוחים לא בטוחים. אבל אמזון הצהירה שהנהגים הם עובדים של DSP, והחברה לא מחויבת להתמקח איתם. לדברי הנהגים, אמזון נמצאת ב"שליטה מלאה" על פעילותם.

"אנחנו עומדים על קווי האיסוף היום כדי לדרוש את תקני השכר והבטיחות שמגיעים לנו", אמר ראג' סינג, אחד הנהגים השובתים, לעיתונות המקומית. "אנחנו עובדים קטנים שעובדים קשה עבור תאגיד ששווה מיליארדי דולרים. אנחנו צריכים להיות מסוגלים לספק מזון ובגדים לילדים שלנו".

"חלקו האחורי של טנדר אמזון הוא כמו תנור בקיץ", אמרה ססיליה פורטר, נהגת נוספת. "הרגשתי מסוחררת ומיובשת, אבל אם אקח הפסקה, אקבל טלפון לשאול למה אני מפגרת במשלוחים. אנחנו מגינים על עצמנו ואומרים שהבטיחות שלנו קודמת לכל". סינג חיזק את פורטר וסיפר על חוויות הנהיגה בחום הקיצוני: "הטנדרים שלנו הם מכל מתכת גדול. בחום הקיצוני הטמפרטורות בתוך הטנדר יכולות להגיע ל-57-54 מעלות".

בטימסטרז אומרים שבמקום לכבד את ערבויות החוזה, אמזון הפרה את תנאיהם של הנהגים בכך שסירבה לדון עמם, עקבה אחר חברי איגוד העובדים, ואפילו הפסיקה את החוזה של DSP בגלל ההתארגנות. דוברת אמזון, איילין הארדס, הכחישה את הדברים, ואמרה: "לחברה הזו יש היסטוריה של ביצועים נמוכים והיא לא מספקת סביבה בטוחה, והיא קיבלה הודעה שאמזון מסיימת את החוזה שלה לפני שטימסטרז התערבו כדי לנסות ולכתוב מחדש את העובדות".

"לאמזון אין כבוד לשלטון החוק, לבריאות עובדיה או לפרנסת משפחותיהם", אמר רנדי קורגן, מנהל חטיבת אמזון בארגון טימסטרז, שפועלת לאיגוד נהגים ושליחים במתקני אמזון ברחבי ארצות הברית. "העובדים שובתים היום כי הדבר היחיד שמעניין את התאגיד הפושע הזה הוא רווחים. בשביתה הזו אנחנו מעבירים את המסר לאמזון: הפרת זכויות עובדים לא תעבור עוד לסדר היום, לא יהיו עסקים כרגיל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!