דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

"יובל ראה בעבודתו שליחות": מלגות לזכר מנכ"ל עמיגור לשעבר יוענקו לפעילי דיור ציבורי

הטקס לזכרו של יובל פרנקל ז"ל יתקיים ביום שלישי בפקולטה למשפטים של המכללה למנהל, בהשתתפות יו"ר ועדת הנגב והגליל, ח"כ מיכאל ביטון, מנכ"ל עמיגור הנוכחי והמשפחה | דני גיגי, מנכ"ל פורום הדיור ציבורי: "יובל השאיר לנו מורשת של דיור ללא מטרות רווח"

יובל פרנקל בכנס עם פעילי הדיור הציבורי (צילום: דני גיגי)
יובל פרנקל בכנס עם פעילי הדיור הציבורי (צילום: דני גיגי)
דוד טברסקי

טקס מצטייני הדיור הציבורי יעניק לראשונה מלגות על שם מנכ"ל עמיגור לשעבר, יובל פרנקל, לפעילים ולסטודנטים הנאבקים למען זכויות דיירי הדיור הציבורי.

ביום שלישי הקרוב, פורום הדיור והפקולטה למשפטים של המכללה למנהל יציינו את פועלם ויעניקו מלגות לפעילים מצטיינים בתחום הדיור הציבורי. הטקס יתקיים במעמד יו"ר ועדת הנגב והגליל, ח"כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי). מארגני הטקס יעניקו מלגות על שם מנכ"ל חברת עמיגור לשעבר, יובל פרנקל, שנפטר לפני שנה לאחר מאבק במחלת הסרטן. המלגות יוענקו לפעילות ולסטודנטים מהמכללה, שמלווים משפטית וציבורית דיירים, ונבחרו על ידי ועדה מיוחדת שהורכבה מפעילי דיור ציבורי.

"זה אירוע חשוב ומרגש, בעיקר בגלל שהוא קורה בשנה שמסתמנת כרעה מאוד לדיור הציבורי", אומרות הפעילות מיטל כהן ואווה עובדיה שיקבלו את הפרס. "השנה יש הרבה יותר קושי, התחדשות הפינויים, ביטול חוק רן כהן. את הממשלה הזו לא מעניין הדיור הציבורי. המאבק על דירה הורס את הנפש, כשהבית שלך לא יציב ואתה מאוים, אי אפשר לחיות".

"הדיור הציבורי הוזנח לחלוטין מבחינה משפטית", אומר עו"ד אסף דרעי, פעיל ומרצה במכללה, שמעל ל-100 סטודנטים שלו לקחו חלק בתמיכה בדיירים בשנה האחרונה, בפרוייקט משפטי ראשון מסוגו בארץ, בו סטודנטים מלווים משפטית ובירוקרטית דיירים, שחלקם מאוימים בפינוי. "עד לפני שנתיים לא היו קליניקות, והסיוע המשפטי היה ברמת מודעות נמוכה מאוד. עורכי הדין צריכים להתגייס בשביל להבין שיש כאן שחקן שמשחק מול שער ריק – משרד השיכון ועמידר שמצוידים בסוללת עורכי דין, מול דיירים לא מיוצגים".

יובל פרנקל שימש כמנכ"ל עמיגור במשך 20 שנה, אליה עבר לאחר שעמד בראש החברה המשכנת חלמיש. לצד תמיכה אישית בצרכיהם של אלפי דיירים ומשפחות במצוקה שלא היו דיירות עמיגור והוא נחלץ לעזרתן, במשך כהונתו קידם עשרות מיזמים חלוציים לחידוש הדיור הציבורי בישראל, ובראשם בניית מבנים לדיור הציבורי, מהלך חריג למדיניות הרשמית של משרד השיכון, שמתעדף רכישת דירות על פני בנייה. "יובל השאיר לנו מורשת של דיור ללא מטרות רווח" אומר מנכ"ל הפורום לדיור ציבורי, דני גיגי. "הוא הראה לנו שבנייה ציבורית של מגדלים, במחירים מאוד זולים עבור דיירים, היא אפשרית, הוא עשה את זה עבור הקשישים, אבל ראה בזה כמודל למשבר הדיור כולו".

"יובל היה איש של מעשים גדולים, ראה בתפקידו לא כעבודה אלא שליחות ציבורית וחשובה מהמעלה הראשונה", אומר ארז שני, מנכ"ל חברת עמיגור כיום, ששימש כסגנו של יובל עד מותו. "הוא הבין שהדיור הציבורי עוסק באנשים ולא בקירות, שיש אצלנו אחריות לאוכלוסייה שזקוקה לנו".

"אחרי שאבא נפטר קראתי את כל הפוסטים שכתבו עליו, וככה גיליתי את כל העולם שהוא עשה", אומרת הילה פרנקל, בתו של יובל, שתעניק את הפרס מטעם המשפחה. "סיפור שזכור לי במיוחד הוא שבערבי החג הייתי מסתובבת איתו ביחד להביא דברים הביתה, והיינו כל היום מביאים מפתחות לדירות למשפחות, בדיעבד הבנתי שזה לקח ממנו מאות שעות של עבודה, בגלל שהיה לו חשוב מאוד שמשפחה תוכל לשבת בערב חג בשלווה ונחת בדירה שלה. הוא ניהל את עמיגור מתוך אהבת אנשים. הוא היה בפוליטיקה ולאורך השנים סירב לעבודות אחרות כי ידע שזה המקום שהוא יכול לעשות בו טוב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!