דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

רופאי השיניים במאוחדת החלו בעיצומים: "הניסיון לכרסם בזכויות העובדים ולנהוג באגרסיביות לא יצלח"

הרופאים מוחים על תקיעות במשא ומתן, והתנהלות לעומתית מתמשכת מצד ההנהלה | בתגובה, הודיעה מאוחדת על השבתת מגן במרפאות השיניים, במסגרתה לא יינתנו שירותים וכלל העובדים לא יקבלו שכר | הסתדרות המעו"ף להנהלה: "במו ידיכם אתם מביאים להסלמת מערכת יחסי העבודה"

סניף קופת חולים מאוחדת בירושלים (צילום: קובי גדעון/פלאש90)
סניף קופת חולים מאוחדת בירושלים (צילום: קובי גדעון/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

רופאי השיניים של קופת חולים מאוחדת החלו היום (שני) בצעדים ארגוניים ולא יקבלו קהל. הצעדים הוכרזו במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז בינואר, ובעקבות טענות של הוועד לפגיעה בהתאגדות העובדים ולגרירת הרגליים מצד ההנהלה במשא ומתן על הסכם קיבוצי.

בעקבות הצעדים עליהם הכריז הוועד, הודיעה הנהלת מאוחדת על 'השבתת מגן' של יתר העובדים במרפאות השיניים החל ממחר (שלישי). משמעות ההשבתה היא שגם תורים שנקבעו לשיננית יתבטלו עד תום השביתה של רופאי השיניים. עובדי מרפאות השיניים לא יקבלו שכר במהלך תקופת ההשבתה.

במכתב שהופץ היום לעובדים ציינה הנהלת מאוחדת כי 'ההשבתה היא אמצעי מידתי, כדי לצמצם את הנזקים החמורים הנגרמים לקופה כתוצאה מהשביתה המלאה בה נקטו ונוקטים רופאי השיניים, ואי היכולת לקיים עבודה סדירה במרפאות השיניים וקיומו של צורך תפעולי בהשבתה."

רופאי השיניים של מאוחדת דורשים העלאת שכר, ומתנגדים לירידה בתגמול שדורשת ההנהלה. בוועד מציינים ששכרם של רופאי השיניים במאוחדת נמוך משכר רופאי השיניים בקופות חולים אחרות. בין הוועד להנהלה קיימים פערים גם בתחומי הפנסיה, גמולי ההשתלמות, והחזרי נסיעות.

״אנחנו הרופאים מקדישים עצמנו למטופלים", אמרו נציגי ועד רופאי השיניים של מאוחדת, יעקב מושל ואלכס חיינר, "לא יתכן שההנהלה תצר את צעדינו ותפגע בזכויותינו. מוטב שיתעשתו שם כדי שנוכל להצעיד את מקום העבודה שלנו קדימה״.

נציגות העובדים הדגישה שההנהלה הובילה למשבר ולא הותירה לרופאים ברירה אחרת. לדברי הוועד "הקופה נושאת באחריות מלאה לאי הנוחות שעשויה להיגרם למטופלים כתוצאה מהצעדים הצפויים".

במכתב שהעבירה ראש חטיבת הבריאות בהסתדרות המעו"ף, עו"ד זינב מנסור, לראשי קופת חולים מאוחדת נטען שההנהלה הציגה דרישות בלתי מתקבלות על הדעת, זאת לצד התייחסות לא ראויה לציבור רופאי השיניים של הקופה.

"רופאי השיניים הם חוד החנית של הטיפול בלקוחות קופת חולים מאוחדת" ,כתבה עו"ד מנסור, "הניסיון לכרסם בזכויותיהם ולנהוג בהם באגרסיביות לא יצלח. במו ידיכם אתם מביאים להסלמת מערכת יחסי העבודה".

עוד ציינה כי ההתנהלות של ההנהלה היא לעומתית, גם בשולחן המשא ומתן וגם מחוצה לו, דבר שלא מאפשר את שיפור יחסי העבודה.

מקופת חולים מאוחדת נמסר בתגובה: "בימים אלה אנחנו נמצאים בשיאו של תהליך משא ומתן עם רופאי השיניים של הקופה, במטרה להגיע להבנות בנוגע להסכם עבודה קיבוצי עתידי. צר לנו שרופאי השיניים החליטו להשבית באופן חד צדדי את עבודתם במהלך השיחות, ואנו בטוחים שהנושא יבוא על פתרונו בקרוב, ופועלים לצמצם ככל האפשר את הפגיעה בלקוחותינו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!