דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אומנה

שר הרווחה מרגי הודיע על הקמת ועדה לבחינת תחום האומנה

הוועדה תבחן, בין השאר, את הקשר בין הילד להורה הביולוגי, היתרים וסמכויות של הורי האומנה והחזרי הוצאות

שר הרווחה יעקב מרגי (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
שר הרווחה יעקב מרגי (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
הדס יום טוב

ועדה לבחינת תחום האומנה בישראל תחל את עבודתה בימים הקרובים, כך הודיע היום (שלישי) שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי. על פי הודעת השר, הוועדה תבדוק, בין היתר, את הקשר בין הילד להורה הביולוגי, היתרים וסמכויות של הורי האומנה, החזרי הוצאות ועוד. הוועדה תגיש את המלצותיה לשר בתוך שישה חודשים.

תפקיד הוועדה יהיה לבחון תיקונים אפשריים לחוק אומנה לילדים, שחוקק ב-2016, "לאור שינויים שחלו מאז". החוק, שהביאה לשולחן הכנסת ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), קבע לראשונה הסדרה לסוגיית האומנה לילדים מחוץ לביתם. החוק עוסק, בין היתר, בקריטריונים לקבלת רישיון לאומנה, בפיקוח משפחות אומנה, בזכויות ההורים הביולוגיים, בזכאות משפחות האומנה לתשלומים שונים, בהסדרת הגופים הפועלים והמפעילים בתחום, בחיסיון מידע ועוד. עם זאת, החוק לא יושם במשך זמן רב, והוא מיושם רק באופן חלקי גם כיום.

לראשות הוועדה מונתה אתי קיסוס, מ"מ סמנכ"לית שירותים חברתיים במשרד הרווחה, ויכהנו בה אנשי אקדמיה ונציגים מהרשויות המקומיות: פרופ' אשר בן אריה, דיקן הפקולטה לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית; עו"ס סיגל בניאס, מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעפולה; עו"ס דורית ליבנזון, מנהלת תוכנית מימ"ד בעמותת ג'וינט אשלים; שלומית קונטופסקי, מדריכה מומחית בפסיכולוגיה התפתחותית; עו"ס נעמי סבג, מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים באשדוד; עו"ס היאם שפיק, רכזת תחום חוק נוער וראש צוות במחלקה לשירותים חברתיים באום אל-פחם; עו"ס רחל איגר-לוין, מנהלת השירות לילדים ולמשפחות אומנה במשרד הרווחה; ועו"ד נטלי מופסיק מהלשכה המשפטית של המשרד.

"לנוכח העובדה שחלפו 7 שנים מיום חקיקת החוק", אמר מרגי, "עולה הצורך לבחון את יישומו של החוק בשטח, להתאים בין הידע והניסיון המצטברים בשטח לבין הובלת תהליכי שינוי, וכל זאת במטרה להיטיב עם הקטינים הנזקקים לטיפול במסגרת החוק.

"עם כניסתי לתפקיד ראיתי לנכון לכנס ועדה ציבורית בהשתתפות גורמי מקצוע מהמשרד, מהאקדמיה, מהמחלקות לשירותים חברתיים וגורמים נוספים כדי לבחון את שירותי האומנה הלכה למעשה ולהצביע ככל שיידרש על שינויים שיוכלו לשפר את השירות לטובתם ולרווחתם של הקטינים. הוועדה תדון בין היתר בעדכון מתווה העבודה של שירות האומנה בכל הנוגע לילדים, להוריהם הביולוגיים ולמשפחות האומנה, וככל שיעלה צורך בכך מהדיונים אף יבחן הצורך בקידום תיקונים לחוק. אני מודה לכם, חברי הוועדה על הנכונות לקחת חלק בוועדה חשובה זו ומאחל לכם הצלחה רבה בעבודתכם".

קיסוס הוסיפה שתחום האומנה הוכר כפתרון מיטבי עבור קטינים רבים שנאלצים לגדול מחוץ לבית הוריהם, ומטרת הוועדה היא לבחון בראייה רטרוספקטיבית את יישום החוק, את הדרכים להעניק את השירות הטוב ביותר לקטינים ואת האתגרים ביישומו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!