דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מוחמד אבו פאני לנשיא הרצוג: "עבר עליי לילה לא פשוט, אבל נצא מזה יותר חזקים"

הנשיא התקשר לשחקן נבחרת ישראל, לחזק אותו לאחר שספג שריקות בוז וקריאות גזעניות במשחק הנבחרת: "אתה אזרח ישראלי מדהים ואתה מביא לנו הרבה כבוד וגאווה למדינה" | המאמן אלון חזן: "זה רע ומכוער, כל אוהד צריך לתת כבוד לשחקנים"

מוחמד אבו פאני (צילום: נוי אורן, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מוחמד אבו פאני (צילום: נוי אורן, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נשיא המדינה יצחק הרצוג, התקשר היום (שלישי) לחזק את שחקן נבחרת ישראל בכדורגל מוחמד אבו פאני, בעקבות שריקות הבוז והקריאות הגזעניות שהופנו כלפיו אמש במשחק שבו ניצחה ישראל 1:2 את נבחרת אנדורה.

״אני נורא כעסתי על מה ששמעתי וראיתי, ואני מאוד גאה בך", אמר הרצוג לאבו פאני. "אתה אזרח ישראלי מדהים ואתה מביא לנו הרבה כבוד וגאווה למדינה. אני מגנה בכל תוקף את הקריאות שהופנו כלפיך ומחזק אותך. אתה, שמשתתף בנבחרת ישראל שמייצגת את מדינת ישראל – לא צריך להרגיש, לחוש ולשמוע קולות כאלה".

אבו פאני הודה לנשיא על השיחה: ״תודה רבה. אני מעריך את זה מאוד. עבר עליי לילה לא פשוט, אבל נצא מזה יותר חזקים. לא ניתן לאנשים כאלה להשפיע עליי ועל החברה שלנו״.

נשיא המדינה יצחק הרצוג עוזב בליווי מאבטחים בסיום משחק גביע המדינה באצטדיון סמי עופר (צילום: אורן בן חקון/פלאש90)
נשיא המדינה יצחק הרצוג עוזב בליווי מאבטחים בסיום משחק גביע המדינה באצטדיון סמי עופר (צילום: אורן בן חקון/פלאש90)

כזכור, עם כניסתו של אבו-פאני במחצית השנייה, נשמעו קריאות בוז מהיציע הדרומי. הבוז נמשך בכל נגיעה של השחקן בכדור, כשבין היתר צעקו לעברו האוהדים: "מחבל, מחבל". בהתאחדות ובמשטרה אמנם חששו מאיום הפריצה של אוהדי בית"ר ירושלים, אולם בסופו של דבר קיבלו אירוע חמור אחר.

הקפטן אלי דסה התייחס לקריאות נגד אבו פאני, בסיום המשחק: "אין לי מה להגיד. ירדתי איתו והוא התפרק כולו. בשנייה הראשונה לא הבנתי מה קרה ורק רצתי לחבק אותו, ואז הוא שאל אם לא שמעתי שצעקו לו 'מחבל, מחבל'. זה מבחינתי בלתי נסבל. גם כשחקן שחור שחווה גזענות מדי פעם… אין לזה מקום. אנחנו מתים על אבו פאני, הוא שחקן טוב ואחת הדמויות הכי חשובות בחדר ההלבשה שלנו וכולנו מאחוריו. צריך גם לציין את האוהדים שניסו לעודד אותו, אבל כאב לו והוא שמע את הצד השני של הדברים".

מנור סולומון הגיב גם הוא לאירוע: "זה קשה מאוד. שמענו את השריקות, קשה להתעלם. אבו פאני שחקן ישראלי, הוא לובש את מדי נבחרת ישראל. הוא לא עשה שום דבר, הוא שחקן חשוב על המגרש, הוא כמוני וכמוך. אין שום סיבה שיקללו, זה לא יכול לקרות וזה מביש".

המאמן אלון חזן התייחס לאירועים במסיבת העיתונאים: "כל אוהד צריך לתת את הכבוד הראוי לשחקנים וכל שחקן צריך להרגיש שהוא בבית. אבו פאני לקח את זה קשה ואני מבין אותו. זה הדבר הכי נורא שיכול להיות. אני מגנה את זה בכל דרך. זה רע ומכוער מאוד".

נבחרת ישראל בכדורגל מול אנדורה במוקדמות יורו 2024 (צילום: צילום: נוי אורן, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל בכדורגל מול אנדורה במוקדמות יורו 2024 (צילום: צילום: נוי אורן, ההתאחדות לכדורגל בישראל)

כבר עתה אפשר לומר כי טדי לא יארח יותר משחקי נבחרת בקמפיין הזה. המפגשים החשובים מול שווייץ ורומניה צפויים להתקיים בבלומפילד, וסמי עופר יילקח בחשבון אולי לאירוח המשחק הנוסף מול בלארוס.

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, התבטא גם הוא בנושא: "עם כל השמחה על הניצחון החשוב, לא ניתן להתעלם מהקריאות הגזעניות נגד אבו-פאני שמשחק ומשקיע את זמנו ומרצו למען נבחרת ישראל. זו התנהגות מיותרת ומטופשת שלא תורמת כלום לאף אחד. חבל".

בעקבות הסערה כינסו אנשי מינהלת הליגות לכדורגל, משרד המשפטים ומשטרת ישראל ישיבת חירום, במהלכה הוחלט על הגברת האכיפה נגד קריאת גזעניות במגרשי הכדורגל, באמצעות העמדה לדין פלילי והליכים מנהלים ואזרחיים. "אני מזועזע מהעלייה במקרי הגזענות במגרשי הכדורגל בעונה האחרונה", אמר ארז כלפון יו"ר מנהלת הליגות. "שמח שרשויות המדינה מבינות שמדובר בעבריינים שצריך לטפל בהם ביד קשה, ואת זה נעשה כולנו בעונת המשחקים הבאה. קידום נושא המצלמות לזיהוי פנים, יסייע למגר את האלימות והגזענות במגרשים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!