דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החברה למתנ"סים

זכויות עובדים / עובדי תכנית קרב הפגינו מול משרדי ההנהלה של החברה למתנ"סים

זאת במחאה על סירובה לחתום על הסכם קיבוצי שיעגן את ההסכמות שהושגו בעניינם במסגרת הסכם עובדי הקבלן מיולי 2015. יו"ר ועד העובדים: "אם לא יהיה הסכם קיבוצי שיגן עלינו ועל מה שהשגנו בעזרת ההסתדרות, אלפי עובדים ימצאו את עצמם שוב ללא ביטחון תעסוקתי"

הפגנת עובדי תכנית קרב (צילום באדיבות ההסתדרות).
הפגנת עובדי תכנית קרב (צילום באדיבות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כמאה עובדי תכנית קרב, המופעלת במערכת החינוך באמצעות החברה למתנ"סים, הפגינו אתמול (ראשון) מול הנהלת החברה בעיר לוד, זאת במחאה על סירובה לחתום על הסכם קיבוצי. העובדים מבקשים לחתום על הסכם שיעגן את ההסכמות שהושגו בעניינם במסגרת הסכם עובדי הקבלן מיולי 2015, ויסדיר את מכלול תנאי ההעסקה של עובדי התכנית.

התנאים הקבועים בהסכם עובדי הקבלן יושמו, אמנם, אך ללא חתימה על הסכם קיבוצי המעגן אותם גם לעתיד. "ההסכם הקיבוצי הוא קריטי על מנת שנוכל לשמור על התנאים שהושגו גם בעתיד ולהסדיר נושאים נוספים, כמו תנאי השכר וההעסקה של עובדי התשתית, מנגנון שקוף להגנה מפני פיטורים ועוד", אמר אורי ליברטי יו"ר ועד עובדי התכנית, "בקרוב יתפרסם המכרז החדש להפעלת התכנית, ואם לא יהיה הסכם קיבוצי שיגן עלינו ועל מה שהשגנו בעזרת ההסתדרות, אלפי עובדי קרב ימצאו את עצמם שוב ללא ביטחון תעסוקתי".

לדבריו נהגו עובדי קרב באחריות ובאיפוק במשך חודשים ארוכים, אך נתקלו בגרירת רגליים מצד ההנהלה שאף הציבה תנאים בלתי אפשריים לחתימה על ההסכם. "לא נותרה לנו ברירה אלא להמשיך לפעול בכל הערוצים שעומדים לרשותנו, עד שהעסקתם של עובדי ועובדות התכנית תוסדר באופן מלא" אמר.

במסגרת תכנית ניסנקורן-כחלון לצמצום תופעת עובדי הקבלן בישראל עברו מדריכי התכנית מהעסקה שעתית למתכונת העסקה חודשית במשך כל השנה. עד הסכם זה, היו העובדים מפוטרים בחודשי הקיץ ולא מקבלים שכר בימי החגים. בהתאם להסכמות, החל מינואר 2017, צפויים להיכנס לתוקף שינויים נוספים שישפיעו על העובדים, ביניהם תשלום קרן השתלמות, הגדלת שיעורי ההפרשות לפנסיה, והשוואת דמי ההבראה של העובדים לשיעורים הנהוגים בשירות המדינה. בחתימת ההסכם הקיבוצי מבקשים עובדי החברה להבטיח כי הסכמות אלו יכנסו גם לדרישות המכרז שיפרסם משרד החינוך להפעלת התכנית.

תכנית קרב היא פעילות חינוכית מטעם משרד החינוך המופעלת על ידי החברה למתנ"סים והעמותה לתפנית בחינוך מיסודה של קרן רש"י, ומועסקים בה כ-3,000 עובדים, הפועלים בכ-800 בתי ספר ברחבי הארץ. התכנית הוקמה ב-1990 כתכנית העשרה לילדים במערכת החינוך, המתקיימת מכספי משרד החינוך, רשויות מקומיות, תשלומי הורים ותרומות. מדריכיה מעבירים שיעורי העשרה במקצועות כגון – מוזיקה, אמנות, מחשבים, בעלי חיים שמירת הסביבה ועוד.

תגובת החברה למתנסים: "החברה למתנ"סים הארצית והעמותה לתפנית בחינוך מפעילות את תוכנית קרב עבור משרד החינוך ובהתאם להוראותיו והנחיותיו, תוך הקפדה על רווחת התלמידים, ההורים והעובדים. כארגונים חברתיים פעלנו לקידום מסמך ההבנות בין ההסתדרות לאוצר בנושא קרב ומקיימים אותו כלשונו; וכך תחת הנהלה חדשה, לראשונה ב-24 שנות פעילות התוכנית, זכו מדריכי קרב הכלולים במסמך ההבנות לרצף תעסוקתי בקיץ. נדגיש שלאורך כל הדרך זכתה התנהלותנו לשבחים מהעובדים ומהוועד.

"לצערנו ההסתדרות מעלה דרישות בלתי סבירות שיפגעו בתוכנית עצמה וביכולת בחירת תחומי ההעשרה של ההורים והתלמידים. בעשותה כך היא מעכבת גיבוש הסכם קיבוצי. הנהלת קרב תשמח להמשיך בדיונים ענייניים עם ההסתדרות תוך פעולה בהתאם למסמך ההבנות ובהתאם להנחיות משרד החינוך."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!