דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט נתניהו

דיווח: שופטי נתניהו אמרו לתביעה שיתקשו להוכיח שוחד בתיק 4000, והמליצו להגיע לעסקת טיעון

לפי חדשות 13, השופטים אמרו לנציגי התביעה ש"טובת המדינה מחייבת עסקת טיעון" | ההחלטה בעניין תתקבל על ידי היועצת המשפטית לממשלה והתביעה | שר המשפטים יריב לוין: "הרדיפה הפוליטית והמשפטית החמורה בתולדות המדינה קורסת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנס לדיון במשפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: אורן בן חקון / פול)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנס לדיון במשפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: אורן בן חקון / פול)
אסף צבי

השופטים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו העבירו מסר לנציגי התביעה לפיו הם יתקשו להוכיח את אישום השוחד בתיק 4000, העוסק בפרשת בזק-וואלה. עוד פורסם שהשופטים המליצו לתביעה להגיע לעסקת טיעון – כך פורסם אתמול (חמישי) בחדשות 13.

הפגישה בין הצדדים היתה חשאית. עם זאת, הפרסום בחדשות 13 לא הוכחש על ידי אף אחד מהצדדים.

לפי הפרסום, השופטים רבקה פרידמן־פלדמן, משה בר־עם ועודד שחם קראו לנציגי הפרקליטות ולסנגוריו של רה"מ להגיע לחדרם במהלך דיון במשפט, ו"העבירו להם מסר חד וברור כי הם יתקשו להוכיח עבירת שוחד בתיק 4000, העוסק בפרשת בזק-וואלה… עוד אמרו השופטים לצדדים, בהתבטאות חריגה, כי טובת המדינה מחייבת עסקת טיעון."

את ההחלטה בנושא יצטרכו לקבל היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה והתובעת במשפט עו"ד ליאת בן ארי: האם להמשיך ולנהל את המשפט הארוך והמורכב למרות אמירת השופטים, או להסכים להליך גישור בו הם יוותרו על אישום השוחד. המשמעות של הליך גישור תהיה ככל הנראה הודאה של רה"מ בעבירות מרמה והפרת אמונים, ללא עונש מאסר, והדיון יהיה על שאלת הקלון, כלומר על יכולתו של נתניהו לחזור לחיים הפוליטיים לאחר המשפט. בעבר אמרו עורכי הדין של נתניהו שהם תומכים בהליך גישור פלילי.

שר המשפטים יריב לוין (הליכוד) אמר בעקבות הפרסום: "הרדיפה הפוליטית והמשפטית החמורה בתולדות המדינה קורסת. אי אפשר שלא להזדעזע נוכח כל מה שהתרחש עד עכשיו, ונוכח מה שמתגלה שלב אחר שלב. גם אם זה לוקח שנים – האמת חייבת לצאת לאור".

שר המשפטים לשעבר, ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי), הודיע שגם הוא תומך בהגעה להסדר טיעון. שער כתב בחשבון הטוויטר שלו: "במשך תקופת כהונתי כשר המשפטים נמנעתי מהתייחסות לאפשרות הסדר טיעון במשפט נתניהו, מתוך כבוד לעצמאות התביעה הכללית בנושאים המסורים לשיקול דעתה המקצועי. עמדתי הייתה זה מכבר כי נכון, בהתחשב במכלול השיקולים, לסיים את משפט נתניהו בהסדר טיעון. עתה, מן הראוי שהתביעה תטה אוזן למסרים של בית המשפט ותגלה נכונות למו"מ כזה. האינטרס הציבורי במובנו הרחב הוא סיום הסאגה ארוכת השנים הזאת בהסדר טיעון".

כתב האישום נגד נתניהו הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים בינואר 2020 (לאחר שבדצמבר 2019 הוגש לכנסת עקב כהונתו כח"כ). הוא נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בשלוש פרשות: האחת היא תיק 1,000 בה הוא מואשם שקיבל טובות הנאה מהמיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר; השנייה היא תיק 2,000 בה הוא מואשם שדן עם מו"ל ידיעות אחרונות באפשרות לקדם חוק שיפגע בתפוצת העיתון המתחרה ישראל היום בתמורה לסיקור אוהד, הצעה שלא יצאה אל הפועל; ובניצול מעמדו כשר התקשורת בשנים 2013-2015 לקידום עסקה למיזוג החברות בזק ויס בבעלות שאול אלוביץ', בתמורה לסיקור חיובי באתר וואלה שהיה גם הוא בבעלות אלוביץ'.

בתיק 1,000 ובתיק 2,000 נתניהו נאשם בעבירות מרמה והפרת אמונים. תיק 4,000 הוא התיק היחיד בו נתניהו נאשם נוסף על עבירה זו גם בשוחד. לצד נתניהו נאשמים בשוחד גם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס, בעלי בזק שאול אלוביץ' ואשתו איריס אלוביץ'.

התייחסות השופטים נובעת ככל הנראה מכך שקיים קושי להוכיח משפטית קשר ישיר בין התנהלותו של נתניהו בעניין בזק לבין התנהלותם של בני הזוג אלוביץ' והסיקור בוואלה, ובכך לבסס עבירת שוחד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!