דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
23.1°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 23.2°אשדוד
  • 23.8°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 26.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

נגיד בנק ישראל נזף בבנקים: עליית הריבית על הפיקדונות אינה מספקת

בפגישה עם ראשי הבנקים הנגיד דרש מהם פרופ' ירון שיבחנו כיצד להעניק ריבית על העו"ש ושהוא מצפה מכל אחד מהבנקים להציג לו "צעדים מדידים וישימים" בקרוב

נגיד בנק ישראל אמיר ירון (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נגיד בנק ישראל אמיר ירון (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, קיים היום (שלישי) פגישה עם הנהלות הבנקים בלשכתו בתל אביב, בה נכחו מטעם בנק ישראל גם המפקח על הבנקים היוצא, מר יאיר אבידן והמפקח הנכנס, מר דני חחיאשוילי.

במהלך הפגישה הדגיש הנגיד שהרוויחיות הגבוהה של הבנקים בתקופה האחרונה נובעת מכך שהם גבו ריביות גבוהות על הלוואות ועל מינוס בעו"ש, וריביות נמוכות על הפיקדונות. הצעדים האלה שנקטו הבנקים כדי להתמודד עם העלאת הריבית הגורפת פוגעת במיוחד באוכלוסיות המצויות בקשיים כלכליים, ובישיבה הודגשה  החשיבות שבגיבוש פתרונות ממקודים לאוכלוסיות אלה. הריביות הלא מאוזנות שגבו הבנקים הובילו גם לתשואה גבוהה מאוד על ההון שאיננה ברת קיימא בטווח הארוך.

במהלך הפגישה ציין הנגיד לחיוב חלק מהצעדים שהובילו הבנקים השונים בנושאים אלו למען לקוחותיהם בתקופה האחרונה, אך הבהיר שמצב זה איננו מספק.

בפגישה העלה הנגיד ארבעה יעדים מרכזיים, שהוא דורש מהבנקים להיערך לקיים אותם. הראשון הוא תשלום ריבית על יתרות העו"ש, היעד השני הוא עידוד אקטיבי של לקוחות עם יתרת עו"ש מסוימת להסיט את הכספים לאפיקים כגון פקדונות או קרנות כספיות. היעד השלישי הוא סיוע אקטיבי לבעלי משכנתאות המזוהים ככאלו עם קשיים משמעותיים, והנושא הרביעי הוא הקלת הנטל ללקוחות עם אוברדראפט.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "המערכת הבנקאית איתנה ורווחית. בעת האחרונה רשמה המערכת רווחיות גבוהה מאוד ועלייה חדה של התשואה על ההון, בין היתר, כתוצאה משילוב של מספר גורמים: יתרות עו"ש שנותרו גבוהות המהוות מקור בעלות אפסית להעמדת אשראי; תמסורת לא מספקת של הריבית לפיקדונות במגזר משקי הבית וריכוז גבוה של אשראי בריבית משתנה שההכנסות ממנו עולות עם עליית הריבית במשק. חיוני שהבנקים יידעו למצוא את האיזון המשקף את ערך ההוגנות, בין מדיניות הריבית על ההלוואות לבין מדיניות הריבית על הפיקדונות וניהול העו"ש – ובדגש על משקי הבית והעסקים הקטנים."

המפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן: "הפיקוח על הבנקים והמערכת הבנקאית שמים דגש רב על הוגנות המערכת כלפי לקוחותיה. היעדים שצויינו היום בדיון מהווים צעד נוסף לשיפור ההוגנות במערכת על המוצרים והשירותים השונים. יש בהם לסייע ולהיטיב בצורה משמעותית עם הלקוחות הרלוונטיים ומהווים המשך לתפיסת הלקוח במרכז. חשוב לציין כי גם ללקוחות ישנם כלים להשוואה ולשיפור תנאיהם שקידמנו בשנים האחרונות, ואני קורא להם להמשיך ולהשתמש בהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!