דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16.05.24
17.3°תל אביב
  • 15.9°ירושלים
  • 17.3°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 16.9°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 20.8°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 16.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גאווה 2023

דגל גאווה הוצת בחצר בית פרטי בפרדס חנה: "זה קורה כשיש רוח מגבה מההנהגה"

אדם הגיע חמוש בלפיד מאולתר לפתח הבית בו היה תלוי דגל הגאווה וצעק "זה הורס את העולם" | מספר חפצים נשרפו בחצר, אך כובו בזמן | אנט סיצ'קס, הגרה בבית שנפגע: "מועצת פרדס חנה נותנת אישור שבשתיקה לאלימות כלפינו" | העירייה: "אירוע שריפת הדגל זהו קו אדום"

הדגל שהוצת בפרדס חנה (צילום: מתוך רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
הדגל שהוצת בפרדס חנה (צילום: מתוך רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
הדס יום טוב
יהל פרג'

אירוע אלימות נוסף נגד הקהילה הגאה: תלונה במשטרה הוגשה אתמול בלילה (בין שלישי לרביעי) נגד גבר בפרדס חנה על הצתת דגל גאווה בחצר בית פרטי, בו מתגוררות זוג נשים ושתי בנותיהן. ההצתה גרמה להתלקחות חפצים נוספים בחצר.

לדברי דיירות הבית, הגיע לחצר ביתן אמש גבר זר, חובש כיפה, האוחז בידו לפיד מאולתר, וצעק לעברן "זה הורס את העולם". האירוע הסתיים כאשר שכנה שחלפה ברחוב ראתה את ההצתה וקראה לדיירות.

"אם אשתי לא הייתה שומעת את הצעקות של השכנה לא היינו שמות לב בכלל עד שהייתה שריפה רצינית וסכנת חיים. הבנות שלנו ישנו במיטותיהן בחדר ליד", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה אנט נינה סיצ'קס, אחת מדיירות הבית. "זה אקט שנאה אלים וקשה, אנחנו מפוחדות ומבולבלות".

בפוסט נוסף שכתבה בת זוגה של אנט, מורן סיצ'קס, ציינה כי השנה, בלחץ חברי מועצה דתיים בעיר, מועצת פרדס חנה סירבה לתלות דגלי גאווה במרחב הציבורי. "הדגל שלנו היה היחיד ברחוב", אמרה סיצ'קס, והמשיכה בפנייה לשכניה: "אני יודעת שאתם חולקים איתנו את הערכים האלה, אני יודעת שאם הבית שלנו היה נשרף זה היה שובר את לבכם".

"זה לא קרה בוואקום. דברים כאלה לא קורים סתם ככה", כתבה אנט. "אנשים שלא מקבלים גייז תמיד היו, אבל תחושת העליונות הזו – שאדם מרגיש שזה מקובל ונכון לבנות לפיד ולצעוד לבית השכנים ולהבעיר אותו – זה משהו שקורה כשיש רוח מגבה מההנהגה".

"אנשים אומרים לי שהוא איזה משוגע, אבל האחריות האמיתית היא על ההנהגה", הוסיפה אנט, "מועצת פרדס חנה נותנת אישור שבשתיקה לאלימות כלפינו. הם נותנים ונותנות את הטון, וכשהטון הוא שתליית דגלי גאווה זה משהו שאסור במרחב הציבורי, שהקהילה הגאה צריכה להרכין ראש, להסתתר ולהתבייש, זה מכשיר את הקרקע להתנהגויות אלימות שכאלה".

אנט סיימה את הפוסט בקריאה לתושבי המועצה לתלות כמה שיותר דגלי גאווה במרחב. "אני קוראת לכל מי שאכפת לו, לכל מי שהציע לנו עזרה, לכל מי שרוצה לחיות ביישוב שקט ונעים ללא אלימות, לכל מי שאוהב אדם – אני קוראת לכולכם, תלו דגל גאווה בביתכם. עוד היום.", הוסיפה אנט. "זו העזרה הכי גדולה שתוכלו לתת לנו. תלו דגל גאווה כך שייראה מהרחוב ומלאו את פרדס חנה בדגלי גאווה".

חודש הגאווה, שהחל רק לפני כשלושה שבועות, לווה השנה במספר גדול של אירועי אלימות נגד הקהילה הגאה, הן במרחב הציבורי והן ממוסדות השלטון. לפני כשבועיים וחצי נרצחה שרית שק'ור ז"ל על רקע העדפתה המינית; במצעד הגאווה בחיפה הופעלה אלימות משטרתית כלפי טרנסים וטרנסיות; במצעד הגאווה בירושלים אירעו מספר ניסיונות תקיפה ואיומים; על קיר המרכז הגאה בתל אביב רוססו כתובות נאצה; לקראת מצעד הגאווה שיתקיים במצפה רמון ביום שישי הבא, הוצתו דגלי גאווה, הופעלה אלימות והתקיים אירוע אנטי להט"בי שקיים הגרעין התורני במתנ"ס ביישוב, בו נכח מנכ"ל המועצה.

נוסף על כך, אמש שודר ראיון עם יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס, בו אמר כי הקהילה הגאה היא "הדבר הכי מסוכן למדינת ישראל, יותר מדאעש, חיזבאללה וחמאס", והוסיף "כתוב 'הארץ תקיא אתכם', 'יגרשו אתכם מפה' והכול. ולכן, במקבילה שלי אני צריך לא רק למנוע את מצעד הגאווה – אלא למנוע בכלל את התנועה הזאת".

מעיריית פרדס חנה-כרכור נמסר: "אירוע שריפת הדגל זהו קו אדום! מרגע עדכון התושבת באירוע, גורמי המועצה פעלו מול השיטור העירוני ותחנת משטרת זכרון יעקב על מנת להביא לתפיסתו של המצית. לא ניתן לאירוע אלימות מכל סוג לפגוע במרקם הקהילתי, בחופש והביטחון של כל תושבת ותושב ביישוב ונפעל מול משטרת ישראל על מנת שמקרים אלו לא יישנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!