דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

קצא"א אישרה פריסת סיבים אופטיים מאילת לאשקלון: "מסדרון תקשורת בינלאומי"

החברה אישרה פריסת "סיבים אפלים" לאורך הצינור בן 254 הקילומטרים, ש"יוארו" עם חכירת זכויות שימוש של חברות תקשורת ישראליות ויקשרו את אירופה, אסיה והמזרח התיכון בנתיב נוסף

מזח קצא"א באילת (צילום: AP Photo/Noa Siti Eliyahu)
מזח קצא"א באילת (צילום: AP Photo/Noa Siti Eliyahu)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

חברת קצא"א אישרה היום (ראשון) פרויקט פריסת סיבים לאורך צנרת הנפט באורך 254 קילומטר. החברה תפרוס "סיבים אופטיים אפלים" בין נמל החברה באשקלון לבין נמלה באילת, בקו ישר בין ים תיכון לים סוף, אותם תציע להשכרה לחברות תקשורת. לפי מתווה הפרויקט, באילת ובאשקלון יקומו תחנות שיחוברו לכבלים תת ימיים המקושרים לאירופה, אסיה והמזרח התיכון. בצד הדרומי תתחבר החברה למעבר גבול ערבה לצורך חיבור עם ספקי התקשורת בירדן. 

על פי ההסכמות וההנחיות שהתקבלו, כל חברה בעלת רישיון תקשורת ישראלי תוכל לעשות שימוש בתוואי החברה בין אשקלון ואילת. החברה הממשלתית קצא"א, תחכיר את הסיבים לחברות התקשורת הישראליות, לתקופה של 25 שנה ואלו יאירו עבור לקוחותיהן את הסיבים האפלים. החברה העדיפה להפעיל את מיזם התקשורת בעצמה, אך לבסוף התפשרה על הקמת הפרויקט בלבד, במתכונת בה ההפעלה תיעשה על ידי חברות ישראליות אחרות בעלות רישיון תקשורת. 

עוד ישמש המיזם לניטור ובקרה של קו הדלק, באמצעות פריסת הסיבים, מה שיאפשר זיהוי של כל שינוי בתווך הקרקעי (כמו חפירה או פריצה של הצינור), ובכך יספק מענה נוסף לבטיחות מערכות החברה.  

היתרון הבולט בתוואי הצינור של קצא"א הוא בכך שהתוואי מהווה גשר יבשתי רציף, מהיר ומאובטח בין אשקלון לאילת. הפרויקט יתרום לקידום שיתופי פעולה מסחריים וטכנולוגיים בין ישראל למדינות שונות מכל קצוות תבל, בדגש על המדינות עמן נחתמו הסכמי אברהם.

"ישראל התברכה במיקום אופטימאלי ובנכס לאומי כמו קצא"א שמאפשר לה להיות לא רק האבּ (Hub) אנרגטי, אלא מהיום גם האבּ תקשורתי למעבר דאטה באמצעות תמסורת סיבים בינלאומית." אמר יו"ר דירקטוריון קצא"א, ארז כלפון. "אני נרגש ושמח על כניסתנו לפעילות באפיק התשתיות הדיגיטליות, אשר נמצא בפריחה עצומה ובטוח כי לפרויקט הסיבים של קצא"א משמעות גיאו-פוליטית מהמעלה הראשונה עבור מדינת ישראל. קצא״א, כחברה ממשלתית, תמשיך לשמש כמנוע צמיחה של המשק וההייטק הישראלי. אני מודה לרשות  החברות  הממשלתיות, משרד  ראש הממשלה, משרד התקשורת ואגף  תקציבים  באוצר על אישור הפרויקט, על שיתוף הפעולה והמאמצים הגדולים שהושקעו בהוצאת הפרויקט הבינלאומי המשמעותי לדרך". 

"שר התקשורת שלמה קרעי הציב לנו יעד להפוך את ישראל למסדרון תקשורת בינלאומי, שיחזק את מעמדה של ישראל בעולם ויביא תעסוקת איכות לדרום", אמר אלעד מלכא, משנה למנכ״ל משרד התקשורת. "היום אנחנו צועדים עוד צעד בכיוון הזה באופן שיסייע גם לשוק התקשורת ליהנות מהפירות. מאחלים הצלחה לעוסקים במלאכה הדרך למימוש המתווה". 

״זהו יום בשורה למדינת ישראל אשר תהפוך לגורם מרכזי, חדשני ובינלאומי בתחום התקשורת בזכות חשיבה מחוץ לקופסא ואופטימיזציה של משאביה", אמרה הילה גלוזמן-כהן, סגנית בכירה למנהלת רשות החברות הממשלתיות. "נמשיך לעבוד יחד עם כל הגורמים כדי לפתח תשתיות בצורה מיטבית במדינת ישראל.  

"רשות החברות הממשלתיות כבעלת ראייה כוללת של התשתיות השונות במדינת ישראל עם מוטת השפעה רחבה על פעילותן העסקית של החברות הממשלתיות וצרכי המשק, הביאה לגיבוש ההסכם והובילה את המתווה האופטימלי שישרת את צרכי החברה ומדינת ישראל", הוסיפה גלוזמן-כהן. "המתווה שגובש על ידי רשות החברות, אגף התקציבים במשרד האוצר, משרד התקשורת ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, יאפשר לקצא"א לפרוס סיבים אופטיים על גבי התוואי הייחודי שברשותה ובכך להפוך את מדינת ישראל לגשר תקשורת יבשתי המחבר בין אירופה לאסיה. נמשיך לחשוב בצורה יעילה וחדשנית ולהביא רעיונות טובים לכדי ביצוע בתחום התשתיות". 

"קצא"א היא חברה מובילה בתחום תשתיות קריטיות למדינת ישראל שמנצלת את נכסיה ביעילות וחדשנות לקידום המדינה", אמר מנכ"ל קצא"א, איציק לוי. "פריסת תשתית הסיב לאורך קו החברה מהווה אבן דרך נוספת בהתפתחות המסחרית והעסקית  של החברה, ואין ספק כי הפרויקט  ימצב את מדינת ישראל כגשר תקשורת יבשתי המחבר בין מדינות המפרץ ואסיה – לאירופה, זאת לצד פיתוח הפריפריה הגיאוגרפית ומשיכת תעשיות עתירות ידע שתתבססנה בעיר אשקלון". 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!