דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י"ג באייר תשפ"ד 21.05.24
22.9°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 21.0°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.5°באר שבע
  • 30.7°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 20.6°צפת
  • 22.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"שוחר שלום": ראש הקהילה היוונית-אורתודוכסית בעכו, האב פילוסיוס, נהרג במהלך שיפוץ כנסייה

האב פילוסיוס (62) נפגע מקריסת פיגומים כשסייע בשיפוץ כנסיית סיינט ג'ורג' בעיר העתיקה בעכו, וכעבור שעות ספורות נקבע מותו | הוא הרבה במפגשי היכרות וקירוב לבבות בין הקהילות המגוונות בעיר, ובראיון בינואר האחרון אמר: "אנחנו פסיפס של קהילות רבות המשרתות את אלוהים"

האב פילוסיוס, ראש הקהילה הנוצרית-אורתודוכסית בעכו (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
האב פילוסיוס, ראש הקהילה הנוצרית-אורתודוכסית בעכו (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ראש הקהילה היוונית-אורתודוכסית בעכו, הארכימנדריט פילוסיוס (62) נהרג אתמול (חמישי) בקריסת פיגומים, לאחר שסייע בשיפוץ כנסיית הקהילה ברחוב ההגנה בעיר העתיקה בעכו. האב פילוסיוס הנהיג את כנסיית סיינט ג'ורג' בעיר, ובשנותיו בעכו פעל למפגשי היכרות וסובלנות בין תושבים ומנהיגים דתיים מדתות שונות בעיר.

צוות מד"א שהגיע למקום פינה אותו לבית החולים לגליל בנהריה, כשמצבו הוגדר תחילה כבינוני. אולם עם הגעתו לבית החולים לגליל הוא הוכנס לחדר ההלם ולצילומי הדמיה, שלאחריהם התברר כי הוא סובל מפגיעה רב-מערכתית קשה (ראש, חזה ואגן). במהלך הטיפול נאלצו הצוותים הרפואיים להנשימו ולהרדימו. בהמשך חלה הידרדרות משמעותית במצבו וכעבור שעות ספורות נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותו.

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, ספד לאב פילוסיוס ואמר: ״היה איש דת שוחר שלום, חבר אמיתי ומאוהבי העיר. יחסר לי מאוד ואני כואב את לכתו הפתאומי. זוהי אבידה קשה לקהילה היוונית אורתודוכסית בעיר ואני שולח להם תנחומים. יהי זכרו ברוך״.

במסגדים בעכו הספידו את האב פילוסיוס בתפילות יום השישי.

הקהילה היוונית אורתודוקסית בעכו מונה כ-600 איש, אך כנסיית סיינט ג'ורג' בה כיהן פילוסיוס משרתת עוד כ-30 אלף נוצרים אורתודוקסים החיים ברחבי הגליל. בשנים האחרונות עסק האב פילוסיוס בשיקום המראה החיצוני של הכנסייה, ובין היתר נהג לעטר אותה בפסיפסים אותם יצר מקונכיות וזכוכיות.

האב פילוסיוס נולד בכרתים ב-1962, ובהיותו ילד פגש את הבישוף של ירושלים שהגיע לביקור באי, והחליט לעלות לרגל למקומות הקדושים לנצרות בישראל, בה שהה כנער במשך חמש שנים והוסמך לכהונה. הוא שב לכרתים, ובהמשך התקבל לאחוות הקבר הקדושה בירושלים וחזר לישראל. בכנסיית סיינט ג'ורג' בעכו הוא מכהן מזה כ-15 שנים. בין היתר נהג ללמד בית ספר של יום ראשון לילדי הקהילה, ואף העביר שיעורים במוסיקה ביזנטית.

לאורך השנים למד ערבית ועברית ואף מעט רוסית, בנוסף ליוונית ולאנגלית אותן הוא דובר מילדות. לאורך שנותיו בעכו הוא הרבה במפגשי היכרות וקירוב לבבות בין הקהילות המגוונות בעיר, יחד עם שייח'ים ורבנים מהעיר, ושיתף פעולה גם עם העירייה. "יש לנו יחסים טובים", סיפר למגזין ISRAEL21c בינואר השנה, "כשאנחנו יושבים, יש לנו שיחות טובות. רק לא על תיאולוגיה. אני יודע במה אני מאמין ואני מכבד את מה שהם מאמינים בו. הישראלים צריכים להיות גאים. אנחנו פסיפס של קהילות רבות המשרתות את אלוהים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!