דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
30.4°תל אביב
  • 29.8°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 36.1°טבריה
  • 28.4°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הקשת שמאי ימרום מכוון למדליה במשחקים האירופיים: "מקום שני זאת תמיד תחושה של פספוס"

ימרום (18) המתחרה בדגם הקומפאונד, מדורג במקום ה-34 בעולם וזכה בכרטיס למשחקים לאחר שסיים שני בגרנד פרי בריטניה | בראיון ל'דבר' הוא מספר על תחילת הדרך בענף, שעשה קפיצת מדרגה אדירה, וההצלחה בזירה הבינלאומית: "יודע שאני יכול לבצע את מה שצריך כדי לנצח בתחרות"

הקשת שמאי ימרום (צילום: דוברבקו בודן)
הקשת שמאי ימרום. "אין לי שליטה על מה שהיריב שלי עושה, אני יכול רק לעשות את הכי טוב שלי" (צילום: דוברבקו בודן)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המשחקים האירופיים ייצאו לדרך ביום רביעי בקרקוב, פולין. המשלחת הישראלית למשחקים כוללת 135 ספורטאים וספורטאיות מ-17 ענפי ספורט. 48 מדינות ישתתפו במשחקים עם 7,200 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-25 ענפי ספורט, על 243 מדליות ו-124 כרטיסים למשחקים האולימפיים בפריז 2024.

התחרויות בהן תשתתף המשלחת הישראלית: אתלטיקה, שחייה אמנותית, קליעה, כדורסל 3X3, סיוף, בדמינטון, טקוואנדו, טריאתלון, קרב 5 מודרני, טיפוס, קיאקים, ג'ודו קבוצתי, אופני הרים, ברייקדאנס, אגרוף, קראטה וקשתות.

בענף הקשתות ייצגו את ישראל שלושה ספורטאים: שמאי ימרום, רועי דרור ומיכאלה משה. ימרום נחשב לעילוי בענף, כאשר הוא מחזיק בשיא עולם אחד לנוער ובשלושה שיאי אירופה לנוער. "אני לא יכול להגיד לאן אני אגיע בתחרות. אני יודע שמבחינת יכולת ירי ומבחינת הכושר הפיזי, אני יכול לבצע את מה שאני צריך כדי לנצח את התחרות", אומר ימרום בראיון ל'דבר'. "אבל זה כמובן המשחק המנטלי באותו הרגע שקובע. אין לי שליטה על מה שהיריב שלי עושה. אני יכול רק להגיע ולעשות את הכי טוב שלי".

"הרגיש לי כמו קיר שנשבר"

ימרום (18) הוא הקשת הישראלי הראשון מדגם הקומפאונד (הלא אולימפית) המעפיל למשחקים האירופיים. למרות גילו הצעיר, הוא מדורג במקום ה-34 בעולם וזכה בכרטיס למשחקים לאחר שסיים שני בחודש אפריל בגרנד פרי בריטניה.

בשנה שעברה פרץ ימרום עם זכייה במדליית הכסף באליפות אירופה עד גיל 21, המדליה הראשונה של ישראל באליפות. "זאת הייתה פריצת דרך. אבל מבחינתי לקחת מקום שני זאת תמיד תחושה של פספוס. הרגשתי שהייתי יכול לנצח בגמר ולסיים ראשון", אומר ימרום. "הרגיש לי כמו קיר שנשבר, סוף סוף יש מדליות, יש כיוון והרגשתי שמשם זה רק ההתחלה והולכים להיות עוד קשתים שיביאו מדליות וזאת הייתה רק ההתחלה".

הקשת שמאי ימרום (משמאל) על הפודיום בבריטניה. "סוף סוף יש מדליות" (צילום: דוברבקו בודן)
הקשת שמאי ימרום (משמאל) על הפודיום בבריטניה. "סוף סוף יש מדליות" (צילום: דוברבקו בודן)

ימרום החל את דרכו בענף בעקבות מתנת יום הולדת ייחודית שקיבל מאביו ליום ההולדת 8 – קשת מבמבוק. שנתיים מאוחר יותר נשברה הקשת וימרום בן ה-10 החל לחפש דרך לקנות קשת חדשה. "חיפשתי באינטרנט קשת ופתאום גיליתי שזה תחום גדול. דרך זה מצאתי מועדון קשתי בירושלים", הוא מספר. "התאמנתי בו שלוש שנים, עד שעברתי למועדון ראשל"צ ומשם הגעתי לנבחרת".

בשנתיים האחרונות עשה ענף הקשתות קפיצת מדרגה משמעותית. איתי שני היה הקשת הישראלי הראשון שהעפיל למשחקים האולימפיים בטוקיו והרשים כל הדרך עד שמינית הגמר. מאז הענף עבר מהפכה ובשבוע שעבר זכה הצוות המוביל את נבחרת הקשתות הישראלית, ריצ'רד פריסטמן, יואל גולדברג וגיא מצקין, בפרס מאמני השנה של הפדרציה האירופאית בקשתות.

הקשת הישראלי, איתי שני, עולה לשמינית גמר המשחקים האולימפיים בטוקיו. "ההגעה לאולימפיאדה שינתה את הגישה הישראלית" (צילום: REUTERS/Clodagh Kilcoyne)
הקשת הישראלי, איתי שני, עולה לשמינית גמר המשחקים האולימפיים בטוקיו. "ההגעה לאולימפיאדה שינתה את הגישה הישראלית" (צילום: REUTERS/Clodagh Kilcoyne)

"אחת ההשלכות של ההגעה והצלחה של איתי במשחקים האולימפיים, שעכשיו יש מאמן נבחרת מאוד מנוסה ריצ'רד פריסטמן, שהוא מאמן בריטי שהביאו לאמן את הנבחרת", אומר ימרום". כמות התקציבים לצאת לתחרויות גדלה. נוצר פה מומנטום. ההגעה לאולימפיאדה שינתה את הגישה הישראלית, יש יותר דחיפה להצליח ויותר תמיכה בענף מבחינת משאבים. כרגע אנחנו מנסים לנצל כל הזדמנות כדי להמשיך את המומנטום".

ימרום מציין את האווירה המיוחדת שיש בתוך הנבחרת עם תמיכה חזקה בדרך לקידום הענף. "התמיכה אחד בשני בתוך הנבחרת היא בלתי נתפסת, אנחנו מנסים להמשיך את הרצף הצלחות וכל אחד עושה כל מה שהוא יכול בכל רגע נתון כדי להיות האחד הבא שמגיע למשחקים האירופיים או האולימפיים או להיות האחד שמביא את המדליה הבאה".

"אסור לך להחטיא בכלל, אתה צריך לירות מושלם"

ימרום יחל את השתתפותו ביום שישי, במוקדמות האליפות. במהלך תחרות הקשתות ישנם שני שלבים, החלק הראשון הוא המוקדמות במהלכו כל מתחרה יורה 72 חצים וכל אחד מדורג לפני הניקוד שצבר בסיום הירי. החלק השני הוא שלבי הנוקאאוט בו מתחרים ראש בראש לפי הדירוג במוקדמות, עם מתחרה נוסף וכל אחד יורה 15 חצים. מי שמשיג את הניקוד הכי גבוה מנצח. במקרה של שוויון אז עושים שובר שוויון עם חץ אחד.

הקשת שמאי ימרום. "זה דורש ממך לראות יותר טוב מהיריב שלך" (צילום: דוברבקו בודן)
הקשת שמאי ימרום. "זה דורש ממך לראות יותר טוב מהיריב שלך" (צילום: דוברבקו בודן)

לאורך הקריירה שלו ימרום הצטיין במוקדמות ולא פעם סיים ראשון בתחרות עם הניקוד הגבוהה ביותר. החלק המאתגר יותר מבחינתו הם הקרבות אחד על אחד בשלב הנוקאאוט. "המוקדמות זה הרבה יותר קשור לעקביות של הקשת, התמודדות עם מזג האוויר", הוא מספר. "הנוקאאוט זה מי מצליח להוציא את הירי הכי טוב ב-15 חצים. זה לא הרבה ומאוד קל לעשות טעות. זה קצת משחק של מי עושה פחות טעויות. זה מאוד קשוח, זה דורש ממך לראות יותר טוב מהיריב שלך באותו הרגע".

מה אתה צריך לעשות כדי לשפר את היכולת שלך בשלבי הנוקאאוט?
"אני מרגיש שהדבר העיקרי המונע ממני להגיע ליותר גמרים זה בעיקר הניסיון וההכרה של התחושה הזאת שיריב שלך יורה באותה הרמה שלך או יותר ולך אסור באותו הרגע אסור לך להחטיא בכלל, אתה צריך לירות מושלם. זה מה שאני עוד עובד עליו, בעיקר בגמרים".

"בסיום כל תחרות אני עושה סיכום של מה שעברתי ומה שאני צריך לשפר, בעיקר בחלק של ההדחה", מספר ימרום. "זה תהליך למידה, בזמן האחרון אני קרוב יותר לעוד פריצת דרך שתעזור לי בסבבי הנוקאאוט הבאים".

ימרום מחכה בימים אלו להחלטה שתתקבל בקרוב על עתיד הענף בוועד האולימפי. "כרגע הכיוון הוא שהקומפאונד יהפוך לאולימפי ב-2028. התשובה אמורה להיות ממש בקרוב, רב קשתי הקומפאונד כרגע כוססים ציפורניים ומחכים לתשובה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!