דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

מדריך / מי זכאי וכמה מגיע: תקנות הפיצוי לנפגעי מבצע "מגן וחץ" אושרו סופית

על פי התקנות שהציג שר האוצר, ישולמו פיצויים לעסקים הנמצאים עד 40 ק"מ מהרצועה שיוכלו לקבל תשלום לפי היעדרות עובדים ואובדן רווחים | בימים הקרובים ניתן יהיה להגיש בקשות

רכב וחצר בית באשקלון לאחר פגיעה ישירה של רקטה, במבצע מגן וחץ (צילום ארכיון: ענבל בן דור, דוברות כבאות והצלה דרום)
רכב וחצר בית באשקלון לאחר פגיעה ישירה של רקטה, במבצע מגן וחץ (צילום ארכיון: ענבל בן דור, דוברות כבאות והצלה דרום)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אישרה היום (שני) את הצעת שר האוצר למתווה הפיצויים לעסקים עבור נזקים עקיפים שנגרמו להם כתוצאה ממבצע 'מגן וחץ'.

על פי התקנות ישולמו פיצויים לעסקים זכאים מה-9 למאי ועד ל-13 בטווח של 7 עד 40 ק"מ מרצועת עזה, ועד ל-15 במאי לעסקים הממוקמים במרחק של עד 7 ק"מ מהרצועה. לטווח של עד 7 קילומטר הוסף יום לדרישת ועדת הכספים בדיון הקודם, נוכח כך שחלק מהתושבים פונו לאזורים רחוקים ולא עבדו גם ביום שלמחרת השיבה לשגרה.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

הפיצויים ישולמו במספר מסלולים אפשריים: מסלול שכר, מסלול מחזורים ומסלול ייעודי לחקלאים. לעסקים המצויים במרחק של עד 7 קילומטר ניתנת אפשרות לבחור לקבל פיצוי באמצעות התקנות הקבועות – המסלול האדום, ללא מגבלת תקרה לסכום הפיצוי.

מסלול השכר יעמוד על סכום של 500 שקלים ליום לעובד שנעדר מהעבודה נוכח המצב, בגין אובדן שכר עבודה ששולם לעובד. לדרישת הוועדה, תוקנו התקנות ונקבע כי גם עצמאים שנאלצו לשמור על ילדיהם בימים הרלוונטיים, ואינם זכאים למסלול מחזורים, יהיו זכאים לקבל גם הם שכר יומי בדומה לשכירים. האמור הוא בילדים עד גיל 14.

עוד תוקן לדרישת הוועדה, כי משפחתונים במרחק של עד 40 קילומטר מהרצועה יהיו זכאים למסלול שכרעל ימים שלא עבדו, זאת בתנאי שלא גבו תשלום מהורים בגין ימים אלה, או שהחזירו תשלומים ששולמו להם.

מסלול מחזורים בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד יעמוד על עד 625 אלף שקלים לעסק, זאת לדרישת הוועדה, לאחר שבמסגרת התקנות המקוריות עמד הסכום על תקרה של 400 אלף שקלים. המסלול אינו מיועד לעסקים בענף מסחר ושירותים במרחק של 7 עד 40 קילומטר, נוכח כך שלא חלה עליהם הפסקת עבודה של יותר משבוע.

הענפים המזכים הינם: חקלאות, מלונאות, תעשייה, אולמות שמחות, ובתי אוכל. במהלך הדיון ביקרו אירגוני העצמאים וכן חברי הוועדה את החרגת ענפי המסחר והשירותים כאמור, יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני ציין כי בכוונתו לפנות לממשלה בנידון.

לעניין אולמות אירועים תוקנו התקנות לדרישת הוועדה, כאשר עלה בדיון הקודם כי ישנו בעיה בתחשיב נוכח כך שתקופת העומר משתנה בין השנים לעומת תאריכי השנה הלועזית, כך נקבע כי גם אולם שמדווח למס הכנסה באופן 'חד חודשי', ניתן יהיה לראות אותו כעסק המדווח באופן 'דו חודשי', והוא יוכל להגיש תביעה על מאי יוני 2023 בהשוואה למאי יוני אשתקד. לעניין מסלול החקלאים, נקבע פיצוי לפי מספר עובדים בשטח וקרבה לגדר המערכת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!